Kirjoittaja Aihe: Linux käyttäjien moottoriajoneuvojen viestiketju. (Eli millä ajat ja miksi?)  (Luettu 25500 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Saab ja Ubuntu näyttäisi olevan hyvä yhdistelmä.Pitäisikö perustaa Saab -keskusteluryhmä tänne jonnekin...
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Saab ja Ubuntu näyttäisi olevan hyvä yhdistelmä.Pitäisikö perustaa Saab -keskusteluryhmä tänne jonnekin...

Joo ja kokoontumis ajot!

gnome+kde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
potkiaiset pystyyn ;D. kuka perustaa keskusteluryhmän tänne? joku oikein kovasti itseään saabistina pitävä voisi sen tehdäkin? itse olen enemmän käyttöautoilija, jolla on ollut useampi saabbi monen muun merkin ohessa vuosikymmenten varrella. vanhassa saabissa on sellaista linuxmaisuutta. pitää itse ropata ja säätää, jotta vehje pysyy ajokunnossa. pitää kysellä neuvoja ja opetella tekemään ja siihen on myös erinomainen foorumi, samalla tavalla kuin tämä ubuntu-foorumikin näille jakeluille olemassa. tai sitten raahaa autonsa joko harrastajalle ja oppii samalla tai vie jollekin kalliille korjaamolle, eikä opi muuta kuin maksamaan laskun, kuulostaa eräältä toiselta maksulliselta käyttikseltä. :)

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Sori, saabistit, mutta menin ostamaan farmari-Peugeotin ekaksi autokseni  :o

Rantarosvo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 147
    • Profiili
vanhassa saabissa on sellaista linuxmaisuutta. pitää itse ropata ja säätää, jotta vehje pysyy ajokunnossa. pitää kysellä neuvoja ja opetella tekemään

Edellä olevassa lauseessa ei oo miun mielestä mitään Linuxiin liittyvää. Miun mielestä se on windows jota pitää säätää ja ropata, että pysyy kunnossa   ::)
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
vanhassa saabissa on sellaista linuxmaisuutta. pitää itse ropata ja säätää, jotta vehje pysyy ajokunnossa. pitää kysellä neuvoja ja opetella tekemään

Ei nuo ominaisuudet ole yksin vanhojen saabien yksinään. Aivan samanlaisia ominaisuuksia ssa käyttöönsä kaikilla vanhoilla autoilla ;D

T:jallu59
ei vielä koskaan uutta autoa ostanut ;)
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Storck

  • Vieras
vanhassa saabissa on sellaista linuxmaisuutta. pitää itse ropata ja säätää, jotta vehje pysyy ajokunnossa

Ei todellakaan tarvitse. Ei minun ainakaan. Jos jatkuvasti tarvitsee [TARVITSEE], ei siis jos haluaa, säätää niin yleisin syy on näppäimistön ja tuolin välissä.

 ;)

gnome+kde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
kyllä mä olen joutunut säätämään linuxiakin. se oli tarkoitus sanoa, että pystyy edes säätämään. erästä toista markkinahenkisempää ei pysty kun on suljettua koodia.

luisfigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Minä ajelen ja omistan VW Passat 3B 1.8 -99 mallisen auton, hyvin on mennyt 2v sen kanssa ja tuskin tulevaisuudessakaan mitään tulee kun ei sellaista ainakaan ole näkösällä :)

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Tämähän on hauska ketju :D Etanolipohjaiset aivomyrskyt tuottavat tulosta ;D
Itse ajelen tällä hetkellä Fiat Punto -08. Ollut muutama Fiiu aikaisemminkin, niissä tahtoi olla laitteiston tunnistamis ongelmia (=lue sähköviat). Alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni niin on halpa ja kokoonsa nähden sisätilat yllättävän tilavat.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Auto vaihtui. Nykyisin Fiat Stilo Multiwagon 1.8 vm 2005.

Perheeseen tuli tarve omalle autolle. Minusta Fiatit ovat olleet mukavia, tilavia, edullisia, persoonallisia ja etenkin vielä tämä yksilö on hyvin varustettu. Löytyy oikeastaan kaikki mitä tarvitsen, no MP3 soitin tai AUX-liitäntä olisi poikaa. Onkin jo kolmas Fiat joten voinee puhua merkkiuskollisuudesta =)
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

030366

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Autolla.

neljäs volvo ja merkki ei varmasti tule vaihtumaan.  turvallisena pidetty, kulutus (juuri meni alle 5l/100km, 1.9 tdi ) ja mahtava ajettavuus. Noin 1800kg farmari ja kaupunkipyöritys sujuu niin hyvin että vois mennä vaikka huviajelulle neljän ruuhkaan 8D liekö osasyynä että olen oppinut seinäjoen ajokulttuurin (sjoella kun asun) ja oon kovapäinen.. =)

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Ostinpa leluksi Monkeyn, joka on yhtä vanha kuin minä itse eli vuosimallia 93. ;D

Vähän huoltoa ja säätöä kaipaa vielä... keula noissa tuppaa olemaan se heikoin lenkki.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

pertt-UP-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Opel Vectra A 2.0i -90. Halpa käyttöauto samaa vuosimallia kuskinsa kanssa. Moottoripyöräkuume on myös kova ja rahatilanteen salliessa tulee jokin pärrä alle.

Senior

  • Vieras
Peugeot 206. Halpa ja suht luotettava mikäli ei pane painoa sille tosiasialle että ranskalaisautoissa sähköpuoli saattaa aiheuttaa joskus pikkuongelmia. No toisaalta kuulin katsastajan sanovan että nykyisin näitä sähköongelmia alkaa olla jo Toyotassakin. Sen siitä saa kun työnnetään joka paikkaan tuosta sähköistystä, ikkunan avaajat, autom tuulilasinpyyhkijät ym... ::)

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Harrastelumielessä ajellaan vm-72 280ce mercedeksellä ja käyttöautona on vm-00 1.4 golf  :)
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

Eetu_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 261
    • Profiili
Suzuki z400:lla tässä nurkissa pärräilen. Ajokortteja kun ei 13-vuotiaalta löydy.