Kirjoittaja Aihe: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)  (Luettu 77380 kertaa)

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #140 : 20.01.09 - klo:18.38 »
..alkaen 300MHz:stä pyörittää kolmos-Foxia ilman mainittavaa lagausta...
T:Jallu59

Firefox 3 pistää oman Nokia n810 (400mHz 128ram) kyllä aikas polvilleen (käyttää voi vain jotenkuten), mutta keskusmuistihan se lopullinen rajoite on tuolla mööpelillä.

800mHz duroni ja 512mb speksit omaavalla ruoskalla pärjääkin jo paljon paremmin :)
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #141 : 20.01.09 - klo:20.14 »
Minullakin FF syö kaikki tehot ja takkuilee. Ei ole tietoa mistä johtuu. Vaikka kaikki pluginit olisi poistettu, ei FF toimi sen nopeammin :(

... menee järki tämän firefox kolmosen kanssa, prosessorin käyttö on aina 100%(prossu on pentium 4 mobile 1,8GHz, tosin kellotaajuus on aina 1.20ghz koska tämä Linux mint ei tajua tuota speedstep juzkaa  :-\), ja jos menee vielä laittamaan amarokin päälle, niin pätkii vieläkin enemmän, vaikka ottaisi conkyt ja 3D tehosteet ym pois, niin siltikin ei kärsi olla kahta välilehteä enempää päällä, muuten pätkii kokoajan, ja jos on sivulla youtube video, niin melkein koko firefox kaatuu, tosin viellä en ole onnistunut kaatamaan koko Linuxia youtuben kanssa  ;D

Mikä näytönohjain teillä on?
Minulla on yhdessä koneessa Intelin näytönohjain (82865G) ja prosessori huutaa 100% todella useasti. Joillakin sivuilla näkyy myös rendausvirheitä, eli jotain ylimääräisiä viivoja ja muuta sellaista.


On se kumma, mulla on jo hiukka reilu viisi (5) vuotta vanha kone, jossa AMD 2500+ -cpu (1.8 G), mutt toki nyt muistia turhankin paljon (3 G) viime kesästä lähtien, virhehankinnan vuoksi, mutt tää ei oo FF koskaan 'lagittanu' nVidian 7600 GS:n 'ohjuksen' kanssa.
...ettei vaan ois distroriippuvainen vika teillä... No kyll tää kone on Kubuntu-kokeiluissakin toiminu OK...
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

aho

  • Vieras
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #142 : 20.01.09 - klo:22.16 »
On se kumma, mulla on jo hiukka reilu viisi (5) vuotta vanha kone, jossa AMD 2500+ -cpu (1.8 G), mutt toki nyt muistia turhankin paljon (3 G) viime kesästä lähtien, virhehankinnan vuoksi, mutt tää ei oo FF koskaan 'lagittanu' nVidian 7600 GS:n 'ohjuksen' kanssa.
...ettei vaan ois distroriippuvainen vika teillä... No kyll tää kone on Kubuntu-kokeiluissakin toiminu OK...

"Works for me" ei merkitse mitään. Tietokoneiden komponentteja ja niistä koostuvia erilaisia yhdistelmiä on niin valtava määrä, ettei mikään ihme kun ongelmia on. Jos noilla kahdella on sama Intelin piiri käytössä kuin minulla, niin epäilisin ainakin itse ajurivikaa. En ole vielä kokeillut käyttää XAA:ta EXA:n sijaan, joka voisi hyvinkin auttaa.

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #143 : 20.01.09 - klo:23.25 »
OK - mä oon käyttäny aina nVidian omia ajureita, koska tiedän näiden vapaiden puutteellisen toiminnan enkä ole ole fanaattinen fundamentikko.
...enkä myöskään sadomasokisti, enkä kiusaa itseäni ajurin raakileilla ;)
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

moonstone

  • Vieras
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #144 : 21.01.09 - klo:08.51 »
Mikä näytönohjain teillä on?
Minulla on yhdessä koneessa Intelin näytönohjain (82865G) ja prosessori huutaa 100% todella useasti. Joillakin sivuilla näkyy myös rendausvirheitä, eli jotain ylimääräisiä viivoja ja muuta sellaista.

Ettei vaan olisi menossa näyttis rikki? Paljon tuolle voi antaa muistia biosista? (max 32m?) Laita tappiin se jos jo ei ole.
Ubuntu Intrepidissä on jostain syystä kaameita ongelmia intelin näytönohjainten kanssa (launchpadissa voi selata bugiraportteja). Suorituskyky ja vakaus on jotain todella surkeaa. Itse skippaan koko Ubuntu 8.10 ja siirryin Fedoraan (10). Suorituskyky on radikaalisti parempi.

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #145 : 21.01.09 - klo:15.01 »
Minullakin FF syö kaikki tehot ja takkuilee. Ei ole tietoa mistä johtuu. Vaikka kaikki pluginit olisi poistettu, ei FF toimi sen nopeammin :(

... menee järki tämän firefox kolmosen kanssa, prosessorin käyttö on aina 100%(prossu on pentium 4 mobile 1,8GHz, tosin kellotaajuus on aina 1.20ghz koska tämä Linux mint ei tajua tuota speedstep juzkaa  :-\), ja jos menee vielä laittamaan amarokin päälle, niin pätkii vieläkin enemmän, vaikka ottaisi conkyt ja 3D tehosteet ym pois, niin siltikin ei kärsi olla kahta välilehteä enempää päällä, muuten pätkii kokoajan, ja jos on sivulla youtube video, niin melkein koko firefox kaatuu, tosin viellä en ole onnistunut kaatamaan koko Linuxia youtuben kanssa  ;D

Mikä näytönohjain teillä on?
Minulla on yhdessä koneessa Intelin näytönohjain (82865G) ja prosessori huutaa 100% todella useasti. Joillakin sivuilla näkyy myös rendausvirheitä, eli jotain ylimääräisiä viivoja ja muuta sellaista.
Minulla on tämä Aspire Onen oma näytönohjain. Kokeilin myös ottaa silmäkarkit koko koneesta pois, muttei tullut mitään näkyvää parannusta :s

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

aho

  • Vieras
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #146 : 21.01.09 - klo:15.41 »
Minulla on tämä Aspire Onen oma näytönohjain. Kokeilin myös ottaa silmäkarkit koko koneesta pois, muttei tullut mitään näkyvää parannusta :s

Minulla ei myöskään mitään Compizeja tms. käytössä. Nopealla vilkaisulla tuossa koneessa näkyisi olevan myös Intelin näytönohjain. Toimiiko sinulla Firefox 2 paremmin? Itselläni 2.0.20 jumittaa aivan samalla tavalla. Kaikilla sivuilla ongelmaa ei näy, mutta jotkut sivut kuten eBay, saa koneen ylikierroksille. Myöskään Flashin poisto ei auttanut asiaan.
Olen menossa tuossa katsomaan konetta tarkemmin tällä viikolla ja kokeilen muutamaa temppua. Täytyy raportoida teillekin sitten, jos sain jotain korjauksia aikaan.

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #147 : 21.01.09 - klo:17.47 »
Minulla on tämä Aspire Onen oma näytönohjain. Kokeilin myös ottaa silmäkarkit koko koneesta pois, muttei tullut mitään näkyvää parannusta :s

Minulla ei myöskään mitään Compizeja tms. käytössä. Nopealla vilkaisulla tuossa koneessa näkyisi olevan myös Intelin näytönohjain. Toimiiko sinulla Firefox 2 paremmin? Itselläni 2.0.20 jumittaa aivan samalla tavalla. Kaikilla sivuilla ongelmaa ei näy, mutta jotkut sivut kuten eBay, saa koneen ylikierroksille. Myöskään Flashin poisto ei auttanut asiaan.
Olen menossa tuossa katsomaan konetta tarkemmin tällä viikolla ja kokeilen muutamaa temppua. Täytyy raportoida teillekin sitten, jos sain jotain korjauksia aikaan.
Näin tarkemmin ajatellen kaikissa koneissa missä FF on lagittanut on ollut intelin integroitu näytönohjain. Lagasi meinaan tuolla wanhallakin koneella FF2 ja siinäkin on Intelin ohjain. Koulun koneella ei ole lagittanut, mutta siellä on kohtalaisen uudet koneet erillisillä näytönohjaimilla.

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

aho

  • Vieras
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #148 : 21.01.09 - klo:17.55 »
Näin tarkemmin ajatellen kaikissa koneissa missä FF on lagittanut on ollut intelin integroitu näytönohjain.

Varmistan nyt vielä. Eli onko "vain" lagittanut, vai näyttääkö esimerkiksi 'top'-ohjelma ~100% CPU Firefoxille?

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #149 : 21.01.09 - klo:18.06 »
Näin tarkemmin ajatellen kaikissa koneissa missä FF on lagittanut on ollut intelin integroitu näytönohjain.

Varmistan nyt vielä. Eli onko "vain" lagittanut, vai näyttääkö esimerkiksi 'top'-ohjelma ~100% CPU Firefoxille?
Näköjään järjestelmänhallintaa katsoessa normaalisti FF vie ~5% ja sivua/välilehteä avatessa ~99%. Tila muuttuu tällöin aina Unessa -> Ei-keskeytettävä

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #150 : 21.01.09 - klo:19.29 »
pitipä munkin sitt tarkastaa omat lukemani FF 3.0.5:lla normaali olotila sivua lukiessa ~14 - 15%, välilehden vaihto ei lisännyt prosentteja, uutta sivua hakiessa ~40% Ja mulla siis yli 5 v vanha kone GeForce 7600GS:llä ja nVidian 180.22 ohjain ajuri
« Viimeksi muokattu: 21.01.09 - klo:21.10 kirjoittanut jake »
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #151 : 26.01.09 - klo:12.07 »
Olen testailut  Google Chromea hyvän tovinWindows XP työkoneella ja postiivinen ensivaikutelma alkaa rapistua. Googlen käyttämä hakualgoritmi yhdistetyssä haku-/osoitepalkissa ei sittenkään toimi itseäni miellyttävällä tavalla. Otetaanpa esimerkki:

Olen taannoin eksynyt eeeusersfin.net sivuille. Kun sitten yritän kirjoittaa hakua päästäkseni eeeuser.com foorumille, niin joudun kirjoittamaan aina rimpsun 'eeeuser', ennen kuin alimmalle näytetylle viidennelle sijalle tulee aiempi vierailu forum.eeeuser.com sivuilla. Ja kun aiempi vierailu eeeuserfin.net sivulla menee haun 'eeeuser' ohi, niin joudun aina tiukkaan tuijottamaan mitä valintoja on tarjolla.

Onhan tuo toki parempi kuin esimerkiksi Operan yhdistetty haku-/osoitepalkki, mikä listaa ensin 20-30 eeeuserfin.net osoitetta, sitten vasta eeeuser.com osoitteet ja alimmaksi 'eeeuser' Google hakuvaihtoehdon. Jotenkin ei mene jakeluun, miksi pidempi merkkijono 'eeeuserfin' menee lyhyemmän 'eeeuser' ohi molemmissa selaimissa.

Minulle kuitenkin sopii paremmin, kun hakukoneet on erillään url-kentästä.

aho

  • Vieras
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #152 : 26.01.09 - klo:14.39 »
Olen testailut  Google Chromea hyvän tovinWindows XP työkoneella ja postiivinen ensivaikutelma alkaa rapistua.

Mitä versiota olet testaillut? Versio 2.0 on vasta tulossa, joten testiversio-asteella vasta sekin. Paljon kuulemma hyviä parannuksia tulossa.

Onhan tuo toki parempi kuin esimerkiksi Operan yhdistetty haku-/osoitepalkki, mikä listaa ensin 20-30 eeeuserfin.net osoitetta

Jep tuo on kyllä raivostuttava ominaisuus :(. Sama esim. Epiphanyssä.

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #153 : 26.01.09 - klo:14.49 »
Mitä versiota olet testaillut?
Google Chrome 1.0.154.43 versiota.

aho

  • Vieras
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #154 : 26.01.09 - klo:15.02 »
Mitä versiota olet testaillut?
Google Chrome 1.0.154.43 versiota.

Onhan näistä moni toki hyvin perusominaisuuksia, mutta mielestäni ihan mukavalla vauhdilla projekti on kuitenkin edennyt.
Release Notes 2.0.156.

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #155 : 26.01.09 - klo:15.04 »
Eilen pääsi FF 3.1 yllättämään. Toimii n810ssa ilman vfp-tukea jopa nopeammin kuin maemon oma alkuperäinen selain. Kyllä uskoisin ton 3.1 beta 2 version potkivan jollain osa-alueella chromea hanurille... Tämäpä hyvä. Kilpailu edistää kehitystä.
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #156 : 29.01.09 - klo:09.52 »
Onhan näistä moni toki hyvin perusominaisuuksia, mutta mielestäni ihan mukavalla vauhdilla projekti on kuitenkin edennyt.
Release Notes 2.0.156.
Jeps, koitin itsekin päivitellä 2.* beta-versioon näiden ohjeiden avulla. Vaan 2 versiot eivät näköjään olekaan vielä edes beta-jakelussa vaan vasta dev-jakelussa. Elikkä itselleni on uutta, että samaan aikaan on saatavilla sekä alfa- että beta-versiota  :o

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #157 : 08.03.09 - klo:09.59 »
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Matu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: Google esitteli oman nettiselaimen (Google Chrome)
« Vastaus #159 : 05.08.09 - klo:12.39 »
Chromeen mahdollista lisätä uusia teemoja.
https://tools.google.com/chrome/intl/en/themes/index.html