Kirjoittaja Aihe: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)  (Luettu 77179 kertaa)

Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #100 : 02.01.09 - klo:17.44 »
Operaan ei saa samoja lisäosia mitä firefoxiin.

Niin, monet foxin lisäosat on Operan vakiotoimintoja...  ;)
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #101 : 02.01.09 - klo:17.53 »
vaihtoehtoja pitää olla ja tulikettu on tällä hetkellä sieltä parhaimmasta päästä. Itseäni kiinnostaa se, että jos chrome on nopeampi kuin kettu, niin voisin jopa vertailla hetken ja vaihtaa selainta :)
Tämä kettu meinaan kaatuu aina välilehden auetessa ja Operaan ei saa samoja lisäosia mitä firefoxiin.
Käytätkö todella Firefoxia, vaikka se väitteesi mukaan kaatuu aina välilehden auetessa? Eikö kannattaisi selvittää syy kaatumiseen, koska ei minulla ainakaan Firefox kaadu koskaan (paitsi 3.1 beta 2 kokosivun Youtube-videoihin). Ei Chromeen tietääkseni saa mitään lisäosia ja se oli hyvin vaillinainen selain muutenkin ominaisuuksiltaan - ainakin viimeksi testatessani.

Chromella ja Firefoxin kehitysversiolla ei ole olennaista nopeuseroa, paitsi käynnistyksessä.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #102 : 02.01.09 - klo:17.56 »

Niin, monet foxin lisäosat on Operan vakiotoimintoja...  ;)
[/quote] Rantarosmo

Jeps, näinhän se. ;)
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #103 : 02.01.09 - klo:18.40 »
Koko Chrome ei kiinnosta pätkääkään, ei edes kokeilumielessä. Siis minua. ???

Luuletko ihmisten tulevan autuaammiksi tietäessään, ettei tämän ketjun aihe kiinnosta sinua pätkääkään?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #104 : 02.01.09 - klo:21.28 »
Koko Chrome ei kiinnosta pätkääkään, ei edes kokeilumielessä. Siis minua. ???

Luuletko ihmisten tulevan autuaammiksi tietäessään, ettei tämän ketjun aihe kiinnosta sinua pätkääkään?
Haittaako sinua että Shelby ilmaisi mielipiteensä.  ???

Itse olen kokeillut tuota selainta, mutta en käyttäisi sitä, koska se on hieman puutteellinen. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #105 : 03.01.09 - klo:01.35 »
Eipä hetkauta, salai on taas sillä päällä. ;D
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #106 : 03.01.09 - klo:05.33 »
Haittaako sinua että Shelby ilmaisi mielipiteensä.  ???
Haittaako sinua, että esitän välillä mielipiteeni Shelbyn jatkuvasta perunan jauhamisesta?

Ensin kokeilee Chromea:
Ei ainaskaan mulla pelittele niinkuin pitäisi Linuxissa. (Ubu 8.10)

Sitten kuitenkin elvistelee:
Koko Chrome ei kiinnosta pätkääkään, ei edes kokeilumielessä. Siis minua. ???

Oikeasti minua on pitkään ihmetyttänyt tämän kaverin lässyttäminen:
Eihän täällä saa Operasta mainita, salai kielsi. ;D


shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #107 : 03.01.09 - klo:06.30 »

Sitten kuitenkin elvistelee:
Koko Chrome ei kiinnosta pätkääkään, ei edes kokeilumielessä. Siis minua. ???

Oikeasti minua on pitkään ihmetyttänyt tämän kaverin lässyttäminen:
Eihän täällä saa Operasta mainita, salai kielsi. ;D

Eipä kiinnosta sinun mielipiteesi, olet jollain toisellain palstalla kingi ja haukut meitä tyhmiä.


e. tämä loppui mun osalta tähän. ;D
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #108 : 03.01.09 - klo:07.23 »
Eipä kiinnosta sinun mielipiteesi, olet jollain toisellain palstalla kingi ja haukut meitä tyhmiä.

No hyvä, että löytyi jokin syy jatkuvaan lässytykseesi. Olen ilmeisesti loukannut sinua tai kavereitasi jossain muualla ja ajattelit kostaa täällä ampumalla puskasta.

Lainaus
e. tämä loppui mun osalta tähän. ;D

Voitaneen siis palata puhumaan asioista, joka tässä ketjussa oli muistaakseni alunperin Chrome.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #109 : 03.01.09 - klo:07.32 »
Jes, peace vaan salai. Ärtsyllä päällä olin minäin. Pidetään pikku kina loppuunkäsiteltynä, vai? ;D ;)
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #110 : 04.01.09 - klo:01.44 »
Imo näiden selainten (paitsi IE:n) vertailua voisi rinnastaa distrojen vertailuun; yksi on toista nopeampi, jossain tulee läjäpäin ominaisuuksia mukana mutta toisessa taas vain oleellinen, joku on helppo käyttää, yksi taasen saattaa olla vain joka osa-alueella hyvä.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Senior

  • Vieras
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #111 : 04.01.09 - klo:10.43 »

Haittaako sinua että Shelby ilmaisi mielipiteensä.  ???

Itse olen kokeillut tuota selainta, mutta en käyttäisi sitä, koska se on hieman puutteellinen. :)

Luotan sen verran sinun näkemykseesi, että sanoit oleellisen koko Google Chromesta: "...en käyttäisi sitä, koska se on hieman puutteellinen". Tulkitsen sen siten, että minulla ja kaltaisillani ei ole mitään oleellista syytä siirtyä pois Firefoxista 3.0.5:stä. Ja luultavasti tämä n. 4 vuotta vanha koneenikin on parasta pitää Hardyssä kun saan noita päivityksiäkin seuraavat 2 vuotta +. Taitaa siihen mennessä jo rauta väsyä?

Toisaalta on hyvä että täällä on niitä jotka haluavat kokeilla ja välittää tietoa kokemuksistaan muille. Sitten lopuksi vielä yksi asia: älkäämme menkö kritiikissämme liiaksi henkilökohtaisuuksiin, se laskee tämän foorumin arvoa. Muistetaan eettiset pelisäännöt, eikö niin?

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #112 : 04.01.09 - klo:11.41 »
Jeps, olisi todellakin kiva, jos pysyttäisiin faktoissa ja perusteltaisiin väittämät, eikä vain töksäyteltäisi: "Hyi, en koske tikullakaan". Eli koitanpa osaltani kertoa hieman lisää kokemuksistani:

Google Chromen plussat:
+ Sopii sellaiselle, joka käyttää selainta pääasiassa vain selaamiseen  ;)
+ Haku- ja osoitekenttä yhdistetty oivallisella ja toimivalla tavalla. Säästää tilaa työkalupalkissa sekä yksinkertaistaa osoitteiden ja hakujen tekemistä.
+ Jälleen kerran todettakoon, että jokainen ikkuna ja välilehti suoritetaan itsenäisesti, eli yhden ikkunan tai välilehden kaatuminen ei kaada koko selainta tai hyydytä konetta.
+ Hakeminen sivulta, tilarivi ja mouseover-tiedot toteutettu tilaa säästävästi ja vuorovaikutteisesti. Esimerkiksi sivulta haku sulkeutuu automaattisesti, kun käyttäjän selvästi aktivoituu tekemään jotain muuta. Tämä tuntuu yleensä toimivan. Firefoxissa ja Operassa haku sivulta pitää itse sulkea, kun sitä ei enää käytä.
+ Niinsanottu pikavaintasivu (uusi välilehti) tarjoaa suoravalintalinkit usein käytettyihin sivuihin, haun hakuhistorista, sekä omat kirjanmerkit. Tämä on mielestäni nerokkaasti toteutettu ja oikeasti toimii pienen harjoittelun jälkeen.

Miinukset:
- Ei todellakaan tarjoa, ainakaan vielä, sellaisia lisätoimintoja kuin Firefoxista ja Operasta tutut teemojen yksinkertainen ja  monipuolinen vaihtaminen. työkalupalkkien monipuolinen muokattavuus,
- Edelleen selviä lapsentauteja. Esimerkiksi haku-/osoitepalkki saattaa lakata toimimasta niin kuin sen pitäisi.
- Teemojen puuttuminen ja työkalujen heikko räätälöitävyys tekee selaimesta huonon vaihtoehdon esimerkiksi miniläppäreihin. Ainakin painikkeittein kokoa ja työkalurivien korkeutta pitäisi pystyä jotenkin muuttamaan pienemmäksi.
- Suomen kielen oikoluku puuttuu kai edelleen  >:( En ymmärrä miten se voi olla niin vaikeaa...

Jos ja kun tämä vihdoin ilmestyy Linux-versiona, niin suosittelen ainakin kokeilemaan. Monet Google Chromessa esitellyt piirteet olisivat tervetulleita myös Firefoxissa ja Operassa. Itse pidän eniten osoite-/hakukentän yhdistämisestä. Juu, tiedän, ei kuulosta uudelta ominaisuudelta, mutta Google Chromessa tämä on vihdoin toteutettu toimivalla tavalla. Sen ymmärtää vain kokeilemalla ja tehokas käyttö vaatii toki hieman harjoittelua.

Hyvänä kakkosena tulee ikkunoiden ja välilehtien itsenäinen suorittaminen. Tätä on kritisoitu siitä, että usean itsenääisen prosessin ajaminen vie enemmän muistia. Itse en kuitenkaan ole huomannut mitään ongelmia muistin loppumisen suhteen, mutta en todellakaan pidä yleensä auki kymmentä välilehteä enempää. Lisäksi prosessien ajaminen erillisinä on jo ainakin kerran pari osoittautunut erinomaiseksi, sillä käytän selainta sähköpostien lukemiseen. Tällöin esimerkiksi yhden välilehden kaatuminen ei kaada koko selainta, eli ei joudu uudelleen kirjautumaan sähköposteihin.

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #113 : 04.01.09 - klo:13.39 »
joo, ehdottomasti hyviä asioita, nuo kertaamasi, mutt kyllä FF:ssäkin jollain tasolla ainakin on 'yhdistetty' mainitsemasi haku-/selaintoiminto.
Ei mun tarvi kirjoittaa esim. kuin linuxformat siihen osoitekenttään, niin kyllä ko lehden sivu aukeaa sen kummempia kyselyitä suoraan, eikä suinkaan mitään Googlen satoja löydöksiä... tänne (http://www.linuxformat.co.uk/) mennä pläjähtää suoraan, niin kuin tarkoitin.

Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #114 : 04.01.09 - klo:17.15 »
Samalla tavalla hakutoiminto toimii osoteriviltä Operassakin, on toiminut niinkauan ko mie muistan. Mie oon tätä sivujen itsenäistä ajoa ja siitä hehkutusta vähän kummastellut. Ei oo pitkää aikaa kun Operan lisäks muutkin selaimet rupes käyttämään välilehtiä ja sitä hehkutettiin "uutena" ominaisuutena joka vähentää käytetyn muistin määrää ja nopeuttaa touhuumista. No eikös tämä chromen systeemi oo ulkonäköä lukuunottamatta paluu siihen vanhaan aikaan ilman välilehtiä?

Opera tuntuu olevan huonosti tunnettu selain, kun kauan siinä olleita ominaisuuksia hehkutetaan hillittömästi jos ne tulee johonkin toiseen selaimeen. No miulle passaa erittäin hyvin se että käytän marginaaliporukan suosimaa selainta. Ei oo ensimmäisenä hyväkskäyttöyrityksiä jos ja kun reikä löytyy.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #115 : 09.01.09 - klo:18.47 »
Opera ois varmaan hyvä jos toimis. Lisätyt välilehdet ei näy muokkauskansiossa ja vanhat näkyy valikoissa vaikka poistaa. Tuosta osoiterivin haku-toiminnosta haluaisin päästä eroon. Sekin on miinusta ettei näytä automaattisesti samalta kuin loppu gnome.
Samalla tavalla hakutoiminto toimii osoteriviltä Operassakin, on toiminut niinkauan ko mie muistan. Mie oon tätä sivujen itsenäistä ajoa ja siitä hehkutusta vähän kummastellut. Ei oo pitkää aikaa kun Operan lisäks muutkin selaimet rupes käyttämään välilehtiä ja sitä hehkutettiin "uutena" ominaisuutena joka vähentää käytetyn muistin määrää ja nopeuttaa touhuumista. No eikös tämä chromen systeemi oo ulkonäköä lukuunottamatta paluu siihen vanhaan aikaan ilman välilehtiä?
Ulkonäko on se ratkaseva tekijä, uudet sivut on paljo kätevämmin välilehdessä kuin alapalkissa, sulkeminenkin helpompaa.

Tulis vaan lunixiversio, että päästäis Chromeen kiinni. Tähänmennessä ehkä paras kokeilemani selain

MoB

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 314
  • Debian Jessie, Ubuntu 12.04 LTS, Android-x86 2.3
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #116 : 15.01.09 - klo:12.54 »
Samalla tavalla hakutoiminto toimii osoteriviltä Operassakin, on toiminut niinkauan ko mie muistan.

Operassa voi mapata noita hakukoneita johonkin kirjaimeen esim. (oletuksena) Goolehaulla on kirjain g. Eli jos haluaa etsiä googlella, niin kirjoittaa vain g haen sitä sun tätä osoitekenttäriville. En ole ikinä käyttänyt Operan varsinaista hakuikkunaa, kaikki haut on mapattu kirjaimiin ;D
Registered Linux user #186837

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #117 : 15.01.09 - klo:16.51 »
En ole ikinä käyttänyt Operan varsinaista hakuikkunaa, kaikki haut on mapattu kirjaimiin ;D
Samoin...

BTW: Mistä hakuikkunasta puhut?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #118 : 15.01.09 - klo:19.23 »
En ole ikinä käyttänyt Operan varsinaista hakuikkunaa, kaikki haut on mapattu kirjaimiin ;D
Samoin...

BTW: Mistä hakuikkunasta puhut?
Varmaankin siitä osoiterivin oikealla puolella olevasta ::)

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #119 : 16.01.09 - klo:16.50 »
En ole ikinä käyttänyt Operan varsinaista hakuikkunaa, kaikki haut on mapattu kirjaimiin ;D
Samoin...

BTW: Mistä hakuikkunasta puhut?
Varmaankin siitä osoiterivin oikealla puolella olevasta ::)
Jaa no jos se on hakuikkuna... (en kyllä ihan helposti sitä sellaiseksi miellä...) ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.