Äänestys

Mikä on mielestäsi surkein windows?

95
98
98 SE
Millenium Edition
2000 professional/server
XP home/professional/media centter
Vista basic/Premium/business/Ultimate
7 startter/premium/professional/Ultimate

Kirjoittaja Aihe: surkein windows?  (Luettu 22235 kertaa)

peran

  • Vieras
Vs: surkein windows?
« Vastaus #20 : 20.03.10 - klo:08.01 »
Eikös se jonkun keksimä totuus jo ollut, että Microsoft tekee vuoroon huonon, vuoroon kohtuullisen hyvän käyttiksen? Näin se kykenee aina esittämään, että edellisen version aiheuttamiin valituksiin on vastattu.

95 oli huono, 98 hyvä, Me huono, XP hyvä, Vista huono, 7 hyvä...

Sulta puuttuu listasta NT -sarja. Niiden kanssa tosin pärjää. Joitakin kummallisuuksia oli vielä 2000:ssakin.

Lisäksi tuli 98SE kanssa. Se oli eri versio, koska normaalin 98:n lisenssi ei riittänyt SE:hen. Se viimeistäänkin sotkee hyvän rivin.

Mutta riviä voi muuten jatkaa alkupäästä: 3.11 hyvä.

Hertsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 581
    • Profiili
Vs: surkein windows?
« Vastaus #21 : 20.03.10 - klo:08.17 »
eikös sanat huono ja heikko ois paremmat?  ;D kuvais enemmän microsoftia. 2000 oli kyllä aikansa legenda ja se on vieläkin käyttökelpoinen. vaihdoin windows puolen udempiin jo vuonna 2007

Fluffball

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: surkein windows?
« Vastaus #22 : 07.05.10 - klo:00.34 »
XP:n kanssa oli kaikki ok minulla. 5 vuotta uudempi läppäri Vistalla on kaikin puolin huonompi ja kaikilla tavoilla äärimmäisen rasittava kokemus, minkä yksityiskohtia en edes halua kerrata ja muistella.

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: surkein windows?
« Vastaus #23 : 10.05.10 - klo:14.31 »
Kyllähän se ME selkeästi huonoin on. Vista toimi ainakin itselläni ihan OK ja mitä olen huomannut niin vistaa yleensä haukkuvat eniten he ketkä eivät sitä ole käyttäneet vaan ovat foorumeilta tms. lukenee, että se on ihan kakka.
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"

whiski

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
    • Profiili
    • Fotopiironki
Vs: surkein windows?
« Vastaus #24 : 10.05.10 - klo:15.21 »
En ole Vistaa käyttänyt, mutta korjaamaan olen joutunut ja tuntui, kuin hakkaisi päätä kiviseinään välillä, kun ei mikään tunnu tepsivän? Yllättävää, että Xp on minulla muuten kestänyt 8 vuotta ilman ongelmia, ja sekin ongelma kun sekoitti sen joskus 4 - 5 vuotta sitten oli virtalähteen kosahtaminen, muuten on toiminut suhteellisen vakaasti. Kun jättää pois muistinkäytön ongelmat, tietoturvan jne, niin on ollut yksi parhaimpia mikkisoftan paketeista. Mutta valitettavasti alkaa olemaan tiensä päässä, ei auta mikään. Linuxit on parantuneet ihan hirvittävästi siitä, mihin ensikertaa törmäsin. Ainoa suurempi kynnys on nämä ohjelmien asentaminen, joka on helppoa, kun se osaa, mutta kun olen törmännyt "asiantuntijoihinkin" muuten mutta asennuspuoli on pikkuisen hakusessa, niin tällainen metsänpeikko on välillä sitten ihan hukassa, kun pitää hakea paketti sieltä ja toinen täältä ja paketin päällä ei ole sitten minkään valtakunnan selostetta, että mihinkä se on tarkoitettu, ei ainakaan tämmöiselle takametsien miehen kielelle käännettynä. Pitäisi jaksaa opiskella, mutta kun terveys preikkaa ja muutenkin kaikki päin p.tä, niin ei oikein tahdo jaksaa
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.

http://www.fotopiironki.fi/palsta/index.php
http://www.malmilandia.fi/kuvagalleria/main.php
Kuvagalleria Fotopiirongin jäsenille valmis

Ciuu96

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
  • Arch pyörii.
    • Profiili
    • Fedora Suomi
Vs: surkein windows?
« Vastaus #25 : 10.05.10 - klo:20.45 »
Ala-asteella joskus tyyliin ekalla luokalla oli vielä jostain syystä 95:set koneilla (aika takapajula oli, taisi kyllä jo seuraavana vuonna vaihtua XP:iksi), ja muistan vaan sen että pukkas sinistä ruutua aina ku yritti jotain tehdä, sitte se ATK-opettaja siellä juoksenteli ympäriinsä painaen CTRL-ALT-DELiä tai ihan vaan jotain nappia.

Muista paitsi 3.x (:D kaverilla oli joskus ku eivät vielä omistaneet mitään uudempaa konetta vielä, siinä oli semmonen hieno hiihtopeliki, hakattiin ihan innollla sitä sillo) 95, 98, XP, Vista ja 7 ei oo kokemusta, joten en voi liittyä herjaukseenne ME:tä kohtaan.


Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: surkein windows?
« Vastaus #26 : 10.05.10 - klo:21.00 »
(:D kaverilla oli joskus ku eivät vielä omistaneet mitään uudempaa konetta vielä, siinä oli semmonen hieno hiihtopeliki, hakattiin ihan innollla sitä sillo)
http://ski.ihoc.net/ Tämä?  :D
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: surkein windows?
« Vastaus #27 : 10.05.10 - klo:21.10 »
Minä muistan pelanneeni joskus yhden kaverin luona Ski or Die:ta. Tai en silloin tiennyt mikä peli se oli, mutta siltähän tuo vaikuttaisi (kokeilin äsken). :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

thewk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 436
    • Profiili
Vs: surkein windows?
« Vastaus #28 : 10.05.10 - klo:21.50 »
Vastasin että Vista. Siitä on kyllä huonot kokemukset, käytin sitä melko pian julkaisun jälkeen ja se oli kyllä erittäin pahasti kesken, päivitykset ovat parantaneet tilannetta mutta kuitenkaan uuden käyttöjärjestelmän ei saisi olla noin merkittävästi raskaampi kuin mitä Vista oli XP:hen verrattuna. Uudet ominaisuudet toki tuovat lisäkuormaa mutta kuitenkin. Windows ME:tä näkyvät monet dissaavan myös mutten ole sitä käyttänyt juuri yhtään joten en osaa sanoa, ilmeisesti samanlainen turha väliversio kuin Vista.

Windows 98, 2000, XP ja 7 ovat olleet ihan käyttökelpoisia käyttöjärjestelmiä. 98:n kanssa BSODia tuli kateltua ihan toimivankin raudan kanssa mutta noilla muilla vaatii yleensä että raudassa on jotain vikaa, ainakin itellä on ollut niin, Seiska ei ole vielä toistaiseksi BSODia esitellyt lainkaan.
HP Compaq 6300 Pro + Ubuntu 22.04.2

Ciuu96

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
  • Arch pyörii.
    • Profiili
    • Fedora Suomi
Vs: surkein windows?
« Vastaus #29 : 14.05.10 - klo:21.44 »
(:D kaverilla oli joskus ku eivät vielä omistaneet mitään uudempaa konetta vielä, siinä oli semmonen hieno hiihtopeliki, hakattiin ihan innollla sitä sillo)
http://ski.ihoc.net/ Tämä?  :D

Tuohan se, muistot tulee mieleen :D. Tuosta lopussa olevasta jetistä hahmotin kunnolla :)


odysseus

  • Vieras
Vs: surkein windows?
« Vastaus #30 : 26.07.10 - klo:11.43 »
Heh, otimme pakasta tuliteränuuden HP:n koneen (asiakkaan kone), jossa Win7 Home. Ajoin pari registry-cleaneriä ja ne löysi 2764 turhaa/viallista entryä ilman, että koneeseen oltiin vielä tehty mitään!!!

HYVÄ M$! -ei ihme, että koneet tahmaa.

Itse 100% Linuxissa jo 7 vuotta!

ShadowTheTux

  • Vieras
Vs: surkein windows? WINKKARI 95!!
« Vastaus #31 : 26.07.10 - klo:13.03 »
Ensimmäisessä tietokoneessamme ollut 95 oli aivan järkettyvä!! >:( Koko ajan tuli bluescreeniä ja ohjelmat kaatuilivat ja jatkuvasti piti olla jotain korjaamassa.. Myös Windowsin käynistyksen yhteydessä näkyvään 95 "splashscreeniin" kone tilttas. Parhaimmillaan puolen tunnin välein 95 kaatuili.. Ihan järkky p***a!!  >:(


salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: surkein windows?
« Vastaus #32 : 26.07.10 - klo:13.17 »
Kyllä W95 oli oikein hyvä käyttis!
Siitä sai paremman editorin DOS:siinkin; siis sellaisen, joka ei vaatinut Basicia, pystyi avaamaan useita tiedostoja ja JOPA yli 64 ktavun kokoisia!

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: surkein windows?
« Vastaus #33 : 26.07.10 - klo:16.09 »
Lainaus
Kyllä W95 oli oikein hyvä käyttis!
Siitä sai paremman editorin DOS:siinkin; siis sellaisen, joka ei vaatinut Basicia, pystyi avaamaan useita tiedostoja ja JOPA yli 64 ktavun kokoisia!

Olen liian nuori ymmärtämään piilevän sarkasmin, vai oliko toteamuksesi sittenkin vakava?

Isäni koneessa on Vista. Ei siitä sen enempää.  ;)
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: surkein windows?
« Vastaus #34 : 28.07.10 - klo:22.01 »
ME, on tullut testattua, ja oli aika pska. Vista ehkä toisiksi surkein, koska yhdenkin kerran kun koneessa oli tämä mahtava Winkuja Vista, niin yhden mahtavan päivityksen asentamiseen meni ikuisuus, ja se taas aiheutti aluksi että kun kone käynnistyi uudelleen, kirjautumisruudun jälkeen näkyi vaan mustaa, ja vartin odottelun jälkeen ruudussa BSOD joka viittasi Kerneliin tai jotain, tekstistä päätellen, ja sen jälkeen se käynnistyi normaalisti mutta toimi älyttömän hitaasti, että ei koko konetta voinut käyttää edes. Vista ja ME on omasta mielestäni siis täyttä sontaa.

Pellervo Kässi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: surkein windows?
« Vastaus #35 : 30.07.10 - klo:15.46 »
Vaikea tuohon on vastata, kun on käyttänyt vain joitain noista. 3.x-sarjan windowsit todella toimivia, tosin en ikinä oikein keksinyt, mitä käyttöä niillä oli, kun siihen aikaan lähes kaikki ohjelmat toimivat Dossissa. 95:ssä tehtiin merkittävä käyttöliittymäparannus ja kyseinen järjestelmä paikattiin valmiiksi 98 Se:llä, joka on vieläkin vakain ikkunointijärjestelmä, jota olen käyttänyt.

XP:n siirryin aikanaan siitä pakosta, kun Win95 Osr2b ei tukenut agp-väylää täydellä nopeudella (= tuli 3d markissa huonot pisteet Geforce 2 GTS:llä ...), siihenkin vaivaan oli periaatteessa paikka olemassa, mutta kyseinen paketti oli jossain rajoitetussa jakelussa, jonka tavallinen ihminen sai ainoastaan piraattina.

Vistaakin olen vähän näpännyt, mutta ensimmäisessä tapauksessa vanhojen ohjelmien yhteensopivuus oli kehno kyseisen järjestelmän kanssa ja jälkimmäisessä tapauksessa koneen keskusmuisti ei vain Vistalle riittänyt. Pikaisen tunnustelun perusteella vaikutti siltä, että kyseessä taisi olla MS:n paras järjestelmä siihen mennessä. Seiskaa en ole kokeillut.

Ainiin ja ala-asteella meidän koulussa oli kolme tietokonetta: kaksi macintosh classicia ja yksi commodore 64, mutta se olikin jossain korvessa ... :P

KillerBee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: surkein windows?
« Vastaus #36 : 30.07.10 - klo:16.05 »
Vastaus tähän on helppo!!! Kaikki!  :D Tosin 2000 server / professionalista ei ole kokemuksia, (surkea sekin täytyi olla) kaikista muista on... valitettavasti.  >:( Otetaas sille... jos joku väittää, et mä ajoin kännissä veneellä, niin mä öööööö tarjoon sille parit isot t: TseiTsei (maikkarilla oon ahkeraan kommentoinut tolla nimimerkillä... hik)

Eikä windows 7:sta ole yhtään kokemuksia... mut surkea sekin on... vai onko?

edit: Jotkut varmaan muistaa, et meikäläinen hakkui linuxeja... varsinkin ubuntua... mut täytyy myöntää, et tää mint 9 on "kiva"... kaikki toimii heittämällä... wlan lähti toimimaan iisisti... fujitsu siemensin tuki sivuilta latas tälle masiinalle tarkoitetun wlan ajurin (xp versiolle tarkoitetun) ja asensi sen graafisella ndiswrapperilla ja voila... syötti langattoman nettiyhteyden tiedot ja hyvin pelittää. Hik... Ubuntu 9.10 + 10.04 alku oli sama, mut joutui päätteen kautta leikkimään, et yhteys toimi uudelleen käynnistyksen jälkeen... http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=21487.0 mintissä ei tarvinut tehdä jussiken neuvomalla tavalla. Näytönohjainta ei mintkään tunnista, mut tyydyn siihen.

edit: Hik... lisäksi Opera ei syö muistia samalla tavalla kuin ubuntussa söi... tosin opera versio oli silloin 10.10... nyt 10.60... ehkä Oslossa huomattiin + korjattiin selain... hik... kippis...
edit2: parempi kuvakaappaus tilalle. (suorittimen käyttöaste pyörii 84% - 98% noin monella välilehdellä... kun on ainostaan 1 auki, niin prosentit pyörivät 45% - 65% välillä... tiedän tiedän, ei ketään kiinnosta.  :D

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 31.07.10 - klo:07.27 kirjoittanut KillerBee »

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: surkein windows?
« Vastaus #37 : 30.07.10 - klo:23.09 »
XP on kyllä itseasiassa tottapuhuen todella surkea Windows. Vaikka sitä kaikki hehkuttaa niin ei se kyllä ainakaan Vistaa parempi ole.
BSOD, bsod, bsod.

ME:stä ei tosin ole kokemuksia kuin siltä saralta että mokkulat ei siinä toimi :)
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

realbrojericho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
  • järjestelmätukihenkilö - opiskelija
    • Profiili
Vs: surkein windows?
« Vastaus #38 : 31.07.10 - klo:21.54 »
Kokemuksia ensimmäisistä kuluttajille tarjotuista Windowsseista lähtien ajan vaatimusten ja koneiden tehon viemiseen minun on vastattava, että Vistan opiskeleminen olisi ollut turhaa (onneksi opettaja antoi keskittyä Linuxiin. Vista tuntui windows-kokemuksieni jälkeen hirvittävältä ja aloin heti etsiä Linuxia vaikka en silloinkaan vielä mitään siitä tajunnut. Downgradetus XP:n SP3:n oli myös mielessä, mutta niin.,..

Jos vaikka mietitään sitä moniko firma käytti Vistaa? Ei ainakaan sellaiset, joissa itse olin. Hyvä niin. Päivitykset itkettivät jo senkin takia, että useimmat niistä eivät käyneet kalleimpaan läppäriini suoraan. Jotain vikaa vikaa oli. Odotin seiskaa. Odotin, että ymmärtäisin BSD/Gentoo/Debian/IpCOP jne. riittävästi ja voisin päästä ko. ohjelmistosta eroon. Ainiin ja vielä yksi juttu. Se vei tilaa kuin vanha ahnea Erkki. En halunnut säätää kun tajusin että se oli mikkisoftan floppi, jota firmat eivät tule jaksamaan. Odottavat seiskaa. Turhaan minulla tuo Vista "tehokäytössä" kirja on, mutta tuskin siitä kukaan maksaisi mitään.  ::)
Piis & Nix - Always learning

"Ne jotka jaksavat vastata muiden kysymyksiin, jakavat tietoa kuin avointa koodia"

Senior

  • Vieras
Vs: surkein windows?
« Vastaus #39 : 01.08.10 - klo:10.32 »
Kokemuksia Win 3.1:stä, 95:stä, 98:stä ja Xp:stä. Kaikki kolme viimeksimainittua olivat heikkoja, alttiita haittaohjemille, epävakaita, kaatuilevia. Käytössä oli tietoturvaohjelmat mutta niistä ei näyttänyt olevan apua.

Verrattuna Linux-distroihin joita olen käyttänyt näm windowsit ovat olleet suorastaan surkeita tekeleitä.