Joo, blogi on tosiaan muutaman kuukauden pyörinyt ja lisävoimaa ylläpitoon ja kirjoitteluun huolitaan.
Itse olen lähinnä keskittynyt noiden uutisten kokoiluun, muutama muukin juttu pullahti esiin ja tarkoitus olisi vielä lisääkin toki äkistää..
Uutisista sen verran voin mainostaa että kokoaminen on varsin mielenkiintoista hommaa; siinä oppii itse kaikenlaista uutta kun selailee viikon tapahtumia. Itse seurailen aKregatorilla lukuisia feedejä mutta käytännössä kahdella-kolmella 'täsmäfeedillä' saa kaikki tärkeimmät uutiset kokoon, lähinnä ulkomaisista lähteistä sillä suomenkielisiin (esim. digitoday, tietokone, itviikko jne..) päätyy vain kuumimmat artikkelit. Ja koska uutiset keskittyvät OS- ja Ubuntu-rintamaan (myös 'vihollisen' liikkeisiin), jää paljon hyvää uutisoitavaa näistä lähteistä pois.
Eli itse viikon varrella merkkailen mielenkiintoisia 'uutisehdokkaita' akregatorin 'tärkeä' - tagilla. Sunnuntaina sitten katselen mitä sieltä kertyi, valitsen noin viisi mielenkiintoisinta tms. aihetta ja tutustun niihin syvällisemmin, mielellään yritän päästä uutisten lähteille. Palveluista tulevat uutiset ovat kuitenkin vain tietoa tiedosta.. Kopio lehdistötiedotteesta tms.. Eli alkulähteille.. välillä se kaipaa hieman salapoliisityötäkin mutta mielenkiintoista se on.
Mutta muutakin materiaalia toki blogiin huolitaan, melkein mitä vain mikä Ubuntua tai avointa koodia liippaa. Ottakaa reilusti yhteyttä vaikka yksityisviestein vaikka minuun tai Jussiin. Kovia esitietovaatimuksia ei ole sillä kaikki tarvittava tieto on netissä saatavilla (heh, kuten Einsteinin suhteellisuusteoria ja muut..
eli ripaus kykyä arvioida mikä voisi kiinnostaa muita riittää. Ja tilastoista katsellen kaikki artikkelit saavat useampia satoja lukijoita, vähän riippuen julkaisuajankohdasta jne.
Mukaan huolittaisiin myös joku joka osaisi ja olisi halukas puukottamaan tuota wordpressia.. Siinä on kaikenlaisia äärettömän tyhmiä 'ominaisuuksia' jotka eivät lämmitä, mm. tuohon ulkoasuun liittyen. Eli jos WP:n ulkoasun puukottaminen onnistuu niin ota yhteyttä!
(WP:n tekijöiltä on muuten tainnut tulla uutta blogisoftaa nimellä habiri.. oliko se nyt sitten jotain namibiaa tai jotain ja tarkoitti uutista.. )
Rohkeasti remmiin vaan!
r