Kirjoittaja Aihe: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)  (Luettu 9777 kertaa)

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #40 : 10.11.10 - klo:18.00 »
Ei kai pitäisi enää aloittaa, mutta:

Mitä olen provosoinut?

Kaiken aikaa tarkoitukseni on ollut vain sanoa, että minusta tämä Canonical-syyttely ei vaikuta mielekkäältä. Itse en ainakaan koe täällä foorumilla poikkeavana olevani erityisen ”ubuntulainen”. Enkä ymmärrä, mitä sitten vaikka olisinkin. En näe mitään järkeä olla käyttämättä ilmaiseksi jaettua käyttistä (sori sori, Fri13, ”käyttöjärjestelmän, työpöytäympäristön ja ohjelmiston sisältävää Linux-pohjaista GPL- ja muilla lisensseillä levitettävää jakelupakettia”) vain sen takia, että Canonical sijaitsisi (< konditionaali) veroparatiisissa.

Lainaus
Kaiken kaikkiaan tuntuu, että tässä tehdään kärpäsestä Yhdysvaltain koko nautakarjatalouden kokoista härkästä. Puhutaan lapsityövoiman käytöstä tms. totaalisen asiaankuulumattomasta, ikään kuin Canonical ylläpitäisi jossain kolmannen maailman maassa lapsikoodareiden hikipajoja.

Väännetään tahallaan esimerkistä ihan jotain muuta kuin mitä se on ja kärkkääseen sävyyn tehdään siitä vielä asiatonta. Erittäin väheksyvä asenne.

Lainaus
Joko on natsikortti hyppysissä pöydälle lyömistä varten? Tongue Kuka tässä ”kieltää” yhtään mitään keneltäkään? Minulla ainakaan ei ole sellaista valtaakaan.

Tätä lienee edes turha selittää. Ei voi kuin pyöritellä päätä...

Lainaus
Ja mitä luulet tuon tarkoittavan? Olet siis osa Nike-yhteisöä, koska tunnet merkin ja olet joskus ehkä hypistellyt Niken kenkiä kaupassakin. Tuet siis lapsityövoimaa.

Ei hyvää päivää. Ymmärrän nykyihmisen polttavan tarpeen paremman tekemisen puutteessa olla ”eettinen”, mutta vähän voisi siinäkin ajatella mittasuhteita. Jos nappaankin ostoskoriin lähikaupasta ainoan siellä myytävän riisikakkupaketin, en silti missään merkittävässä määrin ole tullut tukeneeksi Burman sotilasjunttaa.

Väännetään tahallaan esimerkistä ihan jotain muuta kuin mitä se on. Erittäin väheksyvä asenne. Lienee hieman eri asia olla kuluttajana tuotteen käyttäjä (esim. Ubuntu) kuin hypistelijä (esimerkissäsi Nike). Vai hypisteletkö vain sitä Ubuntua ja/tai tätä yhteisöä/muita Ubuntu-yhteisöjä, joissa mahdollisesti olet mukana?

Lainaus
Pidä kuvasi ihan itselläsi vaan, kiitos, äläkä tuputa niitä minun päähäni.

Tätä on varmaan ihan turha edes selittää, mutta ei se ihan hirveän ystävällistä tekstiä ole. Sinä annoit minulle kuitenkin sen kuvan itsestäsi - en itse saanut sitä mystisesti mistään. Voisiko olla, että olit turhan kärkkäästi puolustusasemissa ja hyökkäys on paras puolustus.

Enhän edes tehnyt sinulle mitään, en yhtään mitään ja tämä oli koko ajan asenne vastauksissa. Olen ymmälläni? Ja jos syynä on se, että sanotaan naiiviksi, jos sitä on, niin kannattaa kyllä siinä vaiheessa vähän rauhoittua. Naiivi ei ainakaan minun planeetallani ole haukkumasana.

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #41 : 10.11.10 - klo:18.03 »
Ja lisään vielä, että olen aidosti pahoillani, että keskustelu ylipäätään meni tällaiseksi. :(

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #42 : 10.11.10 - klo:18.16 »
Väännetään tahallaan esimerkistä ihan jotain muuta kuin mitä se on ja kärkkääseen sävyyn tehdään siitä vielä asiatonta. Erittäin väheksyvä asenne.

Esimerkki oli ikiomasi! Jollei esimerkkisi kuulunut tämän säikeen asiaan, miksi se ylipäänsä täällä oli?

Ymmärsin totta kai, ettet tarkoita Canonicalin ”rikosten” olevan tätä luokkaa, mutta toisaalta annoit aivan selkeästi ymmärtää, että samalla akselilla liikutaan ja samoin pitää siis suhtautua. Minusta taas ne asiat, mistä Canonicalia toistaiseksi on – asioita todistamatta – syytetty, eivät anna aihetta yhtään mihinkään yhteisölliseen ”aktivismiin”.

Lainaus
Lainaus
Joko on natsikortti hyppysissä pöydälle lyömistä varten? Tongue Kuka tässä ”kieltää” yhtään mitään keneltäkään? Minulla ainakaan ei ole sellaista valtaakaan.

Tätä lienee edes turha selittää. Ei voi kuin pyöritellä päätä...

Ihan vapaasti, mutta seison sanojeni takana: En kieltänyt ketään enkä mitään enkä ole admin, jolla sellainen valta edes olisi. Olen rivifoorumilainen.

Lainaus
Lienee hieman eri asia olla kuluttajana tuotteen käyttäjä (esim. Ubuntu) kuin hypistelijä (esimerkissäsi Nike).

Onko? Vertaa: kokeilen Niken lenkkareita kaupassa mutta jätän ne kauppaan eikä raha vaihda omistajaa vs. asennan Ubuntun kokeeksi koneelleni mutta poistan sen eikä raha vaihda omistajaa. AInoa ero on ne ”käyttäjätilastot”, joihin vetoat. Missä ne ovat? Tosiasiassa on suorastaan legendaarisen vaikeaa tietää, kuinka moni käyttää mitäkin käyttistä ja käyttisversiota.

Lainaus
Lainaus
Pidä kuvasi ihan itselläsi vaan, kiitos, äläkä tuputa niitä minun päähäni.

Tätä on varmaan ihan turha edes selittää, mutta ei se ihan hirveän ystävällistä tekstiä ole.

Pitäisikö olla? Tuossa vaiheessa olit jo heittäytynyt henkilökohtaiseksi eli rupesit selittämään minun intentioitani minulle. Kuten sanoin, olisi kiva jos pitäytyisit siinä mitä sanotaan.

Lainaus
Ja jos syynä on se, että sanotaan naiiviksi, jos sitä on, niin kannattaa kyllä siinä vaiheessa vähän rauhoittua. Naiivi ei ainakaan minun planeetallani ole haukkumasana.

Ahaa. Täällä Suomessa se yleensä on.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

peran

  • Vieras
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #43 : 10.11.10 - klo:18.19 »
Pyydän edelleen anteeksi, että annoin ymmärtää toisin. :)
Olin kärkäs, asiaton ja vedin vielä natsikortinkin esiin...

Anteeksi pyyntö SuperOscaria kohtaan on vähintäänkin kohtuullinen, ja olisi ollut reilumpaa ilman sarkasmia.  :(

Mielestäsi siis hän on käyttäytynyt koko ajan esimerkillisesti ja nimenomaan minä provosoivasti? ;)

EDIT:
Kaikella kunnioituksella, mutta oletko nyt ihan vakavissasi? SuperOscar nimenomaan itse yritti lietsoa minua kunnes yllä lopetin keskustelun hänen kanssaan nimenomaan tämän johdosta. Eikö sellainen käytös ole nimenomaan kannustettavaa?

Jos olisit lopettanut keskustelun, niin minun ei olisi tarvinnut puuttua sinun sarkasmiisi.  ;)

Miksihän et samaan hengenvetoon ehdottele SuperOscarillekin anteeksipyyntöä - ilman sarkasmia?

Koska hän ei ollut pyytämässä sinulta anteeksi sarkasmin kanssa. :o

Oikeudenmukaisuus, tasapuolisuus, kohteliaisuus vaikka keskustelu välillä kärjistyisikin - sitä todella kaivataan.

Hyvä, no tässä tulee sitten SuperOscarille noottia, mutta se ei tee käyttäytymisestäsi oikeutetumpaa.

Tätä olisi kannattanut miettiä myös JayJay:n kannalta hänen sitä lukiessaan...
Joo, tämä meidän välisemme keskustelu on valitettavasti lopetettava tähän, koska haastat vain riitaa.

Minä...?!?! ::) Hohhoh.

Toinenkin ehkä vielä enemmän oli se natsikortti, mutta sitä en valitettavasti nähnyt enää lainattavissa viesteissä lainatakseni.

Mutta tosiaan lukitaanpas tämä jälleen, ...
Nuodelkaa haavanne muualla kuin foorumin julkisella puolella, jos haavotuitte.