Kirjoittaja Aihe: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta  (Luettu 53176 kertaa)

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #140 : 05.01.09 - klo:13.07 »
Jollet ole sieltä norsunluutornistasi huomannut
Tolla asenteella väännettyyn viestiin en vaivaudu edes vastaamaan.

Minusta sanasi "en tarvitse kuin yhden käyttöjärjestelmän koneeseeni" osoittivat sinun elävän omassa vihreässä norsunluutornissasi. Monet meistä muista kokeilevat kaikenlaista pelkästä mielenkiinnosta, oppiakseen jotain uutta tai joskus jopa pystyäkseen auttamaan muita ongelmissa.

Ei tosiaan kannata vaivata päätään toisten ongelmilla, jos omat kyvyt ja mielenkiinto riittävät yhden distron asentamiseen ja sen kehumiseen.
Ylimielinen asenteesi on suorastaan naurettava. Mistä sinä tiedät mitä minä koneillani käytän ja mihin mielenkiintoni riittää? Tiedoksi sinulle että käytössäni on kolme konetta kotona, jokaisessa on yksi käyttöjärjestelmä. Kahdessä pöytäkoneessa on suse, miniläppärissä on Ubuntu. Ja hei, arvaa mitä, se on asennettu USB-tikulla UNetbootin softalla :P

Ja jos olettamiseen mennään, niin olettaisin että minä olen käyttänut Ubuntua jo silloin kun sinä vielä pelasit miinaharavaa Windowssilla. Ja tottamooses, mäkin olin joskus keltanokka ja käytin dualboot systeemiä kun pelkkä Linuxin käyttö vielä pelotti. Nyt sille ei enää ole mitään tarvetta, saan tehtyä tällä käyttöjärjestelmällä sen mitä koneella tarvitsee tehdä. Ei siihen sen kummenpaa ylimielisyyttä tai mystiikkaa liity.

Ja mitä  muiden auttamiseen tulee, niin annan itse käyttäjätukea useilla eri Linux foorumeilla, itse en ole sokeutunut yhden distron "auttajaksi" kuten sinä. Ylläpidän myös omilla fyffeilläni mm PCLinuxOS Suomi käyttäjäyhteisöä vaikka en enää edes itse k.o distroa käytä. Puhumattakaan monista wikeistä joiden ylläpitoon ja suomentamiseen yms olen osallistunut. Täälläkin olen ollut mukana pidemään kuin sinä ja oman korteni olen myös tähän kekoon antanut. Mm tämä foorumin teema on minun SMFlle porttaamani, tämän voit tarkastaa palstan alkuperäiseltä ylläpitäjältä. Ja tuohon liittyen OT:na, myös tämän foorumisoftan koko suomennos on minun tekemäni. Ja ei, minä en deletoi ohjeitani tai aikaansaannoksiani sen takia että a) en itse enää käytä k.o distroa, b) joku arvostelee minun lempidistroani jossain toisella foorumilla. Semmonen on kohtuullisen lapsellista toimintaa.

Joten ennenkuin alat mussuttamaan minun norsunluutorneistani tai naamani väristä, ota asioista selvää ja lopeta itse tuo kakaramainen öykkäröinti.

edit:typoja
« Viimeksi muokattu: 05.01.09 - klo:13.59 kirjoittanut Owdy »

Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #141 : 05.01.09 - klo:13.53 »
Owdyn toimia kohtuullisen pitkään seuranneena suosittelen salai:ta tutustumaan hänen aikaan saannoksiin ennen jutun jatkamista samalla sävyllä kuin tähän asti.

Tästä se alkaa:
http://fi.search.yahoo.com/search;_ylt=A1f4cfbr9GFJx38AnrNbLAx.?p=owdy&fr=opera2&ei=UTF-8&rd=r2
« Viimeksi muokattu: 05.01.09 - klo:13.55 kirjoittanut Rantarosvo »
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #142 : 05.01.09 - klo:14.20 »
Poistin sen vasta, kun tajusin, ettei se foorumi näytä todellakaan kiinnostavan ketään. Teidänkin mielenkiintonne näytti riittävän pelkkään SUSEn käyttäjien ja tekijöitten kehumiseen ja Ubuntun haukkumiseen tällä foorumilla.

En ota kantaa siihen missä määrin tässä on ketään haukuttu, mutta oletko sitä mieltä että mahdollinen haukkuminen on parempi tehdä "selän takana" toisella forumilla sen sijaan että se tapahtuisi haukkujen kohteena olevan jakelun omalla forumilla?

jmp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #143 : 05.01.09 - klo:15.05 »
Minä en kyllä tuhlaa enää yhtään CD/DVD:tä sinun virallisiin meedioihisi, kun olen tuon USB-buutin saanut nyt toimimaan jokaisella distrolla. Levylle polttaminen vie ajallisestikin pisimmän ajan koko asennusprosessista, eikä ole erityisen vihreä menetelmä.

Oletko koskaan kuullut CD/DVD-RW-levyistä?

Lainaus
Lisäksi USB-tikulle voi harrastelijakin naurettavan helposti tehdä täysin räätälöidyn asennusmedian esimerkiksi kaverille annettavaksi. Näin ainakin Ubuntussa, sutturan kaikkia avuja en valitettavasti tunne. ;)

Valitettavasti tuo unetbootin ei ole tuttu joten en siitä mitään osaa sanoa.
Kun käytetään jakelun omia työkaluja homma todennäköisesti toimii paremmin.
Alla yksi ohje tältä päivältä
http://dev.compiz-fusion.org/~cyberorg/2009/01/05/opensuse-111-live-cddvd-and-usb-stick-building-with-kiwi/

Kiwillä vain pystyy tekemään enemmän kuin unetbootinillä.

Lainaus
Kai se on paras sitten vaan guuglettaa, josko muillakin on ollut grubin asennuksessa ongelmia dualbootissa.

Jos google ei auta niin katso täältä > https://bugzilla.novell.com/query.cgi
Koska en tuota unetbootin-softaa käytä en tiedä onko vika siinä vai openSUSEssa

Itselläni on useampi järjestelmä koneella, toki ei windowsia (eikä tule), ja käynnistyslataimen kirjoittaminen on tähän mennessä onnistunut ihan hyvin.

PS. Katsoisitko asialliseksi, jos Ubuntun suuri aktiivinen käyttäjäkunta tulisi miehissä mekkaloimaan teidän foorumillenne ja haukkumaan distroanne ja sen tekijöitä?

Mulle se on ihan sama, kunhan vain pystytte perustelemaan pointtinne ;)

Lainaus
Esimerkiksi Microsoft-kytkennöistä voisi löytyä aihetta.

Ei oikeastaan löydy. openSUSElla ei ole mitään tekemistä tuon sopimuksen kanssa.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #144 : 05.01.09 - klo:19.21 »
Lainaus
Eli toiset luo ja tekee itse ja toiset vaan käyttää muiden luomuksia. Ja toki niin saa tehdäkkin, avointa koodiahan se on. Tämä vaan kannattaa pitää mielessä kun distroja vertailee ja Ubuntua hypettää. Ilman toisten kehitystyötä Ubuntua ei olisi edes olemassa.
Jep, OpenSusekaan ei olisi ilman linux kerneliä.
Ei tietenkään. Taas missasit pointin, kannattaa lukasta tuo artikkeli läpi. Toki suse käyttää kerneliä mutta se MYÖS kehittää sitä. Ubuntu ei sitä käytännössä tee:

Lainaus
From the 2.6.15 kernel release to the present, there have been 99324 patches made to the Linux kernel.

In the past 3 years, from the 2.6.15 kernel to 2.6.27-rc6, Canonical has had 100 patches in the Linux kernel.

So, to place Canonical's contribution into perspective, that means they did 00.10068% of all of the kernel development for the past 3 years.

Pakko kysyä jos joku asiantunteva osaisi vastata.
Kuinka monta kehittäjää Novellilla on palkkalistoillaan vs. Canonical.
Varsinkin tuolla kernel-puolella?

Pystyisikö tuota kaaviota katsomaan silloin eri perspektiivillä?

ps. Onko joku sitä mieltä että, tämän aiheen voisi jakaa,
koskemaan esimerkiksi "Jakeluiden nokkapokka vahingollista koko open-source liikkeelle"?
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #145 : 05.01.09 - klo:19.30 »
ps. Onko joku sitä mieltä että, tämän aiheen voisi jakaa,
koskemaan esimerkiksi "Jakeluiden nokkapokka vahingollista koko open-source liikkeelle"?

Minusta tämän voisi jakaa vaikka kolmeen osaan.
Esim:
1. OpenSUSE 11.1 ongelmat ja ohjeet
2. Jakeluitten nokkapokka
3. Henkilökohtainen nokkapokka

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #146 : 05.01.09 - klo:20.19 »
Pakko kysyä jos joku asiantunteva osaisi vastata.
Kuinka monta kehittäjää Novellilla on palkkalistoillaan vs. Canonical.
Varsinkin tuolla kernel-puolella?

Pystyisikö tuota kaaviota katsomaan silloin eri perspektiivillä?
Kehittäjien lukumääristä en tiedä, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että Ubuntu on osallistunut kernelin ja muiden keskeisten komponenttien kehittämiseen todella vähän. Ja ennenkuin tästäkin joku fanaatikko vetää palkokasvit nenäänsä, en nyt hauku Ubuntua vaan puhun tilastoista ja kuinka paljon eri distrot ovat osallistuneet itse kehitystyöhön. Toki Ubuntu on saanut Linuxille paljon positiivista julkisuutta ja uusia käyttäjiä aloittelijoille helpon paketoinnin myötä, sitä ei voi kieltää.


ps. Onko joku sitä mieltä että, tämän aiheen voisi jakaa,
koskemaan esimerkiksi "Jakeluiden nokkapokka vahingollista koko open-source liikkeelle"?
Mun mielestä tää olis pitänyt lukita jo aikaa sitten. Järkevää keskustelua tästä ei tunnu saavan aikaiseksi millään. Jos Ubuntua kritisoi joku muu kuin Ubuntua päädistronaan pitävä käyttäjä, täällä leimautuu välittömästi trolliksi jne. Ainoa mikä on näemmä sallitua, niin Ubuntun hypetys ja gloorian julistaminen. Ja "salaille" sanoisin että tervetuloa openSUSE foorumille keskustelemaan openSUSEsta, siellä saa distroja kritisoidakkin kunhan pidetään järki mukana. Pelkällä hypetyksellä kun ei kehitystä tapahdu. Täydellistä distroa kun ei ainakaan vielä ole tehty.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #147 : 05.01.09 - klo:20.35 »
Kehittäjien lukumääristä en tiedä, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että Ubuntu on osallistunut kernelin ja muiden keskeisten komponenttien kehittämiseen todella vähän. Ja ennenkuin tästäkin joku fanaatikko vetää palkokasvit nenäänsä, en nyt hauku Ubuntua vaan puhun tilastoista ja kuinka paljon eri distrot ovat osallistuneet itse kehitystyöhön. Toki Ubuntu on saanut Linuxille paljon positiivista julkisuutta ja uusia käyttäjiä aloittelijoille helpon paketoinnin myötä, sitä ei voi kieltää.

Ei poista tosiaankaan sitä tosiasiaa, mutta vertauksena, jos Novellilla on kernel-tiimissä 10 henkeä
ja Canonicalilla 1, niin kumpi saa enemmän aikaiseksi?
Tarkoitukseni ei ole puolustella, vaan yrittää saada tuohon selvyyden, ettei jokainen vetoa aina tuohon
GKH:n artikkeliin. Kyllä pitää olla muitakin argumentteja, jos jakelua kritisoidaan? Vai?

Mun mielestä tää olis pitänyt lukita jo aikaa sitten. Järkevää keskustelua tästä ei tunnu saavan aikaiseksi millään. Jos Ubuntua kritisoi joku muu kuin Ubuntua päädistronaan pitävä käyttäjä, täällä leimautuu välittömästi trolliksi jne. Ainoa mikä on näemmä sallitua, niin Ubuntun hypetys ja gloorian julistaminen. Ja "salaille" sanoisin että tervetuloa openSUSE foorumille keskustelemaan openSUSEsta, siellä saa distroja kritisoidakkin kunhan pidetään järki mukana. Pelkällä hypetyksellä kun ei kehitystä tapahdu. Täydellistä distroa kun ei ainakaan vielä ole tehty.

Tässä ketjussa on välillä hyviä hetkiä, Mutta kun retoriikalla ei enää pärjää, mennään henkilökohtaisuuksiin.
Aiheen lukitus ei omasta mielestäni ollut vaihtoehto.
Mitenkäs olisi käynyt, jos kritiikin esittäjät vaiennetaan? Lisää vettä myllyyn...

Kuten Timo sanoi toisessa viestiketjussa, Arvostella saa ja kritiikkiä antaa (ja pitää siis)
Mutta mieluummin sellaisesta, johon on mahdollisuus vaikuttaa.
En usko että, herra Shuttleworth lukee tätä foorumia, ja harvempi ubuntun kernel-tiimin jäsenkään.
"Ai, Suomessa ollaan sitä mieltä että, pitää osallistua enemmän... No tottakai sitten... (Suomen tilalle (koko muu linux-yhteisö)"
Ymmärtääkseni tuohon on tulossa muutos?

//muoks, ilmeisesti joku sulki tämän ketjun??? Miksi?
//muoks, noh, aukaisin sen...
« Viimeksi muokattu: 05.01.09 - klo:20.40 kirjoittanut gdm »
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #148 : 05.01.09 - klo:20.51 »
Kuten Timo sanoi toisessa viestiketjussa, Arvostella saa ja kritiikkiä antaa (ja pitää siis)
Mutta mieluummin sellaisesta, johon on mahdollisuus vaikuttaa.
En usko että, herra Shuttleworth lukee tätä foorumia, ja harvempi ubuntun kernel-tiimin jäsenkään.

Mä olen eri mieltä. Kyllä asioista voi keskustella kriittisestikkin ilman että niihin voidaan vaikuttaa. Ihan samalla logiikalla vaikka tuo openSUSEn näytönohjainajuri ongelman kritisointi täällä olisi "turhaa", koska openSUSEn kehittäjät ei toden totta myöskään lue Suomen Ubuntu foorumia kauhean aktiivisesti. Jos ihan oikeasti haluaa noihin ongelmiin vaikuttaa on asianmukaisten bugiraporttien tekeminen. Sillä tavalla saa kehittäjät kiinni ja mahdollisuus muutokseen on olemassa. Niin minä teen. Mutta sen lisäksi minusta on mukava keskustella niistä ongelmista ja toteutuksista muiden Linux käyttäjien kanssa.


Lainaus
Ymmärtääkseni tuohon on tulossa muutos?
Minkälainen muutos? Upea visio olisikin jos kaikki distroriippuvaiset yhteisöt ajettaisiin alas ja kaikki tämä energia suunnattaisiin esim Linux.fi yhteisön kehittämiseen. Sinnekkin voisi sitten laittaa esim jakelukohtaisia keskustelualueita jne. Mutta tuohon tuskin koskaan päästään. Tähän vaadittaisiin kaikkien nykyisten toimijoiden ja aktiivien yhteistä päätöstä ja mukaantuloa ja se voi jäädä visioksi.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #149 : 05.01.09 - klo:20.55 »
Ja "salaille" sanoisin että tervetuloa openSUSE foorumille keskustelemaan openSUSEsta, siellä saa distroja kritisoidakkin kunhan pidetään järki mukana. Pelkällä hypetyksellä kun ei kehitystä tapahdu. Täydellistä distroa kun ei ainakaan vielä ole tehty.
Joo, kiitoksia.

Käsittääkseni tässä ketjussa kukaan muu kuin minä ei ole esittänyt mitään uusia ideoita OpenSUSEn testaamisen helpottamiseksi. Kun sitten hieman kritisoin teidän täällä harjoittamaanne distrosotaa sain pelkkää paskaa päälleni.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #150 : 05.01.09 - klo:20.58 »
*ojentaa virtuaalisen nenäliinan*

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #151 : 05.01.09 - klo:21.00 »
Lainaus
Ymmärtääkseni tuohon on tulossa muutos?
Minkälainen muutos? Upea visio olisikin jos kaikki distroriippuvaiset yhteisöt ajettaisiin alas ja kaikki tämä energia suunnattaisiin esim Linux.fi yhteisön kehittämiseen. Sinnekkin voisi sitten laittaa esim jakelukohtaisia keskustelualueita jne. Mutta tuohon tuskin koskaan päästään. Tähän vaadittaisiin kaikkien nykyisten toimijoiden ja aktiivien yhteistä päätöstä ja mukaantuloa ja se voi jäädä visioksi.


Tuolle linux.fi idealle +1.

Muutoksella ajoin takaa, että ubuntu olisi ottamassa enemmän osaa tuohon kernel-kehitykseen,
en vain muista mistä luin... Eli mahdollisesti mutu/huhu- puhetta.

Lainaus käyttäjältä: owdy
Kyllä asioista voi keskustella kriittisestikkin ilman että niihin voidaan vaikuttaa.
Tottakai, kunhan jokainen muistaa sen keskustelun rajat.


Ja "salaille" sanoisin että tervetuloa openSUSE foorumille keskustelemaan openSUSEsta, siellä saa distroja kritisoidakkin kunhan pidetään järki mukana. Pelkällä hypetyksellä kun ei kehitystä tapahdu. Täydellistä distroa kun ei ainakaan vielä ole tehty.

Ihan esimerkkinä, voisitko antaa vinkin missä täällä on kielletty ubuntua kohtaan kritiikin esittäminen?
Ja jos on esitetty, niin leimataan trolliksi? Tätä ketjua ei lasketa mukaan ;)
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #152 : 05.01.09 - klo:21.05 »
Ihan esimerkkinä, voisitko antaa vinkin missä täällä on kielletty ubuntua kohtaan kritiikin esittäminen?
Ei kielletä ei, mutta kuten sanoin jos sitä esittää joku muu kuin Ubuntu aktiivi, trollin tai flamettajan leima on persauksissa välittömästi. Tää ketju ei suinkaan ole ainut eikä ensimmäinen kerta. Ei, en jaksa alkaa kaivelemaan foorumia ;D

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #153 : 05.01.09 - klo:21.11 »
Ihan esimerkkinä, voisitko antaa vinkin missä täällä on kielletty ubuntua kohtaan kritiikin esittäminen?
Ei kielletä ei, mutta kuten sanoin jos sitä esittää joku muu kuin Ubuntu aktiivi, trollin tai flamettajan leima on persauksissa välittömästi. Tää ketju ei suinkaan ole ainut eikä ensimmäinen kerta. Ei, en jaksa alkaa kaivelemaan foorumia ;D

Aah, Itse kun ei jaksa noiden fanipoikien mellestyksestä kiinnostua, vaan enemmän tuo oikeisiin asioihin huomion kiinnittäminen.
Mutta käytän hyväksesi viestiäsi...

Jos tuosta edellisestä joku tunnisti itsensä, niin muistakaa se tosiasia, ettei käyttämänne jakelu ole se ainoa, ja vielä harvemmin se paras! Omalla käytöksellänne aiheutatte hallaa koko avoimelle yhteisölle.

//kiitos
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #154 : 05.01.09 - klo:21.26 »
*ojentaa virtuaalisen nenäliinan*

Joopa. Ettekö te oikeasti pysty asialliseen keskusteluun? Dont be a dildo, dildo.

Minä kyllä käytän kohtalaisen kovaa kieltä ja vinoilen ihmisille raskaastikin.
Mutta en minä tuollaiseen alentuvaan kielenkäyttöön yleensä sorru.

Helkkari.

Koko tämä ruljanssi taisi alkaa pelkästään siitä, että minä innostuneena ajattelin kokeilla OpenSUSEa usb-tikulta ja onnistuinkin siinä. Nyt minulle vittuilee koko pyhä SUSE-allianssi. Pelkästäänkö siksi, että erehdyin kyselemään teidän ajankäyttönne tärkeysjärjestystä? Eikö teillä ihan tosiasiassa ole maailmassa mitään muuta tekemistä kuin todistaa oman distronne paremmuus?

peran

  • Vieras
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #155 : 05.01.09 - klo:21.27 »
//muoks, ilmeisesti joku sulki tämän ketjun??? Miksi?
//muoks, noh, aukaisin sen...

Minä lukitsin, kun mielestäni tässä ketjussa mentiin rakentavasta kritiikistä haukkumistasoiseksi riitelyksi.


Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #156 : 05.01.09 - klo:21.46 »
Mutta en minä tuollaiseen alentuvaan kielenkäyttöön yleensä sorru.
Kyllä, sulla on ihailtava tapa keskustella asioista tosi asiallisesti ja provosoitumatta.  ^-^

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #157 : 05.01.09 - klo:23.15 »
Ei poista tosiaankaan sitä tosiasiaa, mutta vertauksena, jos Novellilla on kernel-tiimissä 10 henkeä ja Canonicalilla 1, niin kumpi saa enemmän aikaiseksi?

Eihän tuo muuta mitään esitetyn kritiikin kannalta. Jos väitetään ettei Canonical panosta esimerkiksi Linuxin kernelin kehittämiseen niin todennäköisesti päästään likimain samaan tulokseen riippumatta siitä verrataanko tehtyjä patcheja vai kehittäjien lukumäärä. Ensimmäinen on tärkeämpi tarkasteltaessa asiaa kernelin kannalta mutta jälkimmäinen saattaa kuvata paremmin yrityksen pyrkimyksiä kehitykseen panostamisesta.

Todennäköisesti patchit ja kehittäjien lukumäärä korreloivat melko vahvasti keskenään joten siinä mielessä ei ole hirveästi väliä kumpaa käytetään mittarina.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #158 : 05.01.09 - klo:23.57 »
Mutta en minä tuollaiseen alentuvaan kielenkäyttöön yleensä sorru.
Kyllä, sulla on ihailtava tapa keskustella asioista tosi asiallisesti ja provosoitumatta.  ^-^

Koska tämä ketju ei olekaan lukittu, laitan tähän viestin, jossa yritin vastata (22:35:03) Owdylle yks. viestillä hänen aikaisempaan (ilmeisesti myöhemmin muuttamaansa) viestiin. Ilmeisesti Owdy ei halua yksityisviestejä:
---------------------------
>Lainaus käyttäjältä: salai - tänään kello 21:26
>Mutta en minä tuollaiseen alentuvaan kielenkäyttöön yleensä sorru.
>>Aha, mun täytyy varmaan opetella keskustelemaan yhtä rakentavasti kuin sinä:

En kyllä suosittele. Mutta tämä tapa on ajoittain hauska ja saa asiat joskus etenemään.

>Lainaus käyttäjältä: salai - 04.01.09 - klo:18:32
>Miksette etsi siellä omalla foorumillanne vastauksia ihmisten kyselyihin, vaan mekkaloitte täällä naama kateudesta vihreänä?

Minusta tuossa sanonnassani ei ollut mitään väärää. Minua oikeasti rupesi vituttamaan teidän koko päivän kestänyt jankuttamisenne "sussun" ja sen kehittäjien paremmuudesta verrattuna Ubuntuun. Nimenomaan siinä vaiheessa, kun niitä vihreitä avataria oli jonossa siinä, eikä ketään kiinnostanut itse asia.

>Lainaus käyttäjältä: salai - 04.01.09 - klo:21:01
>Kyllä minuakin väsyttää, kun yökaudet testaan näiden "vihreänaamojen" tekelettä.

Tuo oli kyllä totta: Minä kyllä testaan yökaudet monia asioita.  "Vihreänaamat" sanonta oli osa tuota edellä mainitsemaani vitutusta. Toki olin silloin yöllä asentanut peräjälkeen kolme muutakin distroa ja testannut 3 tuntia päivitystä Ubuntu 6.0.6 -> 8.0.4.

>Lainaus käyttäjältä: salai - tänään kello 06:12
>Jollet ole sieltä norsunluutornistasi huomannut

Muistaakseni kerroit, ettet tarvinnut kuin yhden käyttiksen kovalevylle, joka asentui ilman ongelmia? Miksi siis vastata alunperinkään kysymykseeni?

>Ja nyt odotat että sinua tulee kohdella jotenkin asiallisemmin?

Ei tarvitse kohdella asiallisemmin. Kuitenkin olisi parempi kohdella minuakin oikeudenmukaisesti:

1. Syytit minua 2 kertaa foorumin omimisesta itselleni

- käsittääkseni puhuin "tästä" (Ubuntun) foorumista ja "teidän" (SUSE) foorumista. Jos koet minun omineen tämän foorumin itselleni (sinuun verrattuna) se on väärinkäsitys.

2. En ole (muistaakseni) yhtään ainutta kertaa kirjoittanut yhtään neuvoa millekään foorumille kertomattani lähteitäni.

- minusta oli todella raukkamaista letkumelta poistettuani (typerästi kyllä) viestini SUSEn foorumilta, kirjoittaa löytäneensä ratkaisun helposti googlaamalla. Teiltä ei kahteen viikkoon siis löytynyt ketään googlaamaan asiaan selvyyttä, ennen kuin poistin viestini. Toki Ubuntun foorumillakin on samanlaisia googlaajia, jotka sanovat 2 minuutissa Googlella ratkaisseensa ongelman, jota minä ja monet muut ovat pohtineet ja testanneet kuukausia.

Parasta kuitenkin, että asiat selviävät. Mikä tahansa ongelma OpenSUSEn (ja tietenkin muidenkin) kohdalla selviää Googlella. Riittää vaan, että joku kokeilee niitä neuvoja ja korjaa mahdolliset virheet.

Tietysti mitään ei tarvitse kokeilla itse, jos kaikki muutenkin toimii hyvin.

Yst. salai

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: OpenSuse 11.1 saatavana funetilta
« Vastaus #159 : 06.01.09 - klo:00.54 »
- minusta oli todella raukkamaista letkumelta poistettuani (typerästi kyllä) viestini SUSEn foorumilta, kirjoittaa löytäneensä ratkaisun helposti googlaamalla.
Näin on, kehtaskin ilmoittaa mistä ratkaisu löytyy kun sinä olit niin herrasmiesmäisesti deletoinut oman vastauksesi. Sitten se oli vielä niin raukkamainen että laittoi sen ohjeen wikiinkin: http://opensuse.fi/Unetbootin_korjaus . Kehtaakin jakaa tietoa noin holtittomasti.