Itse ajan Saab 9000 CS 2,3 tomaatti vm.-92. Tärkeimmät syyt: turvallisuus ja tila. Kaksosten rattaat menee konttiin "heittämällä" ja pari Toyotaa ja Pösö on yrittänyt kestääkö Saappi ja tähän asti on nämä kokeilut kestänyt. Ja se mukavuus...
Löytyi oikein tallikaveri! Itse listaan samat syyt, vaikkei jälkikasvua olekkaan. Tulee kuitenkin kaiken maailman pikkutöitten perässä ravattua ympäri eteläsuomea, niin turvallisuus tulee kyllä ensimmäiseksi syyksi. Olen nähnyt eläessäni läheltä kaksi pahaa onnettomuutta. Kun näkee Toyota Carina 3:n siinä tilassa, että sisään on kuollut yksi ja toinen puhuu sekavia, niin jostain syystä sitä alkaa itseäänkin kiinnostaa tuo turvallisuus. En toki suunnittele ajavani kolaria... [koputtaa päätään, (puuta...)]
Mukavuus on myös kova juttu. Kaikki värkit toimii omassa vuoden 94 mallissa, cruisea lukuunottamatta moitteettomasti.
Onhan noita autoja ollut. Ensin Opelit, -82 Kadett ja -87 Ascona, sitten -87 Volvo 340, tämän jälkeen ensimmäinen Saabini, -85 vuoden 900. Sen jälkeen en ole ollut entiseni.
Sen lahottua pohjasta jo 21 vuoden iässä, kokeilin 405 Peugeotia vuodelta 1990, jonka jälkeen oli vielä Fiat Marea -99, ennen tätä nykyistä "laivaa".
Harrim: Juu. Se alkolukko saisi olla ainakin meikäläisellä jokaiselle foorumille, sähköposti-softaan, web2.0-sovelluksiin ja irkkiin. Ja sitä ihmettelen, miksei näitä ole laitettu jo aikoja sitten kännyköihin. Sellaiselle lukolle olisi ollut tarvetta moneen otteeseen villeinä nuoruusvuosina...
Ja vielä sangen surkuhupaisaa itse-ironiaa... Tämän ketjun siis aloitti juovuspäissään äärettömän humalaisella verbaliikalla minä, joka vasta viikko tai kaksi sitten aloitin keskustelun keskustelualueiden kielenkäytön laadusta. Hyvä minä! No. Ei ollut ensimmäinen kerta kun tulee jotain tyhmää tehtyä. Toivottavasti osaan jatkossa olla toistamatta ... Puolustukseksi sanon siis: Olin aivan tolkuttomassa humalassa.
Mutta se alkolukkohomma olisi kyllä aika kova juttu koneeseen... Saisikohan sellaisen alkon perus alkometrin kytkettyä usb:llä tai sarja-/rinnakkais-kaapelilla koneeseen...