Kirjoittaja Aihe: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.  (Luettu 101869 kertaa)

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #120 : 29.11.16 - klo:14.58 »
Hei,

Olen jo ilmoittana että grafiikat ovat valmiina ja että olen ollut niihin tyytyväinen, minä silti vielä hieman säädin väri kirkkauksia, vaikka itse grafiikoita en muuttana.

Niin, nyt voin sitten ilmoittaa että pelien grafiikat ylittävät jo kansainvälisen tasonkin, en enää joudu änkyttämään, mun omasta mielestä tää on nyt hyvä, voin jo kertoa, että, kansainvälisen tason grafiikkaa sain aikaan.

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.lautapelisivusto.com

Minä vielä tällä viikolla päivitän kuvasnapit ja mahdollisesti myös videotkin. : )

Edit.
Jos haluat tehdä linux käynnistyksen työpöydällesi, niin, tee käynnistin sijaintiin - http://www.lautapelisivusto.com/Lautapelisivusto.jnlp
Tässä on iconi vielä jos haluat sellaisen - http://www.lautapelisivusto.com/icon_ao.png

--
« Viimeksi muokattu: 29.11.16 - klo:15.08 kirjoittanut HannuTapio »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #121 : 30.11.16 - klo:18.00 »
Video,

Tässä on videota tulevasta vuodesta, kytken nämä pelit varmaankin ensi vuoden aikana, ONLINE, LIVE ja TALLENNE, tuo tallenne on vuoro pohjaisiin peleihin vain.

Mutta, jee, tässä on noin 10 min video - http://www.bittipankki001.com/videot/IP1917jaBonusta.mp4

Videossa on "Ilmojein pilotit 1917" ja "Meteori pilotit 2312" ja "Ilmojein pilotit II, zeppeliinit ja tankit" ja "Shakki - Kenraalit 10 x 8".

Kivaa pelaamista tiedossa lautapelisivustoilleni, ensi vuoden aikana.

Jee !!

: )

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #122 : 03.12.16 - klo:11.05 »
Hei,

Olen ottamassa nyt ensi vuoden ekaksi youtube vuodeksi itselleni, laitoin juuri sitten, muutama minuutti sitten, niin, ensimmäisen videosnapin youtubeen.

Minulla on oma kanava youtubessa, tämä kanava löytyy Hannu Särö nimellä, kun etsii youtubessa.

Tämä linkki ohjaa siihen ainakin juuri nyt, en sitten tiedä kuinka kauan - https://youtu.be/F9tHdkRBPuQ

Tervetuloa seuraamaan Hannu Säröä youtubeen.

:)

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #123 : 21.12.16 - klo:05.42 »
Hyvää joulua,

Hyvää ja rauhaisaa joulua ja onnellista uutta vuotta 2016, Hannun sivustoilta.

Sivustot ovat lisänneet joulupallot ja tervehdyksen html grafiikkaan etusivulle - http://www.lautapelisivusto.com

Hyvää joulua ..

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #124 : 27.12.16 - klo:15.29 »
Hyvää pyhää kaikelle väelle,

Joo, ensi vuoden suunnitelmia hieman kirjaan tässä välipäivinä.

Minulla on ensi vuosi isompi mitä aiemmat vuodet ovat olleet tämän projektin kanssa, sitten 1984, :), ensi vuonna olen ekaa vuotta youtubessa, tämä tietää ainakin jonkin verran videoita, pyrin peli videoitten lisänä, esittämään opastus videoita, kuten kuinka tehdä käynnistin työpöydälle, eri sivustoille, daily build versioon, lisänä teen videoita jotka neuvovat kuinka pelejä pelataan ja kuinka otetaan tcp konnektia muihin pelaajiin. :).

Ensi vuoden peleistä hieman, ihan alku vuodesta, laitan peruslaudat online live tilaan, mahdollisesti lisään tallenne tilan heti mukaan, taikka sitten vähän myöhemmin.

Peruspelien jälkeen tulevat ensi vuonna -

Ainakin 2 kappaletta pilotit sivuston pelejä, mahdollisesti 3 kappaletta.
Ilmojein pilotit 1917.
Meteori pilotit 2312.
Ilmojein pilotit II, zeppeliinit ja tankit.

Ainakin 1 kappale sotapelejä urossaro sivustolle, mahdollisesti 2 - 3 kappaletta.
Panssaroitu jalkaväki.
Heidän kunniansa päivät.

Ja sitten vielä yksi bonuspeli.
Luolalentelijat.

Näillä sitten ensi vuonna säädellään, myöskin aion hiljakseensa, siirtyä eri foorumeilta, aktiivisti kirjaamaan myös omaan blogiini ja foorumiini.

Näin sitten kohtapäin.

:), Hyvää uutta vuotta 2017.

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #125 : 06.01.17 - klo:22.05 »
Hei,

Tämä ketju sitten lähestyy huippuaansa, kun kytken nämä perus laudat linjalle ja sitten siirryn pilotit sivuston kimppuun. :).

Minun valinta on seuraavasti ->

4 ja 5 Core prosessorit voivat ajaa näitä lautapelejä 2560 x 1440 px resoluutiolla.
6 ja enemmän Core prosessorit voivat ajaa näitä lautapelejä 5120 x 2880 px resoluutiolla.

Myös on mahdollisuus kesken pelin, pudottaa resoluutio x2 pikseleille, eli vaikka näyttö on tuo 2560 x 1440 px, niin, tämä tulostuu x2 pikselein kuten, vaikka, jos x resoluutio on puolitettuna, niin, 1280 x 1440 px. :).

Tämä taitaa olla yksi suomen suuri resoluutioisimpia sivustoja ainakin vähän aikaan.

Kotiteatteriin jossa on tehokas tietokone, taikka sitten pelikoneeseen.

---

Lisänä esittelen myöhemmin keväällä kevyemmän, version, jossa on framerate pudotettuna maksimi 10 tai 4 tai jotain siltä väliltä, tämä versio tukee kaikkia 2 Core tai enemmän prosessoreita.

Tämmöistä digi peliä kytken nyt aika pian, asunnon uuden vuoden siivous ja järjestelyt ja sitten kirjaan nämä linjapelit perus laudalle, jätkänshakki, reversit, tammet, shakit, mylly. :).

Tervetuloa katsomaan sivustoa - http://www.lautapelisivusto.com

--

Lisäys.
Minä vielä teen opastus videon, jotta ihmiset sitten osaavat käynnistää oikein tämän AsiakasOhjelman jossa pelaaminen sitten voi tapahtua. :).
Tämä opastus video löytyy sitten lähi viikkona youtube kanavaltani "Hannu Särö" -> https://www.youtube.com/channel/UC_Y8ZFwmAazrrUQIOEDXhxw

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #126 : 07.01.17 - klo:20.58 »
Lisäys,

Tässä on vielä tarkennus tuohon resoluutio valintaan, lisäsin 2 ja 3 Core tuen AsiakasOhjelmaani jo eilen illalla.

• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '2 ja 3 Core' tietokoneissa 1920 x 1200 px, x2 pikselein 4K, framerate max. 15 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '4 ja 5 Core' tietokoneissa 2560 x 1440 px, x2 pikselein 5K, framerate max. 25 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '6 ja enemmän Core' tietokoneissa 5120 x 2880 px, framerate max. 25 fps.

Noin, nuo ovat nyt sitten ihan ok. :).


Täällä voi käydä katsomassa - http://www.lautapelisivusto.com

Lisään ihan pian netti videon linuxille youtube kanavalleni, video kertoo kuinka käynnistää aina uusin daily build kotikoneelta käsin työpöydältä ikonista.

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

noverix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 158
  • Se mikä tänään on opittu, on jo huomenna unohdettu
    • Profiili
    • Median ihmeellisyyksiä
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #127 : 08.01.17 - klo:00.13 »
Heipä hei..!
Olisin mielelläni kokeillut noita sinun tekemisiäsi pelejä, mutta ongelmaksi koittui se että Cromebook koneessa ei ole javaa ja eikä siihen sellaista saakkaan.

Oletkos koskaan miettinyt että tekisit html5 pohjalle yms...?? Voisi pelaaja kunta tulevaisuudessa olla huomattavasti suurempi...

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #128 : 08.01.17 - klo:19.23 »
Hei,

Minulla on useita sivustoja, aion julkaista 0-3+ eri lautapeliä, tästä eteenpäin joka vuosi.

Nämä perus laudat tulevat Java ohjelmointi kielellä, koska Java on vielä nykyään huomattavasti parempi grafiikka käskyiltään, mitä html5 + javascript.

Mutta, kuten sanoin, minulla on useita sivustoja tulossa, yksi näistä sivustoista, joilla alan esittämään, netti lautapelejä on tämä seuraava -> http://www.tabletpelisivusto.com

Tuo mainittu tulee alkamaan nyt ihan pian, taikka sitten vasta tämän vuoden syksyllä.

Java on laadukas ja oikea valinta, vaikka monet sitä vastaan puhuvatkin, Java kykenee grafiikkaan johonka html5 + javascript, ei vielä nykyään kunnolla taivu, jos haluaa nauttia grafiikan elävyydestä, pelaa näitä Java sivustoja, minulla on java ohjelmassani 3 eri grafiikka threadia käsittelemässä ja piirtämässä grafiikka buffereitani, mutta, avaan kuitenkin myös tuon html5 ja javascript sivun, tabletpelisivusto.com, sitä voi sitten ei Java yhteensopivilla pelailla, tabletpelisivustolla grafiikka vain piirretään ruutuun, sitä ei erikseensä editoida taikka käsitellä mitenkään, koska tämä ei javascriptillä ole vielä kunnolla mahdollista.

Te ette varsinaisesti puhuneet Java kieltä vastaan, mutta, sanon tässä samalla, niille, jotka eivät pidä Javasta, että Java on yhä nykyään 3 miljardin laitteen kieli, ja se tulee jatkamaan lähivuosikymmenet yhtenä ykkös kielenä, niin, itse Java kuin myös android puolella, Java on hyvä valinta ohjelmoida, vaikka, sitä ei suomessa, niin, arvostetakkaan enää näinä vuosina.

Yleisesti haluaisin sanoa, että suomessa puhutaan Javasta huonoja, koska ihmiset eivät tunne Javaa, ja vaikka joku tuntisikin, niin, ei siihen yleensä perehdy, eli, suomessa puhutaan Javasta pahaa koska ihmiset ja kulttuuri ei sitä ole ominut itselleen, Java on ainakin minusta todella hyvä ja laadukas ohjelmointi kieli.

:)

--
« Viimeksi muokattu: 08.01.17 - klo:19.41 kirjoittanut HannuTapio »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #129 : 08.01.17 - klo:20.41 »
Java on laadukas ja oikea valinta, vaikka monet sitä vastaan puhuvatkin, Java kykenee grafiikkaan johonka html5 + javascript, ei vielä nykyään kunnolla taivu, jos haluaa nauttia grafiikan elävyydestä,

CrossCode
Jedi Training
Swooop

jne:
http://tutorialzine.com/2015/02/30-amazing-games-made-only-with-html5/
https://www.gadgetdaily.xyz/the-best-html5-games-of-2016-so-far/

Te ette varsinaisesti puhuneet Java kieltä vastaan, mutta, sanon tässä samalla, niille, jotka eivät pidä Javasta, että Java on yhä nykyään 3 miljardin laitteen kieli, ja se tulee jatkamaan lähivuosikymmenet yhtenä ykkös kielenä, niin, itse Java kuin myös android puolella, Java on hyvä valinta ohjelmoida, vaikka, sitä ei suomessa, niin, arvostetakkaan enää näinä vuosina.

Grafiikka- ja peliohjelmointialustana Java on täysin kuollut muualla kuin Androidissa. Tämä ei ole mikään suomalainen mielipide vaan universaali totuus.  ;)


Yleisesti haluaisin sanoa, että suomessa puhutaan Javasta huonoja, koska ihmiset eivät tunne Javaa, ja vaikka joku tuntisikin, niin, ei siihen yleensä perehdy, eli, suomessa puhutaan Javasta pahaa koska ihmiset ja kulttuuri ei sitä ole ominut itselleen, Java on ainakin minusta todella hyvä ja laadukas ohjelmointi kieli.

Java on hyvä ja ammattimainen ohjelmointikieli moniin tarkoituksiin, mutta peliohjelmoinnissa se ei koskaan saavuttanut merkittävää jalansijaa huonojen grafiikkarajapintojen ja C/C++:aa heikomman suorituskyvyn vuoksi. Poikkeuksena Android, jossa Java valittiin käyttöliittymä- ja sovellusohjelmointikieleksi. Siellä kaikki tarvittavat rajapinnat ovat käytettävissä mukavasti Javan puolelta.

PC-peliohjelmoinnissa suosituimmat kielet ovat nykyisin C# ja C++. C# tosin vain siksi, että Unity-pelimoottori tukee sitä.

Web-peliohjelmoinnissa HTML5 JavaScript ja WebGL ovat nykyisin tuetuista teknologioista ainoat, joilla on tulevaisuutta.

Yleensäkin kannattaa ensin valita alusta (Windows/macos/Linux, mobiili, web), sitten sopiva valmis pelimoottori eli game engine ja vasta sitten kieli sen mukaan mitä kyseinen moottori parhaiten tukee.

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #130 : 08.01.17 - klo:22.28 »
 :),

Minulla on tämä Java AsiakasOhjelmani hienompi mitä nuo HTML5 esimerkit.

Jos katsot minun grafiikan pintaa ja vertaat sitä noihin HTML5 esimerkkeihin, niin, huomaat mitenkä elävät minun pikselini ovat.

Tämä tekniikka mitä minä käytän on, minä kutsun sitä "eläviksi pikseleiksi", minä kehitin tämän joskus 1999 visual studio c++ ohjelmalla, Java kykenee samaan mitä C++, mutta, tuo HTML5 ei.

Jos vertaat ilmojein pilotit 1917 peliä, vaikka noihin HTML5 peleihin mitä näytit, niin, huomaat, kyllä eron, Java on valtavan paljon laadukkaampi mitä HTML5 vielä tänään on.

Jos HTML5 aikoo olla yhtä laadukas mitä Java, niin, se joutuu ottamaan kone läheisempiä käskyjä käyttöönsä ja tällöin se sitten on samanlainen kuin Java tai C++.

Minulla on varmaankin korkeammat keskiarvot matikassa ja fysiikassa mitä näillä minulle puhuvilla henkilöillä, jotenka uskallan kirjoittaa, että olen itse siis 1999 - 2005 välisenä aikana kehittänyt tämän "elävät pikselit", eli grafiikkani on paljon parempaa, mitä niissä ohjelmissä joissa ei vastaavaa "elävät pikselit" koodia ole. :).

Java kykenee tähän, Javascript ei ihan ole tarkoitettu vielä näin syvälliseen ohjelmointiin.

Vertaa rauhassa IP1917 peliäni ja vaikka jotain noita yllä olevia HTML5 peli esimerkkejä, minä olen älykäs ja osaan käyttää grafiikkaa, minulla on parempi peli pinta mitä kaupallisissa peleissä, eli, "elävät pikselit" (C) 1999 by Hannu Särö.

:)

--
« Viimeksi muokattu: 08.01.17 - klo:22.31 kirjoittanut HannuTapio »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #131 : 08.01.17 - klo:22.55 »
Minulla on tämä Java AsiakasOhjelmani hienompi mitä nuo HTML5 esimerkit.
Jaa-a, aika hienoilta nuo Javascript pelit kyllä näyttivät minusta. Kaikki eivät tosin ihan täydellisesti toimineet. Sanoisin, että kyllähän tuolla voi kaikkea tehdä. Mitä erikoistarpeita sinulla on, joihin selaimen Javascript ei mielestäsi pysty? Tutustuitko noiden pelien taustalla toimivaan tekniikkaan?

Jos vertaat ilmojein pilotit 1917 peliä, vaikka noihin HTML5 peleihin mitä näytit, niin, huomaat, kyllä eron, Java on valtavan paljon laadukkaampi mitä HTML5 vielä tänään on.
Olisin testannut ja todennut, mutta ensin yritin ajaa tuota valitsemalla WebStartista Sandbox ja kaatui johonkin väliaikaistiedoston lataukseen. Sitten kokeilin Run-valinnalla, vaikka mieluummin olisin tuntemattoman netistä ladatun koodin laittanut hiekkalaatikkoon, ja valitti että sai käyttöönsä vain 1755 MB muista, kun olisi tarvinnut 1800 MB. Koneessa on 8 GB, josta käytössä vajaa 3 GB eli pitäisi löytyä. Jotain Javan ihmeellisyyksiä siis.

Joskus aiemmin noita kyllä kokeilin, enkä ainakaan muista mitään, mitä ei voisi selaimessakin toteuttaa.

Jos HTML5 aikoo olla yhtä laadukas mitä Java, niin, se joutuu ottamaan kone läheisempiä käskyjä käyttöönsä ja tällöin se sitten on samanlainen kuin Java tai C++.

Kaivannet siis jotakin sellaista kuin Webassebly?
http://webassembly.org/

Ja ihan vain tiedoksi, niin kyllä ihan selaimen Javascriptilläkin onnistuu kaikki ellet sitten jotain erityistä rajapintaa ole vailla:
https://en.wikipedia.org/wiki/Asm.js
Kääntäjä: https://en.wikipedia.org/wiki/Emscripten

Sen kyllä ymmärrän hyvin, että olet käyttänyt aikaa noiden Java-koodien kirjoittamiseen ja väsännyt niitä jo vuosia, niin sen pois heittäminen olisi aika ikävää. Toisaalta olen melko varma, että uusien pelien tekeminen näillä uusilla tekniikoilla maksaisi vaivan. En tiedä, mitä tuo elävät pikselit -tekniikkasi tarkoitti, mutta olen melko varma, että sen voi toteuttaa myös selaimen Javascriptillä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #132 : 08.01.17 - klo:23.13 »
Elävät pikselit,

JavaScript on liian hidas toteuttamaan sellaisenaansa "eläviä pikseleitä", tuossa sinun linkeissä oli jokin ASM tuki, vai oliko, sillä sen voisi kyllä toteuttaa.

Mutta, tämä on ihan turhaa keskustelua, taikka vertaamista, jos aletaan erillaisia kirjastoja verrata.

Nykyään on lisä kirjastoja joilla saadaan, lähes jokaiseen ohjelmointi kieleen, koko tietokone käyttöön.

Eli, nykyään on lisäkirjastoja lähes jokaiseen kieleen, jolla saadaan kyllä koko tietokone käyttöön.

Jotenka en näe syytä alentaa Javaa taikka Javascriptiä.

Niissä on eroja Javan eduksi, Javan perus käsky kanta on mittavampi ja laajempi, ilman lisä kirjastoja, mutta, koko tietokone kyllä saadaan käyttöön nykyään lisäkirjastoilla, ihan lähes joka kielessä.

Turhaa verrata, lisäkirjastoilla on kyllä koko kone käytössä molemmissa, esim. Javaanhan pystyy linkkaamaan C++ kirjastoja JNI avulla, nämä kirjastot voivat sitten sisältää vaikka minkä tahansa noista esimerkkien peleistä. :).

Java on hyvä nykyaikainen kieli, vielä monta vuosikymmentä, eteenkin lisäkirjastojen kanssa, kuten vaikka C++ JNI kautta. :)

:)

--
« Viimeksi muokattu: 08.01.17 - klo:23.37 kirjoittanut HannuTapio »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

noverix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 158
  • Se mikä tänään on opittu, on jo huomenna unohdettu
    • Profiili
    • Median ihmeellisyyksiä
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #133 : 09.01.17 - klo:08.42 »
Hei,

Minulla on useita sivustoja, aion julkaista 0-3+ eri lautapeliä, tästä eteenpäin joka vuosi.

Nämä perus laudat tulevat Java ohjelmointi kielellä, koska Java on vielä nykyään huomattavasti parempi grafiikka käskyiltään, mitä html5 + javascript.

Mutta, kuten sanoin, minulla on useita sivustoja tulossa, yksi näistä sivustoista, joilla alan esittämään, netti lautapelejä on tämä seuraava -> http://www.tabletpelisivusto.com

Tuo mainittu tulee alkamaan nyt ihan pian, taikka sitten vasta tämän vuoden syksyllä.

Java on laadukas ja oikea valinta, vaikka monet sitä vastaan puhuvatkin, Java kykenee grafiikkaan johonka html5 + javascript, ei vielä nykyään kunnolla taivu, jos haluaa nauttia grafiikan elävyydestä, pelaa näitä Java sivustoja, minulla on java ohjelmassani 3 eri grafiikka threadia käsittelemässä ja piirtämässä grafiikka buffereitani, mutta, avaan kuitenkin myös tuon html5 ja javascript sivun, tabletpelisivusto.com, sitä voi sitten ei Java yhteensopivilla pelailla, tabletpelisivustolla grafiikka vain piirretään ruutuun, sitä ei erikseensä editoida taikka käsitellä mitenkään, koska tämä ei javascriptillä ole vielä kunnolla mahdollista.

Te ette varsinaisesti puhuneet Java kieltä vastaan, mutta, sanon tässä samalla, niille, jotka eivät pidä Javasta, että Java on yhä nykyään 3 miljardin laitteen kieli, ja se tulee jatkamaan lähivuosikymmenet yhtenä ykkös kielenä, niin, itse Java kuin myös android puolella, Java on hyvä valinta ohjelmoida, vaikka, sitä ei suomessa, niin, arvostetakkaan enää näinä vuosina.

Yleisesti haluaisin sanoa, että suomessa puhutaan Javasta huonoja, koska ihmiset eivät tunne Javaa, ja vaikka joku tuntisikin, niin, ei siihen yleensä perehdy, eli, suomessa puhutaan Javasta pahaa koska ihmiset ja kulttuuri ei sitä ole ominut itselleen, Java on ainakin minusta todella hyvä ja laadukas ohjelmointi kieli.

:)

--

Ei minulla ole java ohjelmiin/ohjelmoitiin mitään vastaan ole, mutta kun kerran sinun pelisi on sillä tehty ja Google Chromebook koneella niitä ei voi pelata, niin täytyy sitten pelailla muita pelejä mitä netistä löytyy.

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #134 : 09.01.17 - klo:09.07 »
HTML5,

Minulla on tuo http://www.tabletpelisivusto.com , minä sen avaan joskus ihan nyt, taikka syksyllä.

Siellä toimii HTML5 ja JavaScript.

:)

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

noverix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 158
  • Se mikä tänään on opittu, on jo huomenna unohdettu
    • Profiili
    • Median ihmeellisyyksiä
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #135 : 09.01.17 - klo:09.28 »
HTML5,

Minulla on tuo http://www.tabletpelisivusto.com , minä sen avaan joskus ihan nyt, taikka syksyllä.

Siellä toimii HTML5 ja JavaScript.

:)

--

Sivustonne avaamista odotellen... :) Kiva että olet jaksanut tälläisten pelien tekemiseen.

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #136 : 09.01.17 - klo:16.49 »
:),

:)

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #137 : 14.01.17 - klo:17.51 »
Tarkennusta,

• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '2 ja 3 Core' tietokoneissa 1920 x 1200 px, framerate max. 15 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '4 ja 5 Core' tietokoneissa 1920 x 1200 px, framerate max. 25 fps.
• AsiakasOhjelmassa on max. resoluutio, '6 ja enemmän Core' tietokoneissa 2560 x 1440 px, framerate max. 25 fps.
• AsiakasOhjelmassa on palvelin puolella 15 000 pelaaja slottia käyttöön, ja 768 pelaajaa voi kerralla olla linjoilla.
• AsiakasOhjelmassa on jokaisella pelaajalla jokaisessa pelivuoro pelissä, 32 tallenne slottia.
• AsiakasOhjelmassa on tcp portit 80 ja 43000 avoinna palvelimeen ip 151.80.56.250

Nuo on tarkoitus nyt asentaa, tähän esittelyyn tulevaan uuteen AOv4.00+ ohjelmaani, tämän ja ensi kuun aikana, samalla nämä perus lautapelit ja niitten jälkeen parit pilotti pelit.

:)

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #138 : 15.01.17 - klo:22.14 »
Ilmojein pilotit 1917 videota,

Hei, minä harjoittelen tuota Youtube käyttöjä, tässä on testi videota "Ilmojein pilotit 1917" pelistäni -> https://www.youtube.com/watch?v=JAjvpBf9TEQ

Tuo peli tulee nyt alku vuodesta moninpeliin, minun sivustolleni -> http://www.hannunpilotit.com

Minä en oikeastaan ihan tiedä vielä, että, mitä kaikkea noihin videoihin sitten laittaa, jotakin kuvaa voisi ihan pelkän videon lisänä olla, ja tekstiä, ja myöhemmin sitten vielä ääni efektejä, taikka jopa freeware musiikkia.

Mutta, tästä tämä eka Youtube vuoteni, nyt sitten alkaa, tervetuloja seuraamaan, tänne hannun eri digilautapeli sivustoille.

:)

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #139 : 21.01.17 - klo:09.24 »
Säätöjä,

Hei, minä olen laittana kaikenlaista eri oma ja java kehua ja säätö tekstiä tuonne lautapelisivustolleni, nämä ovat nyt sitten ne säädöt jotka teen sivustoilleni, ennen, ensimmäisten online live ja online tallenne pelien kytkentää.

Täällä voi käydä katsomassa, jos haluaa olla mukana, tässä lautapelisivuston ekassa online linja peli valmistelu säädöissä -> http://www.lautapelisivusto.com

Tervetuloja ihan kaikille suomen valtion alueella oleville, katsomaan kuinka yksi suomalainen sivusto on kytkeytymässä online käyttöön ihan kohta. :).

Jee, jee, jee ..

--
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--