Ei niitä puuttuvia käsiä ole löytynyt, tähänkin projektiin niitä on kuulutettu joka mahdollisessa paikassa.
Kuten ei juurikaan mihinkään muihinkaan projekteihin missä olisi ollut tarvetta tekijöille.
Okei, olen siis missannut nämä kuulutukset.
Pakko sanoa että niin minäkin Noinkohan ”joka mahdollinen paikka” sittenkään on tullut käytetyksi?
Toimin lukuisissa järjestöissä, vapaaehtoisverkostoissa ynnä muissa, ja yleensä aina kun tekijöitä puuttuu, ongelma ei ole se, että siitä on kerrottu "jokaisessa mahdollisessa paikassa", mutta siltikään tekijöitä ei löydy. Yleensä ongelma on jotain muuta, esim. se, että kukaan ei ehdi/muista/osaa tiedottaa mistään mitään.
Meidän tapauksessa ongelma on se, että kukaan ei ole liidannut projektia. Projektiliiderin tehtävähän on olla mm. huolissaan siitä, löytyykö jostain tekijöitä, ja paloitella prokkis sellaisiin ymmärrettäviin kokonaisuuksiin, joita voidaan tarjota jollekulle tehtäviksi. On kokonaan eri asia kysellä selkeästi rajatulle asialle tekijää, kuin näyttää sotkuista työpöytää ja sanoa "tähän tarvittaisiin tekijä jos toinenkin".
Näitä sivuja ei mielestäni olla heittämässä romukoppaan (jos se minusta kiinni on), ja voisinkin kysyä Tm_T:tä asentaan drupalin meille drupal.ubuntu-fi.org -osoitteeseen, ja samantien skfinin konffiin sen kuntoon
Sivukohtaiset CSS:t minä olen muokannut kohti yhtenäistä teemaa (se on vieläkin vähän purkkaa, mut toimii), ja tuo työ on aika hyvässä vaiheessa. Mielestäni sitä ei ole pakko tehdä edes loppuun ennenkuin sivuston laittaa julki.
Tässä nopea roadmap Ubuntu-fi.orgin uuden version julkaisuun:
1) Laitetaan pystyyn drupal.ubuntu.fi
2) Pystytetään sinne toi nykyinen sivusto, ja katsotaan et hommat pelittää
3) Rakennetaan jokin systeemi, jolla saadaan nav.html -tiedosto tuupattua blogin, wikin, foorumien ym. ylälaitaan
4.1) Etsitään jostain foorumia, blogia ynnä muita varten tehdyt uuden tyylin mukaiset teemat. Löytyykö skfiniltä?
4.2) Katsotaan, että noi foorumiteema ja blogiteema toimii edelleen nykyisten järjestelmien kanssa
5) Säädetään vielä vähän, että nav.html saadaan sopimaan jotenkin fiksusti noiden muiden saittien teemojen kanssa.
6) Julkaistaan
7) Mennään kaljalle
Miltä tuo kuulostaa? Itsehän en edelleenkään siis mitään mistään tiedä, eli toi voi olla ihan epärealistinen listaus. Paremmin tietävät (Timo Jyrinki? Tm_T? Quantal? skfin?) korjatkaa!