otanpa ens kerralla screenshotit jos joskus vielä samaan tilanteeseen joudun
Ei tarvitse ottaa. Se palikka joka ehdottaa noita flash-plugineita on Ubuntun lisäämä laajennus Firefoxiin, enkuksi Ubuntu Firefox Modifications 0.7 (Jauntyssa). Se nimenomaan ehdottaa (Plugin Finder Servicen kautta) tuota toimimatonta Swfdec-playeriä ja vielä ensimmäisenä listassa.
Yleensä poistan tuon heti alkuunsa, koska se sotkee Firefoxin muutenkin. Koalassahan se pilaa/pilasi Google-haut täysin. Typerimpiä virityksiä mitä Ubuntusta ylipäänsä löytyy.
Mielipidekysymys, mutta minulla ainakin kyseisestä laajennoksesta on ollut silkkaa hyötyä! Esim. Kun minulta puuttui Flash se ystävällisesti pyysi automaattisesti asentamaan sen. Loistavaa palvelua! Juuri tätä lisää Ubuntuun eli automatisootiota. Muistattehan, Ubuntun kohderyhmän: aloittelevat GNU/Linuxin käyttäjät, helppokäyttöisyyttä arvostavat, automatisootiota arvostavat.
Ja muutenkin nykyään käyttöjärjestelmän tulee olla huomaamaton, toimiva ja graafinen ja Ubuntu täyttää mielestäni nämä kriteerit. Muunlainen ei pär-jää. Siksi muut distrot junnaavat perässä.
Ömmm. Voisit vaihtaa vissiin distroo jos helppokäyttöisyys ja toimivuus ärsyttää.
Heko heko!
Sillee.... Minun tämän illan mietelmä tuli tässä. Miten on? Olenko täysin väärässä? Pitääkö GNU/Linuxin olla vaan nörttien puuhaa? Olen nörtti kyl joo, mutta haluan nähdä tavan käyttäjiä GNU/Linuxin parissa.
edit: GNU-etuliite sanan linux eteen! + tässä ollut teksti pois