Kirjoittaja Aihe: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua  (Luettu 83634 kertaa)

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #100 : 26.10.06 - klo:13.12 »
Katsokaapas nyt muuten blogin ulkoasua, alkaako olla sitä mitä haettiin? Tai no, yläpalkki on nyt siinä mutta yhtään ei ole toki mietitty sitä, pitäisikö sen takia muuten muuttaa wordpressin oletusteemaa.
Wordpressin yläpalkin ja Ubuntu Suomen yläpalkin voisi yhdistää tai ainakin tehdä tuosta Wordpressin yläpalkista huomattavasti matalamman. Muutoin ulkoasu on jo ihan hyvä.

Lisäksi nuo linkit näkyvät väärin Konquerorilla (3.5.5): http://www.kotiposti.net/hmantysaar/ubuntublog.png
Firefoxilla (2.0) kyllä toimii.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #101 : 26.10.06 - klo:13.31 »
Wordpressin yläpalkin ja Ubuntu Suomen yläpalkin voisi yhdistää tai ainakin tehdä tuosta Wordpressin yläpalkista huomattavasti matalamman. Muutoin ulkoasu on jo ihan hyvä.

Jep jotain tuollaista pitää tehdä.

Lainaus
Lisäksi nuo linkit näkyvät väärin Konquerorilla (3.5.5): http://www.kotiposti.net/hmantysaar/ubuntublog.png
Firefoxilla (2.0) kyllä toimii.

Jostain syystä täällä toimii Konquerorilla (Debian etch, KDE 3.5.5 / Konqueror 3.5.4) ihan moitteetta.

edit: yksi tagi oli kyllä sulkematta ja nyt kun sen sulki niin tuli muita ongelmia :) tutkitaan
edit2: no nyt?
« Viimeksi muokattu: 26.10.06 - klo:13.40 kirjoittanut Timo Jyrinki »

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #102 : 26.10.06 - klo:13.38 »
Öh, kummallista. Päivitin nyt sivun niin ongelma katosi. Toisaalta muistaakseni kokeilin sivun päivittämistä myös ennen tuon kuvakaappauksen ottamista eikä se auttanut...

No kuitenkin nyt tuntuu toimivan, yritin eri konsteja mutta napit pysyvät kiltisti oikeilla paikoillaan.


Edit. Jaha, korjasitkin sen.
« Viimeksi muokattu: 26.10.06 - klo:13.42 kirjoittanut Heikki Mäntysaari »
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

Daily

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #103 : 26.10.06 - klo:14.03 »
Lainaus
Minun mielestäni tuo Asmon systeemi on jo vaikka valmis tuotantoon ulkonäkönsä puolesta. Eihän sen tarvitse täydellinen olla, että alkuun päästään, vai?
Samaa mieltä. Tuo Asmon systeemi perustuu nimenomaan Kubrikiin, joka oli alun perin Wordpressin teema ja näköjään nyt myös Loudblogin.

Mitä formaatteihin vielä tulee, niin podcastien ehdottomasti suosituin formaatti on mp3. Läheskään kaikki kannettavat soittimet eivät tue Ogg:tä. Listaatkaapa kannettavia soittimia, jotka eivät tue mp3:ia? My point exactly. Tämän takia en ymmärrä minkä takia se täytyy  puhtaasti ideologisista syistä tyrmätä (mm. tähän liittyi edellisen postin eka kommentti). Miksi uida vasta virtaan? Tuttu ja tuettu formaatti palvelee varmasti Sulo Surffaajaa huomattavasti enemmän ja rinnalla jaettu Ogg löytää varmasti myös kuulijansa.

Mp3 on myös hyvä valinta siitä syystä, että se voidaan liittää Flashin avulla suoraan itse sivulle. Huoli siitä, että kaikilla ei ole flash-playeriä tai että se ei ole linux-maailmassa niin hyvin tällä hetkellä tuettu on myös turha. Niin kuin jo aiemmin mainitsin se voidaan täysin standardeja kunnioittaen liittää sivuille niin, että se näkyy ainoastaan niille joilla on Flash-player (Best Practices for Flash Player Detection). Mikäli se jää tästä kiinni, voin tarjoutua tekemään tuon ja näin kantaa korteni kekoon.

Asmo tutustuitko PodPressiin? Se tarjoaa ainakin näin pikaisen tutustumisen perusteella lähestulkoon samat toiminnot kuin Loudblog. Tällä hetkellä Radio Ubuntu ja Ubuntu-blogi ovat ulkoasultaan identtiset. Näin on myöskin todennäköisen kohderyhmän osalta. Miksi siis hajauttaa ne erilleen? Puhtaasti teknologisista syistäkö? En väitä, että Podpress on välttämättä se paras valinta, mutta ainakin se toimisi hyvin Worpessin kanssa. Lisäksi etuina olisi yksi yhteinen käyttäjä- ja julkaisunhallinta. Näin välttyttäisiin useilta päällekkäisiltä järjestelmiltä. Worpressiin löytyy myös erinäisiä plugineja, joilla voidaan yhdistää SMF:n ja Wordpressin käyttäjähallintaa. Tämä löytyi ensimmäiseksi http://www.dmry.net/wordpress-smf-bridge-plugin-10-beta/

Lainaus
Tietääkseni kukaan/Kielitoimisto ei ole vielä suomentanut "podcast"-sanaa.
Ei varmaan ole, mutta en tiedä onko se välttämättä tarpeenkaan. Ämpärilähetyskään ei kuullosta kovin hyvältä suomennokselta. Nimiasioista voidaan tietysti aina kiistellä, itselläni vaan korvaan särähti tuo radio. Nimenä Ubuntu podcast ei välttämättä ole yhtään parempi. Oikeat radiot tuntuvat kuitenkin mielummin käyttävän termiä podcast. Tämä varmaankin johtuu pääosin siitä, että monella radiolla on myös nettiradiolähetyksiä ja tällöin sekaannuksen vaara voisi olla suurempi. Antamissasi linkeissä ainoastaan Ometarha-blogi sivuaa radiota, sekin tekee sen lainausmerkeissä.
« Viimeksi muokattu: 26.10.06 - klo:14.11 kirjoittanut Daily »

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #104 : 26.10.06 - klo:14.23 »
Wordpressin yläpalkin ja Ubuntu Suomen yläpalkin voisi yhdistää tai ainakin tehdä tuosta Wordpressin yläpalkista huomattavasti matalamman. Muutoin ulkoasu on jo ihan hyvä.
Tuo kaikille Ubuntu-Suomen komponenteille yhteinen, samanlainen yläpalkki voisi toisaalta olla hyväkin idea yhtenäisyyttä tuomaan? Wordpressin palkki voisi kai olla tosiaan matalampi kun ei siinä ole kovin paljoa infoa tarjolla... Kiitokset Timolle tähänastisesta, hyvältä vaikuttaa!

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #105 : 26.10.06 - klo:14.54 »
...PodPress...

Niin jos haetaan ratkaisua blogin ja podcastingin  yhdistämiseen, voisi tuo Podpress olla hyväkin idea, samaa ratkaisua näyttäisi käyttävän jo aiemmin mainittu HessunKahvilakin. Tosin itse en ole näistä asioista perillä, kunhan mielipiteeni välillä sanon. Joten sanokaa vain että nyt uggeli  :-X, mikäli häiritsee. :)

Ymmärrän kyllä senkin että Asmo haluaa käyttää omaa ratkaisuaan ja minulle kyllä sekin käy mainiosti. Lähinnä tuli mieleen että voisiko tuota podpressiä käyttämällä laittaa satunnaisia (ellei kaikkia)  Radio Ubuntun podcasteja myös blogiin. Ja ennenkaikkea onnistuuko moinen muutoin kuin laittamalla materiaali kahteen paikkaan tilaa viemään, jos oletuksena siis on se, että Radio ubuntu jatkaa jokatapauksessa myös erillisenä?
Linux: Be root
Windows: Reboot

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #106 : 26.10.06 - klo:15.00 »
Tuo kaikille Ubuntu-Suomen komponenteille yhteinen, samanlainen yläpalkki voisi toisaalta olla hyväkin idea yhtenäisyyttä tuomaan? Wordpressin palkki voisi kai olla tosiaan matalampi kun ei siinä ole kovin paljoa infoa tarjolla... Kiitokset Timolle tähänastisesta, hyvältä vaikuttaa!

Joo, olen samaa mieltä että ulkoasut pitäisi/voisi yhdistää ja muutenkin keskittää hommaa ja luoda laajaa ubuntu-fi.org - palvelua (forum. wiki, radio, blog jne..) ko. palvelimelle. Ja edelleen olen mieltä että blogin ja castin erilläänpitäminen on huono juttu tai ehkäpä käännetään positiiviseksi että niiden yhdistäminen olisi hyvä juttu. Yhteinen alusta vähentäisi paineita julkaisulle eli tavaraa ei tarvitse ihan niin usein julkaista kuin jos ne olisivat erillään kun podcast 'täydentää' blogien aukkoa ja toisin päin. Vai onko nyt kyseessä kahden asiasta innostuneen haluttomuus jakaa valtaansa blogin/castin rakentamisessa jollekin toiselle sallimalla pääsy ylläpitäjäksi.. if you know what I mean..

Varsinaisia yhdistämistä vastustavia perusteluista ei ole oikein kuulunut. Puolesta kylläkin.

(hmm.. otankohan tämän jo liian henkilökohtaisesti.. ehkäpä tässä vaiheessa lasken irti ja luotan lobbauksen voimaan ja annan yhteisön tehdä päätöksen..)


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #107 : 26.10.06 - klo:15.33 »
Joo, olen samaa mieltä että ulkoasut pitäisi/voisi yhdistää ja muutenkin keskittää hommaa ja luoda laajaa ubuntu-fi.org - palvelua (forum. wiki, radio, blog jne..) ko. palvelimelle. Ja edelleen olen mieltä että blogin ja castin erilläänpitäminen on huono juttu tai ehkäpä käännetään positiiviseksi että niiden yhdistäminen olisi hyvä juttu. Yhteinen alusta vähentäisi paineita julkaisulle eli tavaraa ei tarvitse ihan niin usein julkaista kuin jos ne olisivat erillään kun podcast 'täydentää' blogien aukkoa ja toisin päin. Vai onko nyt kyseessä kahden asiasta innostuneen haluttomuus jakaa valtaansa blogin/castin rakentamisessa jollekin toiselle sallimalla pääsy ylläpitäjäksi.. if you know what I mean..
Ei ainakaan minun kohdallani ole kiinni vallan jakamisen haluttomuudesta - minun puolestani blogia voi hyvin yllapitaa joku toinen jos niin haluatte (EDIT: ja siis kun alkuun paastaan niin, yllapitoon tarvitaan kaksi joka tapauksessa, jotta on backuppi). Paaasia, etta se saadaan kayntiin ja pysymaan kaynnissa. Muuten, nyt kun asian otin puheeksi, niin miten on, onko muita halukkaita? Minahan vain tein tuon demon ja ilmoitin kiinnostukseni hommaan, muutama hyvaksyva nyokkays tuli, mutta ei tassa olla mitaan kiveen kirjoitettu viela.

Varsinaisia yhdistämistä vastustavia perusteluista ei ole oikein kuulunut. Puolesta kylläkin.
Itse nakisin nuo erityyppisina medioina selkeampina erillaan, mutta se on toki vain yksi mielipide - en mene sanomaan, etta toinen ratkaisu olisi ehdottomasti toista parempi kun ei ole nayttoa moisesta. Selkeys on kuitenkin minun argumenttini asiaan, mutta en ala politikoimaan enempaa. Esimerkiksi Hessun kahvilassa blog ei oikein ole muuta kuin listausta podcastin sisallosta ja sellaisenaan ei oikein sita mita ajattelin meidan tekevan. Mina vain itse naen ne niin luonnollisesti erillaan, mutta en ala harata vastaan, jos paatamme toisin.

Mp3 on myös hyvä valinta siitä syystä, että se voidaan liittää Flashin avulla suoraan itse sivulle. Huoli siitä, että kaikilla ei ole flash-playeriä tai että se ei ole linux-maailmassa niin hyvin tällä hetkellä tuettu on myös turha. Niin kuin jo aiemmin mainitsin se voidaan täysin standardeja kunnioittaen liittää sivuille niin, että se näkyy ainoastaan niille joilla on Flash-player (Best Practices for Flash Player Detection). Mikäli se jää tästä kiinni, voin tarjoutua tekemään tuon ja näin kantaa korteni kekoon.
Tuo on mainio! Tarjotaan Flashia vain niille, joilla on player.
« Viimeksi muokattu: 26.10.06 - klo:16.11 kirjoittanut Jussi Nykänen »

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #108 : 26.10.06 - klo:16.12 »
Suokaa anteeksi että avaudun mielipiteineni jälleen kerran, tietämättä asioista kovin syvällisesti. Tuli kuitenkin mieleen että koska olen linux asioissa aika nyyppä vielä vaikka käyttänytkin jo jonkinverran, niin josko muutkin "taviskäyttäjät" ajattelisivat kuten minä. Podcasting syöte istuu luontevasti  Rhythmboxiin, ja blogin syöte puolestaan enempiä miettimättä tuntuu luontevalta Lifereassa.

Näin ollen ehkä erilliset eivät ole paha asia ollenkaan? Lisäksi olisiko blogin kategoria jako riittävä "radiolle", jossa raamit voisivat kenties olla "väljemmät"? Jos Radio Ubuntulle haluaa lisää näkyvyyttä, voihan sen lähetyksistä nostaa silloin tällöin joitain esille Ubuntu-blogissa (siis ihan mainintana, ei omaa playeria tarvitsisi). Lisäksi Radio Ubuntun voisi "virallistaa" tekemällä sillekkin oman "väli-lehtensä" yläpalkkiin, mikäli ei siis yhdisty blogiin kuitenkin. Mutta ehkä parempi tämän taviksen sulkea sanainen arkku tähän, ja seurata kuinka asiat etenevät ja nauttia projektien tuotoksista. :)
Linux: Be root
Windows: Reboot

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #109 : 26.10.06 - klo:17.24 »
Suokaa anteeksi että avaudun mielipiteineni jälleen kerran, tietämättä asioista kovin syvällisesti. Tuli kuitenkin mieleen että koska olen linux asioissa aika nyyppä vielä vaikka käyttänytkin jo jonkinverran, niin josko muutkin "taviskäyttäjät" ajattelisivat kuten minä. Podcasting syöte istuu luontevasti  Rhythmboxiin, ja blogin syöte puolestaan enempiä miettimättä tuntuu luontevalta Lifereassa.

Näin ollen ehkä erilliset eivät ole paha asia ollenkaan? Lisäksi olisiko blogin kategoria jako riittävä "radiolle", jossa raamit voisivat kenties olla "väljemmät"? Jos Radio Ubuntulle haluaa lisää näkyvyyttä, voihan sen lähetyksistä nostaa silloin tällöin joitain esille Ubuntu-blogissa (siis ihan mainintana, ei omaa playeria tarvitsisi). Lisäksi Radio Ubuntun voisi "virallistaa" tekemällä sillekkin oman "väli-lehtensä" yläpalkkiin, mikäli ei siis yhdisty blogiin kuitenkin. Mutta ehkä parempi tämän taviksen sulkea sanainen arkku tähän, ja seurata kuinka asiat etenevät ja nauttia projektien tuotoksista. :)
Samaa mieltä olen Uggelin kanssa, ei yhtään huono asia jos ne ovat erillään.

Linux user # 406601

Daily

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #110 : 26.10.06 - klo:18.49 »
Suokaa anteeksi että avaudun mielipiteineni jälleen kerran, tietämättä asioista kovin syvällisesti. Tuli kuitenkin mieleen että koska olen linux asioissa aika nyyppä vielä vaikka käyttänytkin jo jonkinverran, niin josko muutkin "taviskäyttäjät" ajattelisivat kuten minä. Podcasting syöte istuu luontevasti  Rhythmboxiin, ja blogin syöte puolestaan enempiä miettimättä tuntuu luontevalta Lifereassa.
Tämähän ei pois sulje mitenkään sitä, etteikö blogi ja podcasti voisi olla yhdessä. Molemmille voidaan tuottaa oma feedi. Mikäli käyttää vain feedejä niin on tuskin väliäkään missä se sijaitsee...

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #111 : 26.10.06 - klo:18.57 »
Podcasting syöte istuu luontevasti  Rhythmboxiin, ja blogin syöte puolestaan enempiä miettimättä tuntuu luontevalta Lifereassa.

Jos Radio Ubuntulle haluaa lisää näkyvyyttä, voihan sen lähetyksistä nostaa silloin tällöin joitain esille Ubuntu-blogissa (siis ihan mainintana, ei omaa playeria tarvitsisi).

1. Muokkasin Radio Ubuntua siten, että ogg- ja mp3-virrat ovat omina syötteinään, ohjalmaosastoinaan. Oman valintansa mukaan voi hakea omaan kuunteluohjelmaansa jomman kumman, avoimen tai suljetun formaatin virran. Syötteet voi valita kohdasta "Ohjelmien osastot".

Rhytmboxissa ainakin onnistuu helposti avaamalla Lähde | Podcast | Uusi Podcast-virta ja kirjoittamalla avautuvaan pieneen ikkunaan:

http://www.arkki.info/radioubuntu/index.php?cat=Ohjelmat-ogg - Mea Culpa

EDIT: http://www.arkki.info/radioubuntu/podcast.php?cat=Ohjelmat-ogg

Vastaavasti, jos haluaa mp3-virtaa, niin kirjoittaa (tai siis kopioi tekstin hiiren oikealla napilla | Kopioi linkin osoite):

http://www.arkki.info/radioubuntu/index.php?cat=Ohjelmat-mp3 - My Bad

EDIT: http://www.arkki.info/radioubuntu/podcast.php?cat=Ohjelmat-mp3

EDIT: Pienen sinisen kuvakkeen linkki on podcast-virta.

2. Juuri näin kuin Uggeli toteaa: Ubuntu Blogissa riittää pelkkä linkki Radio Ubuntuun ja minä tai joku muu kirjoittaa Ubuntu-fi Blogiin, kun uutta syötettä on saatavilla. Näin satunnaiset kuuntelijat, jotka eivät halua tilata Radio Ubuntua, voivat kuunnella uuden ohjelman Flash-soittimella tai ilman.

--

Minusta me olemme valmiita. Jussi ja Timo hiovat Blogin julkaisukuntoon ja minä peesaan värien ja muiden suhteen jos on vielä muutettavaa.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
« Viimeksi muokattu: 26.10.06 - klo:21.06 kirjoittanut Asmo Koskinen »

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #112 : 26.10.06 - klo:19.59 »
Minusta me olemme valmiita. Jussi ja Timo hiovat Blogin julkaisukuntoon ja minä peesaan värien ja muiden suhteen jos on vielä muutettavaa.

Samaa mieltä. Tässä on tehty hyvää työtä muutamassa päivässä. Teknisten edellytysten luominen on tässä varmasti se helpoin osuus. Nyt tarvitaan sisältöä. Toivottavasti sen luojia nyt sitten löytyy, kun edellytykset julkaisemiselle alkaa olla kunnossa...

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #113 : 26.10.06 - klo:20.01 »
Rhytmboxissa ainakin onnistuu helposti avaamalla Lähde | Podcast | Uusi Podcast-virta ja kirjoittamalla avautuvaan pieneen ikkunaan:
http://www.arkki.info/radioubuntu/index.php?cat=Ohjelmat-ogg
Virhe lisättäessä Podcastia. Tarkista URL http://www.arkki.info/radioubuntu/index.php?cat=Ohjelmat-ogg
Tälläisen ilmotuksen sain  ???

Linux user # 406601

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #114 : 26.10.06 - klo:20.33 »
Voisin joitain satunnaisia juttuja kirjoitella blogiin, jos tarvetta on. :)
alias vililikku

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #115 : 26.10.06 - klo:20.50 »
Hienoa, etta innostusta kirjoitteluun loytyy. Jos tehdaan aluksi niin, etta ilmoitelkaa halukkuuksianne minulle yksityisviestilla (blogille avataan myohemmin oma sahkopostiosoite) niin saadaan vahan hommaa kartoitettua. Voin toki noukkia jo kiinnostuksensa ilmoittaneet tasta viestiketjustakin, mutta varminta on ilmoittaa yksityisviestilla, ettei mene ohi silmieni.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #116 : 26.10.06 - klo:20.57 »
Tälläisen ilmotuksen sain  ???

Toivottavasti saat toimimaan, korjasin sitä linkkiä yllä; pahoittelen.

iPodder, vain ogg-syöte 01:



iPodder 02:



iPodder 03:



Musiikkisoitin, kaikki syötteet 01:



Musiikkisoitin 02:



Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
« Viimeksi muokattu: 26.10.06 - klo:21.07 kirjoittanut Asmo Koskinen »

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #117 : 26.10.06 - klo:21.21 »
Kiitos Asmo, nyt toimii  :D

Linux user # 406601

Daily

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #118 : 26.10.06 - klo:22.41 »
Joo, olen samaa mieltä että ulkoasut pitäisi/voisi yhdistää ja muutenkin keskittää hommaa ja luoda laajaa ubuntu-fi.org - palvelua (forum. wiki, radio, blog jne..) ko. palvelimelle. Ja edelleen olen mieltä että blogin ja castin erilläänpitäminen on huono juttu tai ehkäpä käännetään positiiviseksi että niiden yhdistäminen olisi hyvä juttu. Yhteinen alusta vähentäisi paineita julkaisulle eli tavaraa ei tarvitse ihan niin usein julkaista kuin jos ne olisivat erillään kun podcast 'täydentää' blogien aukkoa ja toisin päin. Vai onko nyt kyseessä kahden asiasta innostuneen haluttomuus jakaa valtaansa blogin/castin rakentamisessa jollekin toiselle sallimalla pääsy ylläpitäjäksi.. if you know what I mean..

Varsinaisia yhdistämistä vastustavia perusteluista ei ole oikein kuulunut. Puolesta kylläkin.

Täytyy kompata tässä vielä rhk:ta. Voisitteko te, jotka olette yhdistämistä vastaan myöskin perustella omaa kantaanne hieman paremmin tai kenties vastata edellisissä viesteissä esitettyihin kysymyksiin.
« Viimeksi muokattu: 26.10.06 - klo:22.49 kirjoittanut Daily »

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Ubuntu blogi- ja podcast -ideointia ja suunnittelua
« Vastaus #119 : 27.10.06 - klo:07.23 »
Voisitteko te, jotka olette yhdistämistä vastaan myöskin perustella omaa kantaanne hieman paremmin tai kenties vastata edellisissä viesteissä esitettyihin kysymyksiin.

No. Minusta ne on jo yhdistetty, kun ne on linkitetty. RSS-syötteen saa upotettua Wordpressiin oikeaan laitaan suoraan. Ei tarvitse koskaan edes siirtyä muualle Ubuntu-fi.org/blog -Wordpressistä.

Jos Timo ja Jussi haluavat makuuttaa ogg/mp3-tiedostot Ubuntu-fi,org-saitilla ja tehdä RSS-linkit Ubuntu-fi.org/blog -Wordpressiin, niin sekin käy minulle oikein hyvin.

Mutta jos Timo ja Jussi haluavat delegoida koko homman minulle, niin sekin käy.

Kummassakin tapauksessa olen valmis edelleen tuottamaan ogg/mp3-virtaa; ihan sama, missä ne makaavat. Mutta edellenkään kukaan muu ei ole valmis tuottamaan ohjelmavirtaa, vai onko?

Tehdään samalla vastakysymys: onko ehdotus kahdesta saitista - näitähän ei ole vielä wirallistettu - jotenkin erinomaisen hankala ja sekava käyttäjän näkökulmasta? Onko yhden linkin takana oleva saitti ja sieltä sopivan RSS-syötteen valinta sellaista?

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
« Viimeksi muokattu: 27.10.06 - klo:07.26 kirjoittanut Asmo Koskinen »