Kirjoittaja Aihe: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)  (Luettu 9773 kertaa)

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Adminit peloissaan? v2
« Vastaus #20 : 08.11.10 - klo:13.02 »
Lapsityövoimaa käyttävä firma oli hieman kärjistävä esimerkki eettisesti arveluttavasta liiketoiminnasta - en mitenkään liittänyt sitä Canonicaliin sillä tasolla, että se käyttäisi lapsityövoimaa. Esimerkkien käyttö on kiellettyä?

Joko on natsikortti hyppysissä pöydälle lyömistä varten? :P Kuka tässä ”kieltää” yhtään mitään keneltäkään? Minulla ainakaan ei ole sellaista valtaakaan.

Lainaus
Olemme siis periaatteessa kaikki kuluttajia ostamme tai emme.

Ja mitä luulet tuon tarkoittavan? Olet siis osa Nike-yhteisöä, koska tunnet merkin ja olet joskus ehkä hypistellyt Niken kenkiä kaupassakin. Tuet siis lapsityövoimaa.

Ei hyvää päivää. Ymmärrän nykyihmisen polttavan tarpeen paremman tekemisen puutteessa olla ”eettinen”, mutta vähän voisi siinäkin ajatella mittasuhteita. Jos nappaankin ostoskoriin lähikaupasta ainoan siellä myytävän riisikakkupaketin, en silti missään merkittävässä määrin ole tullut tukeneeksi Burman sotilasjunttaa.

Lainaus
Miksi muuten tämä asia pitää ottaa sinunkin selkeästi näin henkilökohtaisesti? Sellaisen kuvan ainakin saan.

Pidä kuvasi ihan itselläsi vaan, kiitos, äläkä tuputa niitä minun päähäni.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Adminit peloissaan? v2
« Vastaus #21 : 08.11.10 - klo:13.15 »
Joo, tämä meidän välisemme keskustelu on valitettavasti lopetettava tähän, koska haastat vain riitaa. Olen asiasta pahoillani, koska itse näen keskustelun mahdollisuutena vahvistaa omia näkemyksiään, tai oppia toiselta jotain uutta ja sen kautta muovata näkemyksiään.

Sinä otat valitettavasti tämän selkeästi aivan liian henkilökohtaisesti. Saatan muuten kommentoida tätä aihetta, mutta tässä ilmapiirissä on minun jätettävä sinun kanssasi keskustelu sikseen, SuperOscar.

EDIT: Anteeksi, kirjoitin vahingossa nimimerkkisi väärin. Tämä ei ollut tarkoitus.
« Viimeksi muokattu: 08.11.10 - klo:13.20 kirjoittanut JayJay »

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Adminit peloissaan? v2
« Vastaus #22 : 08.11.10 - klo:13.19 »
...mutta ei mikään trolli, niin kuin minä trollin ymmärrän. Lukitsemalla ketjun, ei saa aikaan, kuin sen, että tämä juttu tulee uudestaan ja uudestaan esiin, joten turhan voimakas reaktio antoi syyn olettaa, että Freen kirjoitti jotain, mistä ei olisi saanut kirjoittaa? Aivan kuten tv olleen homokeskustelu sai aikaan erittäin suuren huomion ja kirkosta eroamisen.

Hyvin sanottu. Toinen esimerkki on maahanmuuttokeskustelu, jonka totaalinen hyssyttely kukkahattutätien toimesta on vain vahvistanut oikeistopopulistien suosiota. Asioista kannattaa ehdottomasti keskustella ja asiat kannattaa ehdottomasti puhua halki ennen kuin ne käyvät itse hyvää asiaa vastaan.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Adminit peloissaan? v2
« Vastaus #23 : 08.11.10 - klo:13.24 »
Joo, tämä meidän välisemme keskustelu on valitettavasti lopetettava tähän, koska haastat vain riitaa.

Minä...?!?! ::) Hohhoh.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

jr71

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
  • http://www.mepis.org/docs/en/images/a/ae/Mepbnr.pn
    • Profiili
Vs: Adminit peloissaan? v2
« Vastaus #24 : 08.11.10 - klo:15.22 »
Olen huomannut kun olen seurannut naita keskusteluja niin monella nayttaisi olevan vaikeuksia ymmartaa luettua tekstia ja samalla tuoden omaa typeryytta asioihin joihin heidan alylisyys ei selvastikkaan riita ::)kun vain he itse tajuaisivat ongelman.Jos taytyy jotenkin kommentoida tata asiaa mika on ollut monelle taysin yli hilseen menevaa asiaa,joillekkin on tullut tarve kritisoida toisten kirjoituksia vaikka selvastikkin heilla ei ole ollut alunperin ymmarysta kirjoitettuun tekstiin tai sen sisaltoon ja talla en tarkoita fri13 kirjoittamia asioita
eli siis keskittykaa luetun ymmartamiseen ja kun olette ymmartaneet niin komentoikaa vasta sitten >:( >:(..Lue niin etta ymmarat ja ymmarra niin kuin luet
« Viimeksi muokattu: 09.11.10 - klo:20.19 kirjoittanut jr71 »

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Adminit peloissaan? v2
« Vastaus #25 : 08.11.10 - klo:15.34 »
Olen huomannut kun olen seurannut naita keskusteluja niin monella nayttaisi olevan vaikeuksia ymmartaa luettua tekstia ja samalla tuoden omaa typeryytta asioihin johin heidan alylisyys ei selvastikkaan riita ::)kun vai he itse tajuaisivat ongelman.jos taytyy jotenkin kommentoida tata asiaa mika on ollut monelle taysin yli hilseen menevaa asiaa,joillekkin on tullut tarve kritisoida toisten kirjoituksia vaikka selvastikkin heilla ei ole ollut alunperin ymmarysta kirjoitettuun tekstiin tai sen sisaltoon ja talla en tarkoita fri13 kirjoittamia asioita
eli siis keskittykaa luetun ymmartamiseen ja kun olette ymmartaneet niin komentoikaa vasta sitten >:( >:(

Hyvin sanottu.

jr71

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
  • http://www.mepis.org/docs/en/images/a/ae/Mepbnr.pn
    • Profiili
Vs: Adminit peloissaan? v2
« Vastaus #26 : 09.11.10 - klo:20.30 »
Olen huomannut että joillain tahoilla on yli pääsemättömiä ongelmia toisten kirjoituksia kohtaan,heille ei näytä kelpaavan
mikään muu kirjoitus kuin heidän omansa. Se että ovatko he oikeassa tai väärässä niin sillä ei näyttäisi olevan mitään merkitystä ja se että he saarnaavat sitä kuin jotain evenkeliumia ja kun heiltä sitten kysyy että onko ubuntu käyttöjärjestelmä vaiko ei  niin suupielet vaahdossa ruvetaan hokemaan mantraa että ubuntu on käyttöjärjestelmä kun se heille on niin kerrottu tai se että linux on ydin. Tuohan tarkoittaisi sitä että windows olisi myöskin ydin eikä käyttöjärjestelmä

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Adminit peloissaan? v2
« Vastaus #27 : 09.11.10 - klo:21.16 »
Ubuntu on yksi distro muiden joukosta. Pelkästään Debian pohjaisia distroja on yli kolmesataa.

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Adminit peloissaan? v2
« Vastaus #28 : 09.11.10 - klo:21.47 »
Olen huomannut että joillain tahoilla on yli pääsemättömiä ongelmia toisten kirjoituksia kohtaan,heille ei näytä kelpaavan
mikään muu kirjoitus kuin heidän omansa. Se että ovatko he oikeassa tai väärässä niin sillä ei näyttäisi olevan mitään merkitystä ja se että he saarnaavat sitä kuin jotain evenkeliumia ja kun heiltä sitten kysyy että onko ubuntu käyttöjärjestelmä vaiko ei  niin suupielet vaahdossa ruvetaan hokemaan mantraa että ubuntu on käyttöjärjestelmä kun se heille on niin kerrottu tai se että linux on ydin. Tuohan tarkoittaisi sitä että windows olisi myöskin ydin eikä käyttöjärjestelmä

Eipä tuossa ole mitään epäselvää.

Windows on käyttöjärjestelmä, joka käyttää NT-ydintä
Esim. Ubuntu on käyttöjärjestelmä, joka käyttää Linux-ydintä

Jollen ole täysin väärässä?

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #29 : 09.11.10 - klo:22.54 »
SANA YLLÄPIDOLTA

Muokkasin ketjun otsikon paremmin sisältöä kuvaavaksi.

Näistä ketjuista on kertynyt ylläpidolle aika hyvä pino kaikenlaisia huomautuksia spammauksesta, provosoinnista ja loukkaamisesta.

Asioista saa toki keskustella. Tämä forum on tosin ensisijaisesti tarkoitettu tukikäyttöön, luultavasti hedelmällistä olisi käydä keskustelua Canonicalin kanssa eikä loppukäyttäjien, jos nykylinja ei tyydytä.

Ylläpito seuraa kyllä näitä keskusteluja ja puuttuu ylilyönteihin esimerkiksi ketjun lukkoon lyömisellä tai jopa käyttäjiä jäähylle laittamalla. Toivon että kukin osaisi hillitä kirjoitteluaan ja varsinkin pidättäytymään toisiin ihmisiin kohdistuvilta syytöksiltä.

Erityisesti toivoisin keskustelulta lähteiden käyttöä. Jos Canonical ei osallistu Linuxin kehitykseen, viitatkaa pätevään lähteeseen tahi tutkimukseen joka tämän osoittaa.

Moni näistä asioista on toki mielipide- ja tulkintakysymyksiä eikä kannattane yrittää kenenkään päätä kääntää.


Rauhaa ja rakkautta :)

http://openrespect.org/

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

whiski

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
    • Profiili
    • Fotopiironki
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #30 : 10.11.10 - klo:08.59 »
Olen Riston kanssa samaa mieltä, sillä ei meidän mutinat mitään vaikuta, jos ei  se etene Canonicaliin saakka ja tuskin se täältä suomenkieliseltä foorumilta kovin helposti sinne käänny?
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.

http://www.fotopiironki.fi/palsta/index.php
http://www.malmilandia.fi/kuvagalleria/main.php
Kuvagalleria Fotopiirongin jäsenille valmis

fmatic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #31 : 10.11.10 - klo:09.37 »
Olen Riston kanssa samaa mieltä, sillä ei meidän mutinat mitään vaikuta, jos ei  se etene Canonicaliin saakka ja tuskin se täältä suomenkieliseltä foorumilta kovin helposti sinne käänny?

Juurikin näin :) Tokkopa siellä edes ketään kiinnostaa? Paras mitä rivikäyttäjä voi tehdä on "äänestää jaloillaan" ja siirtyä jonkin muun vähemmän ahdistavan koosteen pariin jos yhdistelmä Ubuntu & Canonical aiheuttaa hepulin. Kritisointi on hyvä asia ja tervetullutta, sillä mikään ei muutu jos epäkohdista ei kirjoitella tai nosteta vaihtoehtoja esille kunhan ei sorruta itsensä toistamiseen tai jankuttamiseen. Suomalaisia Linux-käyttäjiä on kuitenkin määrällisesti niin vähän, että se olisi kuin pisara valtameressä jos kaikki suomen Ubuntu-käyttäjät hylkäisivät koosteen ja siirtyisi jonkin muun tuotteen pariin, niin tuskinpa se Canonicalin-konttorissa aiheuttaisi kriisipalaveria ja hälytyskellojen soittelua. Huomattaisiinko sitä edes? Kritisointi voisi olla paasaamisen ja saarnaamisen sijasta kehittävää ja rakentavaa ja saarnamiehet voisivat hyvässä hengessä paatoksen sijasta antaa vinkkejä vaihtoehdoista ja tavoista elää ilman Ubuntua ja Canonicalia.
fmatic
Pinguy OS 10.10.1  & android 2.2
RaivoGalleria & Twitter

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #32 : 10.11.10 - klo:10.00 »
...sillä mikään ei muutu jos epäkohdista ei kirjoitella tai nosteta vaihtoehtoja esille kunhan ei sorruta itsensä toistamiseen tai jankuttamiseen.

Tätä komppaan ehdottomasti.

Suomalaisia Linux-käyttäjiä on kuitenkin määrällisesti niin vähän, että se olisi kuin pisara valtameressä jos kaikki suomen Ubuntu-käyttäjät hylkäisivät koosteen ja siirtyisi jonkin muun tuotteen pariin, niin tuskinpa se Canonicalin-konttorissa aiheuttaisi kriisipalaveria ja hälytyskellojen soittelua. Huomattaisiinko sitä edes?

Tätä en. Totta kai se huomattaisiin, ja jos ei, niin ongelmat olisivat vielä syvempiä. Toisekseen näinä internetin aikoina ei mene aikaakaan kun jobinposti kiertää ulkomaille ja ne ketä asia kiinnostaa, tekevät omat ratkaisunsa. Kuten aiemmin ilmaisin - ja vielä toistan jankuttamatta :) - Kuluttaja kun ei voi äänestää kuin lompakollaan ja viime kädessä markkinavoimat eivät muuta kieltä ymmärrä.

Kritisointi voisi olla paasaamisen ja saarnaamisen sijasta kehittävää ja rakentavaa ja saarnamiehet voisivat hyvässä hengessä paatoksen sijasta antaa vinkkejä vaihtoehdoista ja tavoista elää ilman Ubuntua ja Canonicalia.

Tätä komppaan ehdottomasti.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #33 : 10.11.10 - klo:10.59 »
Näkisin sinänsä ihan mieluusti sellaisen säikeen, jossa dokumentoidusti esitettäisiin, mitä pahaa Canonicalissa nähdään ja millaiseksi nähdään tavallisen foorumilaisen vastuu suhteessa tähän.

Sen sijaan en jaksa kyllä enää ainuttakaan nillittäjää, jonka pääargumentti on ”otat tämän niin henkilökohtaisesti, onko sinulla oma lehmä ojassa” silloinkin, kun kerta toisensa jälkeen yrittää rautalangasta vääntää, että en ota asiaa henkilökohtaisesti eikä se itse asiassa vähempää voisi kiinnostaa (ennen niitä dokumentteja ja osoitusta siitä, että minulla olisi asiassa yhtään mitään osallistujavastuuta).
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #34 : 10.11.10 - klo:11.33 »
Näkisin sinänsä ihan mieluusti sellaisen säikeen, jossa dokumentoidusti esitettäisiin, mitä pahaa Canonicalissa nähdään ja millaiseksi nähdään tavallisen foorumilaisen vastuu suhteessa tähän.

Sen sijaan en jaksa kyllä enää ainuttakaan nillittäjää, jonka pääargumentti on ”otat tämän niin henkilökohtaisesti, onko sinulla oma lehmä ojassa” silloinkin, kun kerta toisensa jälkeen yrittää rautalangasta vääntää, että en ota asiaa henkilökohtaisesti eikä se itse asiassa vähempää voisi kiinnostaa (ennen niitä dokumentteja ja osoitusta siitä, että minulla olisi asiassa yhtään mitään osallistujavastuuta).

Kyllä, olet koko ajan ollut vain hyväntahtoinen ja rakentava keskustelija, joka ei käytä ikävän sävyistä ja vähättelevää kirjoitusta tehokeinonaan. Ja tästä kirjoittelusta jo ensimmäiseltä sivulta, kuten yllä olevasta lainauksestakaan ei missään nimessä välity tunnelma loukkaantumisestasi.

Pyydän edelleen anteeksi, että annoin ymmärtää toisin. :)
Olin kärkäs, asiaton ja vedin vielä natsikortinkin esiin...
« Viimeksi muokattu: 10.11.10 - klo:11.36 kirjoittanut JayJay »

peran

  • Vieras
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #35 : 10.11.10 - klo:17.08 »
Pyydän edelleen anteeksi, että annoin ymmärtää toisin. :)
Olin kärkäs, asiaton ja vedin vielä natsikortinkin esiin...

Anteeksi pyyntö SuperOscaria kohtaan on vähintäänkin kohtuullinen, ja olisi ollut reilumpaa ilman sarkasmia.  :(

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #36 : 10.11.10 - klo:17.29 »
Pyydän edelleen anteeksi, että annoin ymmärtää toisin. :)
Olin kärkäs, asiaton ja vedin vielä natsikortinkin esiin...

Anteeksi pyyntö SuperOscaria kohtaan on vähintäänkin kohtuullinen, ja olisi ollut reilumpaa ilman sarkasmia.  :(

Mielestäsi siis hän on käyttäytynyt koko ajan esimerkillisesti ja nimenomaan minä provosoivasti? ;)

EDIT:
Kaikella kunnioituksella, mutta oletko nyt ihan vakavissasi? SuperOscar nimenomaan itse yritti lietsoa minua kunnes yllä lopetin keskustelun hänen kanssaan nimenomaan tämän johdosta. Eikö sellainen käytös ole nimenomaan kannustettavaa?

Hämmentävää, koska nettikettikin nimenomaan kehottaa tekemään toisin, eli juuri kuten tein. En provosoitunut tai provosoinut, pyysin häntä kohteliaasti olemaan laittamatta sanoja suuhuni ja mitä sain siitä palkaksi? Se on luettavissa  tästä topicista.

Kyllä, viestissäni oli sarkasmia, joka meni vielä täysin nappiin, jos hänen kärkästä tyyliään pidetään ihannetapana keskustella täällä. Miksihän et samaan hengenvetoon ehdottele SuperOscarillekin anteeksipyyntöä - ilman sarkasmia?

Oikeudenmukaisuus, tasapuolisuus, kohteliaisuus vaikka keskustelu välillä kärjistyisikin - sitä todella kaivataan.
« Viimeksi muokattu: 10.11.10 - klo:17.38 kirjoittanut JayJay »

peran

  • Vieras
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #37 : 10.11.10 - klo:17.36 »
Pyydän edelleen anteeksi, että annoin ymmärtää toisin. :)
Olin kärkäs, asiaton ja vedin vielä natsikortinkin esiin...

Anteeksi pyyntö SuperOscaria kohtaan on vähintäänkin kohtuullinen, ja olisi ollut reilumpaa ilman sarkasmia.  :(

Mielestäsi siis hän on käyttäytynyt koko ajan esimerkillisesti ja nimenomaan minä provosoivasti? ;)

Väitinkö niin ? Mutta "anteeksi pyyntösi" voidaan tulkita provosoinniksi, joka ei ole esimerkillistä. Jos sinulla on anteeksi pyydettävää, pyydä se reilusti.

Edit - Jos haluat provosoida, provosoi jossain muualla.

JayJay

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #38 : 10.11.10 - klo:17.39 »
Pyydän edelleen anteeksi, että annoin ymmärtää toisin. :)
Olin kärkäs, asiaton ja vedin vielä natsikortinkin esiin...

Anteeksi pyyntö SuperOscaria kohtaan on vähintäänkin kohtuullinen, ja olisi ollut reilumpaa ilman sarkasmia.  :(

Mielestäsi siis hän on käyttäytynyt koko ajan esimerkillisesti ja nimenomaan minä provosoivasti? ;)

Väitinkö niin ? Mutta "anteeksi pyyntösi" voidaan tulkita provosoinniksi, joka ei ole esimerkillistä. Jos sinulla on anteeksi pyydettävää, pyydä se reilusti.

Edit - Jos haluat provosoida, provosoi jossain muualla.

Anteeksi, mutta editoin viestiäni samalla kun vastasit.

En halua, enkä ole provosoinut, mutta joku on.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Jupinaa Canonicalista (oli: Adminit peloissaan?)
« Vastaus #39 : 10.11.10 - klo:17.48 »
Ei kai pitäisi enää aloittaa, mutta:

Mitä olen provosoinut?

Kaiken aikaa tarkoitukseni on ollut vain sanoa, että minusta tämä Canonical-syyttely ei vaikuta mielekkäältä. Itse en ainakaan koe täällä foorumilla poikkeavana olevani erityisen ”ubuntulainen”. Enkä ymmärrä, mitä sitten vaikka olisinkin. En näe mitään järkeä olla käyttämättä ilmaiseksi jaettua käyttistä (sori sori, Fri13, ”käyttöjärjestelmän, työpöytäympäristön ja ohjelmiston sisältävää Linux-pohjaista GPL- ja muilla lisensseillä levitettävää jakelupakettia”) vain sen takia, että Canonical sijaitsisi (< konditionaali) veroparatiisissa.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11