Ei ei. En, ymmärrä mikä Kubuntun KDE 3 oli niin kauheaa.
Muutetut valikon paikat löytä /usr/share/kubuntu* kansiosta konquerorikin kohdalla xml:stä
(Kyseessä oli mielestäni pelkkää extraa, sillä se tarjoaa oivan mallin konquerorin valikkojen muokkaukseen, jos sitä kaipaa
.)
+servicemenut ja kio tar/gz/bz2/zip.
Todettakoon, että itse muokkaan noita tiedostoja distrosta toiseen. Kyseessä ei ole distrojen paremmuus vaan yleisen konffaustyökalun puute valikot + servicemenut. Koskaan ei ole tullut vastaan kunnollista.
Paras KDE on puhdas KDE ilman ärsyttäviä tulikettuja/muuta mozilllaa ja GTK:ta. Kubuntu on tätä melko lähellä ja Mandrivat PCLOSit, openSUSEt kaukana. Debianin kde-levyllekin on sullottu iceweasel
. Olen ilmeisesti ohjelmarasisti/natsi
Mutta eikös tuo ubuntu ole kehittänyt ainakin esim gdebin, joka on nykyisin myös debianissa. Ei mitään hurjaa, mutta ei täysin olematontakaan
Lisäksi KDE 4 otti käyttöön Kubuntu mukaelman kcontrolista.
Nykyisin käytössä debian sid, joka on erittäin mukava ja jännittävä distro kauttaaltaan.
openSuse on parhaiten tuotteistettu jakelu mitä olen kokeilut. Ubuntussa eniten ärsyttää päätteen (työtilat) resoluution pienuus oletuksena ja tietystikin kiinni fiksattu aikataulu.