Kirjoittaja Aihe: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta  (Luettu 53148 kertaa)

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #120 : 04.01.09 - klo:22.03 »
Pidetään se keskustelu asiallisena!! Henkilökohtaisuudet pois. Uskoisin kuitenkin sen verran löytyvän miestä teistä jokaisesta, että pystyy pysymään asialinjalla?

Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #121 : 04.01.09 - klo:22.03 »
Kyllä minuakin väsyttää, kun yökaudet testaan näiden "vihreänaamojen" tekelettä. Itse eivät näköjään kerkeä tekemään muuta kuin mekkaloida täällä suureen ääneen.
Koitit kerran ja sinulta meni yöunet kun et osannut. Sitten kitiset kun sinua ei autettu sillä sekunnilla?

Mitähän luulet oikein tarkoittavasi? MINÄ löysin ratkaisun ongelmaan USB-buutista, joka oli esitetty OpenSUSEn foorumilla, missä myös kerroin sen auttaakseni muitakin. Ilmeisesti sen foorumin parhaat voimat käyttävät mieluummin aikaansa distronsa kehumiseen ja riitelyyn täällä kuin ongelmien ratkaisemiseen. Siitä kritisoin heitä hieman kärkevästi, koska sattuivat silmään nuo useat peräkkäiset vihernaamat tässä ketjussa.

Käytin tuonkin asian testaamiseen melkoisesti aikaa. Yöunia toki häiritsivät kolmen muunkin distron asennustestaukset USB-tikulta, kun olin kerran vauhtiin päässyt.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #122 : 04.01.09 - klo:22.14 »
Melkoinen distrowars ketju.. Alkaa meinaan olla aika vähän oikeasti openSUSE 11.1 versioon liittyvää juttua.

Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #123 : 04.01.09 - klo:22.16 »
Ilmeisesti sen foorumin parhaat voimat käyttävät mieluummin aikaansa distronsa kehumiseen ja riitelyyn täällä kuin ongelmien ratkaisemiseen. Siitä kritisoin heitä hieman kärkevästi, koska sattuivat silmään nuo useat peräkkäiset vihernaamat tässä ketjussa.

Omalta kohdaltani voin kertoa, että kehittämisestä en ymmärrä tuon taivaallista, joten miun notkuminen jollain foorumilla ei vaikuta OpenSusen kehitykseen millään lailla. Olen siis vain käyttäjä ja täytynee todeta kun on aikaa notkua täällä, niin käyttöjärjestelmä toimii. Ei tartte painia sen kanssa. Naamakin on ihan normi värinen.

Kannattaa muuten noitten naamanvärikommenttien kanssa olla aikas varovainen. Ei nimittäin tuu oikeen montaa asiaa mieleen jotka rimmais ton ubuntun ruskeen kanssa. Saattaapi vaan kopsahtaa omaan nilkkaan ;)
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #124 : 04.01.09 - klo:22.29 »
Lainaus
Kannattaa muuten noitten naamanvärikommenttien kanssa olla aikas varovainen. Ei nimittäin tuu oikeen montaa asiaa mieleen jotka rimmais ton ubuntun ruskeen kanssa. Saattaapi vaan kopsahtaa omaan nilkkaan Wink
touche!!  ;D ;D ;D terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #125 : 04.01.09 - klo:22.32 »
Ei ei. En, ymmärrä mikä Kubuntun KDE 3 oli niin kauheaa.

Muutetut valikon paikat löytä /usr/share/kubuntu* kansiosta konquerorikin kohdalla xml:stä
(Kyseessä oli mielestäni pelkkää extraa, sillä se tarjoaa oivan mallin konquerorin valikkojen muokkaukseen, jos sitä kaipaa  ::).)
+servicemenut ja kio tar/gz/bz2/zip.

Todettakoon, että itse muokkaan noita tiedostoja distrosta toiseen. Kyseessä ei ole distrojen paremmuus vaan yleisen konffaustyökalun puute valikot + servicemenut. Koskaan ei ole tullut vastaan kunnollista. Paras KDE on puhdas KDE ilman ärsyttäviä tulikettuja/muuta mozilllaa ja GTK:ta. Kubuntu on tätä melko lähellä ja Mandrivat PCLOSit, openSUSEt kaukana. Debianin kde-levyllekin on sullottu iceweasel  :(. Olen ilmeisesti ohjelmarasisti/natsi  :D

Mutta eikös tuo ubuntu ole kehittänyt ainakin esim gdebin, joka on nykyisin myös debianissa. Ei mitään hurjaa, mutta ei täysin olematontakaan  ;D Lisäksi KDE 4 otti käyttöön  Kubuntu mukaelman kcontrolista.

Nykyisin käytössä debian sid, joka on erittäin mukava ja jännittävä distro kauttaaltaan.

openSuse on parhaiten tuotteistettu jakelu mitä olen kokeilut. Ubuntussa eniten ärsyttää päätteen (työtilat) resoluution pienuus oletuksena ja tietystikin kiinni fiksattu aikataulu.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #126 : 04.01.09 - klo:22.52 »
Paras KDE on puhdas KDE ilman ärsyttäviä tulikettuja/muuta mozilllaa

Muuten voisin olla samaa mieltä, mutta kun niin valtava osa sivuista ei Konquerorilla toimi: esim. tämä Ubuntu-foorumi (KDE 3:n Konquerorilla leiska sekaisin) tai pankkipalvelut (ei pääse edes sisään).

Lainaus
Ubuntussa eniten ärsyttää – – tietystikin kiinni fiksattu aikataulu.

Mitä, sehän on Ubuntun ehdottomasti parhaita piirteitä!
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #127 : 04.01.09 - klo:22.56 »
Kannattaa muuten noitten naamanvärikommenttien kanssa olla aikas varovainen. Ei nimittäin tuu oikeen montaa asiaa mieleen jotka rimmais ton ubuntun ruskeen kanssa. Saattaapi vaan kopsahtaa omaan nilkkaan.
Selitetään nyt oikein hitaasti, että sinäkin ymmärrät: Vihreillä naamoilla tarkoitin muutamaa vihreää avatarta, joita tuolla välissä vilisi laukomassa syvällisiä totuuksia SUSEn ja sen kehittäjien paremmuudesta verrattuna Ubuntuun.

Mitähän iloa tuosta viestistäsi on muuten kellekään, edes sinulle? Minä olen sentään tehnyt käsittääkseni jotain hyödyllistäkin (vinoilun ohella) viime vuorokauden aikana, jopa yrittänyt auttaa OpenSUSEn käyttäjiä.


Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #128 : 04.01.09 - klo:23.18 »
Kannattaa muuten noitten naamanvärikommenttien kanssa olla aikas varovainen. Ei nimittäin tuu oikeen montaa asiaa mieleen jotka rimmais ton ubuntun ruskeen kanssa. Saattaapi vaan kopsahtaa omaan nilkkaan.
Selitetään nyt oikein hitaasti, että sinäkin ymmärrät: Vihreillä naamoilla tarkoitin muutamaa vihreää avatarta, joita tuolla välissä vilisi laukomassa syvällisiä totuuksia SUSEn ja sen kehittäjien paremmuudesta verrattuna Ubuntuun.

Mitähän iloa tuosta viestistäsi on muuten kellekään, edes sinulle? Minä olen sentään tehnyt käsittääkseni jotain hyödyllistäkin (vinoilun ohella) viime vuorokauden aikana, jopa yrittänyt auttaa OpenSUSEn käyttäjiä.

Vihreitä naamoja yms. muita kehuja kiskotaan peliin siinä vaiheessa kun ei keksi mitään perustelua. Kehittäjien paremmuudesta ei tässä miun mielestä oo suuremmin ollut mainintaa. Vain siitä että OpenSusella niitä on paikoissa jossa ubuntulla ei.

No ei tää kirjottelu tähän säikeeseen ole miullakaan ainoa juttu mitä olen päivän mittaan tehnyt. Se onko tekemiseni ollut hyödyllistä, on asia jota mie en pysty sanomaan. Omasta mielestä kaikkien tekemiset on hyödyllisiä  ::)

Uskon että suuri osa OpenSusen käyttäjistä on ikuisesti kiitollisia sinulle, että uhrauduit meidän puolesta ja laitoit foorumillemme linkin josta löytyy ratkaisu ongelmaan. Uskon myös että meitä oli ainakin kymmenen jotka kerkesivät lukea sen ennen kuin poistit sen.

Alla lainattuna mainio ohjeesi. Tämä ohje siis sijaitsee OpenSusea foorumilla

Ratkaisu ongelmaan:

EDIT: Poistettu, koska näköjään keskustelua halutaan käydä mieluummin Ubuntun foorumilla. Pitäkää tunkkinne.

« Viimeksi muokattu: tänään kello 19:18 kirjoittanut salai »

Roger that
« Viimeksi muokattu: 04.01.09 - klo:23.25 kirjoittanut Rantarosvo »
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

letkume

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #129 : 04.01.09 - klo:23.21 »
..

Kiitos, että jaksoit koko yön testailla asiaa joka selvisi hetken googletuksella.

Kukaan ei ole velvollinen kirjoittamaan millekään foorumille.

Foorumien hyvyys perustuu siihen, että joku haluaa auttaa.

Nyt unille -->

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #130 : 05.01.09 - klo:00.05 »
..

Kiitos, että jaksoit koko yön testailla asiaa joka selvisi hetken googletuksella.

Kukaan ei ole velvollinen kirjoittamaan millekään foorumille.

Foorumien hyvyys perustuu siihen, että joku haluaa auttaa.

Nyt unille -->

Jottei totuus unohtuisi:

Kysymys oli esitetty SUSEn foorumilla 22.12., eikä kukaan ollut vaivautunut googlettamaan sitä. Minä olin testannut asiaa (UNetbootin) useaan otteeseen onnistumatta ja kirjoittanut siitä pariin kertaan täällä aikaisemminkin.

Eilen löysin sitten yhden fooruminviestin, jossa asia sanottiin ratkaistun. Se ei kuitenkaan toiminut, kunnes huomasin tiedostojen nimien olevan väärin.

Ilostuneena kirjoitin tänne foorumille viestin Eli ongelmahan oli ... , toisen tähän ketjuun Laitan tämän tähänkin ... ja kolmannen SUSEn foorumille Asennuksen aluksi "Failed to mount RW root filesystem".

Tänään sitten alkoi todella pännimään, kun nämä vihreät lisko-avattaret täällä käyvät distrosotaa, eivätkä hittoakaan välitä vastailla mihinkään oikeisiin kysymyksiin. Kun kritisoin lievästi heitä, Owdy katsoi asialliseksi poistaa lainauksesta linkin SUSE:n foorumille, jolloin minä ajattelin viestini siellä olevan tarpeeton.

Mutta eipä hätiä mitiä: Nythän oli viimein tällä letkume-herrallakin aikaa "hetken googlettaa" ja löytää sama osittain virheellinen ratkaisu ("Failed to mount RW root filesystem", sattumoisin sekin kirjoitettu jo 22.12.). Asia on nyt kunnossa, kun huomautettuna letkume älysi korjata virheenkin, toki mitenkään oikaisusta kiittämättä.

OpenSUSE 11.1 on hieno distro ja sen foorumilla on oikein pätevät googlettajat. Kyllä ne vauhtiin pääsevät, kun niitä tönäsee vähän. :D

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #131 : 05.01.09 - klo:00.14 »
Kun kritisoin lievästi heitä, Owdy katsoi asialliseksi poistaa lainauksesta linkin SUSE:n foorumille, jolloin minä ajattelin viestini siellä olevan tarpeeton.
Omasta lainauksestani? Aika outo johtopäätös. Tziisus... :D Oisko kuitenkin johtunut siitä että en vastannut siihen poistettuun osaan vaan siihen jäljelle jääneeseen? Näin mä ainakin lainauksia käytän. Lainaan vain siihen mihin vastaan.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #132 : 05.01.09 - klo:00.21 »
OK, eiköhän tämä ole tältä osin selvä.

Onkohan kukaan muu kysynyt/valittanut tuota viime yönä kohtaamaani ongelmaa, jossa OpenSUSE ei halunnut/osannut kirjoittaa grubia, ennen kuin poistin XP:n kokonaan? Minusta se oli aika vakava ongelma ja olen sitä jo kai kaksi kertaa tiedustellut.

Eihän siinä tietysti menisi kuin puoli yötä, jos sen testaisi uudelleen ...

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #133 : 05.01.09 - klo:00.30 »
Dualbuuteista en tiedä kun en tarvitse kuin yhden käyttöjärjestelmän koneeseeni, mutta jokanen kerta kun olen viralliselta medialta (cd/dvd) sussun asentanut, grub on asentunut ihan nätisti.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #134 : 05.01.09 - klo:06.12 »
Dualbuuteista en tiedä kun en tarvitse kuin yhden käyttöjärjestelmän koneeseeni, mutta jokanen kerta kun olen viralliselta medialta (cd/dvd) sussun asentanut, grub on asentunut ihan nätisti.

Jollet ole sieltä norsunluutornistasi huomannut, niin täällä reaalimaailmassa kysellään jatkuvasti ohjeita dualbuutteihin ja nykyisin yhä enenevässä määrin neuvoja USB-buuttauksiin/asennuksiin - mm. miniläppärien takia. Ja kuten kerroin, asensi suttura minullekin grubin ihan nätisti, kunhan olin ensin poistanut Windowsin.

Minä en kyllä tuhlaa enää yhtään CD/DVD:tä sinun virallisiin meedioihisi, kun olen tuon USB-buutin saanut nyt toimimaan jokaisella distrolla. Levylle polttaminen vie ajallisestikin pisimmän ajan koko asennusprosessista, eikä ole erityisen vihreä menetelmä. Lisäksi USB-tikulle voi harrastelijakin naurettavan helposti tehdä täysin räätälöidyn asennusmedian esimerkiksi kaverille annettavaksi. Näin ainakin Ubuntussa, sutturan kaikkia avuja en valitettavasti tunne. ;)

Kai se on paras sitten vaan guuglettaa, josko muillakin on ollut grubin asennuksessa ongelmia dualbootissa.

letkume

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #135 : 05.01.09 - klo:08.02 »

Mutta eipä hätiä mitiä: Nythän oli viimein tällä letkume-herrallakin aikaa "hetken googlettaa" ja löytää sama osittain virheellinen ratkaisu ("Failed to mount RW root filesystem", sattumoisin sekin kirjoitettu jo 22.12.). Asia on nyt kunnossa, kun huomautettuna letkume älysi korjata virheenkin, toki mitenkään oikaisusta kiittämättä.

OpenSUSE 11.1 on hieno distro ja sen foorumilla on oikein pätevät googlettajat. Kyllä ne vauhtiin pääsevät, kun niitä tönäsee vähän. :D

Kuten aiemmin sanoin, kukaan ei ole velvollinen selvittämään muiden ongelmia.

Valitettavasti olin aikaisemmin vain lähinnä kuullut juttua koko unetbootista. Minulla ei ole miniläppäriä tai windowsia. Olisin kyllä neuvonut ko. käyttäjää jo aiemmin, jos olisin asiasta mitään tiennyt.

Tässä poikkeustapauksessa joku löysi vastauksen, mutta lapsellisuuttaan sen poisti foorumilta.

Katsoin, että ei ole reilu ko. käyttäjää kohtaan ja etsin itse ratkaisun.

Kyseinen virhe selvisi ihan omin avuin jahka sain härdelin tikulle. ks edit1, jossa tiedostolistaus tikulta. Ihan maalaisjärjellä voi älytä, että tapauksessa tarkoitetaan ko. tiedostoja. Näemmä sinulle tuli vain kiire pätemään asiassa kun huomasit, että joku muukin voi löytää ratkaisun.
« Viimeksi muokattu: 05.01.09 - klo:08.06 kirjoittanut letkume »

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #136 : 05.01.09 - klo:10.47 »
Kuten aiemmin sanoin, kukaan ei ole velvollinen selvittämään muiden ongelmia.

Valitettavasti olin aikaisemmin vain lähinnä kuullut juttua koko unetbootista. Minulla ei ole miniläppäriä tai windowsia. Olisin kyllä neuvonut ko. käyttäjää jo aiemmin, jos olisin asiasta mitään tiennyt.

Tässä poikkeustapauksessa joku löysi vastauksen, mutta lapsellisuuttaan sen poisti foorumilta.

Katsoin, että ei ole reilu ko. käyttäjää kohtaan ja etsin itse ratkaisun.

Kyseinen virhe selvisi ihan omin avuin jahka sain härdelin tikulle. ks edit1, jossa tiedostolistaus tikulta. Ihan maalaisjärjellä voi älytä, että tapauksessa tarkoitetaan ko. tiedostoja. Näemmä sinulle tuli vain kiire pätemään asiassa kun huomasit, että joku muukin voi löytää ratkaisun.
Kyseisen ohje oli yli 17 tuntia OpenSUSEn foorumilla, jonne rekisteröidyin toissa yönä varta vasten kirjoittaakseni ohjeen.

Poistin sen vasta, kun tajusin, ettei se foorumi näytä todellakaan kiinnostavan ketään. Teidänkin mielenkiintonne näytti riittävän pelkkään SUSEn käyttäjien ja tekijöitten kehumiseen ja Ubuntun haukkumiseen tällä foorumilla. Neuvonihan löytyi jo silloin Googlen ekalta sivulta, joten ei kai sen löytyminen vaikeaa olisi ollut kellekään.

Kysymys ei ollut poikkeustapauksesta tai sattumasta, koska olen testaillut noita asioita keväästä lähtien jatkuvasti pyrkien löytämään helpon tavan tehdä buuttava USB-tikku. Siis sellainen, jota voisi käyttää räätälöityihin asennuksiin ja myös henkilökohtaisena mukana kuljetettavana käyttöjärjestelmänä, joka myös tallettaa asetukset ja muuttuneet tiedot.

Ensimmäisen kerran onnistuin asiassa jo 8 kuukautta sitten Onko kokemuksia persistent boottioptiosta ?, mistä kirjoitin ohjeen This is how I made bootable usb without any dirty scripts:. Systeemi vain oli silloin normikäyttäjälle melko hankala, koska "persistent" valitsin ei toiminut Feisty - Hardyssa.

Nythän tuollaisen systeemin teko on hyvin helppoa, kun uusin Remastersys 2.0-11 for Ubuntu osaa tehdä suoraan Ubuntun usb-creatorille käyvän levykuvan. Kirjoitan tuosta lyhyen ohjeen tälle foorumille, kunhan sitä testaan pari kertaa.

Loppu taisi olla kyllä OT, koska OpenSUSE:ssa eivät nuo ohjelmat taida toimia? Ja Ubuntun systeemeissähän ei ole mitään kopioitavaa loppuun saakka hiotulle SUSE:lle?

PS. Katsoisitko asialliseksi, jos Ubuntun suuri aktiivinen käyttäjäkunta tulisi miehissä mekkaloimaan teidän foorumillenne ja haukkumaan distroanne ja sen tekijöitä? Esimerkiksi Microsoft-kytkennöistä voisi löytyä aihetta.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #137 : 05.01.09 - klo:11.47 »
Jollet ole sieltä norsunluutornistasi huomannut
Tolla asenteella väännettyyn viestiin en vaivaudu edes vastaamaan.

teidän foorumillenne ja haukkumaan distroanne ja sen tekijöitä?
salai, tämä ei edelleenkään ole "sinun" tai "teidän" foorumi. Tämä on ihan yhtälailla "minun" kuin "Sinun" foorumi. Otatkohan Sinä tämän nyt vähän turhan henkilökohtaisesti?

muoks:
Mitä mekkaloimiseen ja "haukkumiseen" tulee, niin eiköhän tässä ole itse kukin ottanut osaa siihen, edelleen korostaisin sitä peiliin katsomista. Ja edelleen näyttää siltä että muiden distrojen arvostelu täällä on "tarkastelua" ja "arviointia", mutta jos jotain samaa tekee Ubuntusta, se on "mekalointia ja haukkumista". Pahoittelen että olen kriittisesti arvioinut lempidistroanne ja aiheuttanut teille tarpeetonta mielipahaa. Suosittelisin kuitenkin lukemaan tämänkin aiheen alusta alkaen uudelleen ja katsoa kuka siihen flamettamiseen ensin ryhtyi.
« Viimeksi muokattu: 05.01.09 - klo:12.09 kirjoittanut Owdy »

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #138 : 05.01.09 - klo:12.37 »
Jollet ole sieltä norsunluutornistasi huomannut
Tolla asenteella väännettyyn viestiin en vaivaudu edes vastaamaan.

Minusta sanasi "en tarvitse kuin yhden käyttöjärjestelmän koneeseeni" osoittivat sinun elävän omassa vihreässä norsunluutornissasi. Monet meistä muista kokeilevat kaikenlaista pelkästä mielenkiinnosta, oppiakseen jotain uutta tai joskus jopa pystyäkseen auttamaan muita ongelmissa.

Ei tosiaan kannata vaivata päätään toisten ongelmilla, jos omat kyvyt ja mielenkiinto riittävät yhden distron asentamiseen ja sen kehumiseen.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #139 : 05.01.09 - klo:12.44 »
Code of Conduct  ;)
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS