Minun mielestäni näihin käyttöliittymäasioihin ei saisi suhtautua liian tiukkapipoisesti. Kyllähän kuitenkin kaikki Linuxille saatavat käyttöliittymät toimii ihan jees, kun niitä vähän jaksaa opetella. Jopa KDE:kin, jonka paneelin ikoniteemasta en puolisentoista vuotta sitten kokeillessani pitänyt, kun se tuntui niin tuhruiselta Ubuntun selkeiden yksiväri-ikonien rinnalla
Unityssä on monia asioita tehty oikein, ja monet niistä jutuista, joista ihmiset tässäkin ketjussa valittaa, aiotaan korjata huhtikuussa ulostulevaan versioon, tai viimeistään sen jälkeisiin.
Jotain Unityn laadukkuudesta kertoo sekin, että sitä voi käyttää sekä loogisin näppäinkomennoin (tästä olen useampaankin kertaan täällä foorumeilla maininnut) että myös näppäimiin paljon kajoamatta, kuten nyt Ganymedes todisti.
Olen pitkälti samaa mieltä ekan viestin kanssa, että nuo ominaisuudet on mainioita. Muutamat bugit tosin vielä harmittavat, ja siksi odotankin innolla, että ne saataisiin fiksattua. Minua harmittaa, kun useiden ohjelmaikkunoiden välillä siirtyminen ei aina toimi. Jos ikkunat on laitettu työpöydän reunoille tuolla snap-toiminnolla, jokin Unityn bugi heittää minut aina väärälle työpöydälle yrittäessäni vaihtaa ikkunoiden välillä.
Harmittaa myös se, että Dashin haku on hieman hidas, eikä aina löydä kaikkea mitä haluaisin. Kansioita se ei esimerkiksi löydä juuri koskaan (ja minä haluaisin juuri siirtyä tiettyyn kansioon, jonka nimen satun muistamaan).
Kaipaisin lisäksi selkeää ohjelmavalikkoa, jossa näkyisi ihan kaikki asennetut softat, kuten Gnome 3 osaa näyttää. OS X:n uusimmassa versiossahan on juuri tuollainen toiminto, nimeltään "Launchpad".