Ehdottomasti KDE on käytettävämpi työpöytäympäristönä kuin gnome.
Se joka ei ole KDE::ta käyttänyt tai tiedä sen hienoja ominaisuuksia lukee ja katselee kuvat tältä sivustolta: http://www.terra.es/personal/diegocg/kde/
Seuraava KDE 4.0 ja QT4 tulee lyömään viimeisen naulan gnomen arkkuun.
Pitäisiköhän trolliin vastata toisella trollilla?
Kuten "Ilmeisesti kokaiinidiileri on itsekin vetänyt kokaiinia, kun tommosia puhuu."
Yeah, en voinut vastustaa kiusausta. Kun kaikki muut oli asiallisia vastauksia.
Sille ei vaan mahda mitään, että GTK näyttää paljon nätimmältä kuin Qt.
Trollaa vaan mun seurana, ruokkimatta kuolen.
Mutta asiaan, ubuntu ainakin distrowatchin mukaan näyttää olevan selvästi suosituin distribuutio nykyhetkellä ja kuulopuheiden perusteella varsinkin aloittelijoiden. Harmittaa vaan se kun melkein monopoliasemaa käytetään siihen ettei juurikaan puhuta kde:sta vaan tarjotaan vain gnome softaa ja totutetaan vasta-alkajat gnomeen, joka taas poikkeaa paljonkin minun näkemyksistäni edistyksellisestä ja käytettävästä työpöytäympäristöstä.(joo tiedetään, ei makuasioista saisi kiistellä)
Toinen porukka joka ns. perunatuttaa ovat nämä jotka kuulevat isoilta pojilta gnomen olevan just se 1337 c00l ympäristö koska KDE muistuttaa liikaa 3v1l windowsia ja sit syötetään propagandaa siitä että mitä yksinkertaisempi, vähemmän ominaisuuksia, sitä parempi ja lampaat uskovat ja pelkäävät menettävänsä imagonsa truu h4x0r1na jos erehtyvät KDE:hen.
Loppujenlopuksi linux työpöytänä hiihtää kaukana windowsin ja mac os x käytettävyydestä ja ennenkaikkea aah niistä softista joita on tarkotus käyttää, vai riittääkö sinulle taustakuvan ihaileminen. (wannabee haxorhan vastaa tähän että käytän vain CLI:tä ja koodaan omat softani).
Se sitä avautumisesta, helpotti kummasti. Minä jatkan windowsin käyttämistä numero 1 työpöytäympäristönäni, toki aina välillä käyttäen linuxin työpöytiäkin ja antaen niille raikuvat aplodit. Vuodesta 2001 ja KDE2:n ajoista, jolloin gnomekin vielä oli melkein tasavertainen mielestäni. ;-)
Sydäntäni lähimpänä ovat edelleen vanha kunnon slackware, sen forkit ja redhat ;-)
PS. enää en aio tähän aiheeseen ja ketjuun palata ainoallakaan viestillä. Harkitsevan vakavasti jättäväni myös koko foorumin omaan rauhaansa tästä lähtien, tuskin kukaan ainakaan kaipaamaan jää.