josko tätä väätöä vielä kerran jaksaisi...
DBUS:ia ei tule KDE:n mukana saatika se ole pakollinen. Jos itse haluaa HAL-backendiä käyttää media-kioslavelle, niin sitten sitä tarvitsee.
juu, se olikin näköjään optional-tagin alla. katsoin homman alunperin täältä:
http://kde.org/info/requirements/3.5.phpja katsoin näköjään väärin.
Jos ei ole DBUS:ia, niin käytetään "vanhoja" keinoja.
meinaatko oikeasti, että "vanhat keinot" olisivat parempia tai edes yhtä hyviä? no, väitän silti, että sinulla on dbus asennettuna, etkä oikeasti halua edes poistaa sitä.
Ja tiedän, että gstreameriä on tuettuna, mutta tulevaisuudessa KDEMM:n mukana on ohjelmissa mahdollista käyttää haluamaansa backendiä. Tai ainakin tähän ollaan pyrkimässä KDE4:n kanssa.
jepjep, ja gstreamerin kanssa on myös mahdollista valita mitä backendiä haluaa käyttää. sehän on oikeasti vain framework.
Ei tarvitse olla jumissa enää niin kuin artsin kanssa on oltu koko kolmossarjan, jos tuki loppuu.
hyvä, että loppuukin ja hyvä että siitä vihdoin päästään. eipä sinänsä, olisi kyllä vielä parempi jos gnome pääsisi hyvin äkkiä eroon esd:stä. esd on kamala ja ainakin minä olen konffannut koneen käyttämään suoraan ALSAa aina kun mahdollista.
Cairo on jo GTK+:ssa jonka päälle viimeisein Gnome on rakennettu arthur ei ole Qt:ssa.
Öm, kyllä, Arthur on Qt:ssa. http://doc.trolltech.com/4.1/qt4-arthur.html
en minä tarkalleen ottaen noin väittänytkään. väitin, että ei ole olemassa yhtään valmista KDE:tä joka olisi rakennettu Arthuria tarjoavan Qt-version päälle.
Gstreamer puolestaan on tällä hetkellä paras multimediaframework mitä linuxille on saatavissa
Tällä hetkellä paras? Kuka näin on sanonut ja miten asia on todettu? Eikös xinekin ole ihan hyvä
xinekö on multimedia-framework? sellainen joka tarjoaa sovelluksille backendit videoiden katselun ja musiikin kuuntelun lisäksi, musiikin ja videoiden editointiin, prosessointiin, levylle polttamiseen, jne.
toki xine on soittimena ihan ok, mutta en minä videoeditoria xinen varaan rakentaisi.
Tosin onhan artsikin muistaakseni toolkit-riippumaton, jos sen nyt voi multimediaframeworkiksi laskea.
minä laskisin sen ehkä enemmän äänipalvelimeksi
mitäs kirajstoriippumatonta multimediaframeworkia KDE:lla mahtaa olla tajota muille tai edes itsellään käytössä, kun kerran Gstreamer on niin 'Gnome-juttu'?
arts voisi sopia, tosin se on nykyään ei-tuettu ja se ollaankin korvaamassa KDEMM-frameworkillä KDE4:een.
minusta se ei ole lähelläkään sitä mitä gstreamer on, mutta en aio aiheesta enää vääntää.