Kirjoittaja Aihe: Linux käyttäjien moottoriajoneuvojen viestiketju. (Eli millä ajat ja miksi?)  (Luettu 25380 kertaa)

s0r05000

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
    • kapsi
Olisi sopiva off-topic-kohde..

Ostin toissapäivänä täydellisen "tonnarin", eli Saab 9000 CDE 2,3 -94 -mallisen henkilöauton. (Ja nyt kun alkaa krapula olla ohi, niin olkoon aiheellista siivota tämä ensimmäinen viesti.)

Saab Kerhon foorumia lueskellessa tuli mukavasti mieleen tämä kotoinen ubuntun keskustelualue, jossa aina löytää tietoa ongelmatilanteisiin. Suunnittelin jo päissäni aloittavani siellä viestiketjun, joka kyselisi muiden saab-miesten ja naisten tietokonekäyttäytymistä, mutta taidan tehdä sen joskus myöhemmin.

Tässä ketjussa taas olisin kiinnostunut kuulemaan muiden linux-käyttäjien tottumuksia moottoriajoneuvoista.

Itse kun pitkästä aikaa innostuin autoista tämän ruotsalaisen edustusmallin myötä. Aiemmin ajoin uudehkolla Fiatilla, mikä ei tuottanut minkäänlaista tunne-elämän nostatusta, paitsi suunnattoman ahdistuksen, kun näin korjaamolaskun. Useammin kuin kerran.

Eli. Millä sinä ajat, ja miksi? Ja jos se on niin paljon parempi kuin muut merkit, niin mikä siitä tekee sellaisen?

(Ja vielä. Pahoittelut viestin alkuperäisestä ulkoasusta. Yritän jatkossa olla toistamatta samaa virhettä...)
« Viimeksi muokattu: 11.08.08 - klo:12.47 kirjoittanut s0r05000 »
"a combination of bad and sad luck, and it's definitely not fair." Grace (or The Importance of being impermanent) - Armalite
HP Pavilion tx2020 & Ubuntu 8.04 mirosol.kapsi.fi

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #1 : 10.08.08 - klo:01.39 »
What you mean? Mulla on nyt Challenger, Shelby myyty hyvällä voitolla, pitäisiköhään vaihtaa nickiä? ;D
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #2 : 10.08.08 - klo:15.10 »
Mikä hitto on ”tonnari”? Tonnikalaa? Mistä tässä oikein on kyse?  ???
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Storck

  • Vieras
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #3 : 10.08.08 - klo:15.15 »
Mikä hitto on ”tonnari”? Tonnikalaa? Mistä tässä oikein on kyse?  ???

Samaa olen ihmetellyt. Olen ollut olevinaan "fiksu" enkä ole kehdannut kysyä.
Liekö jotain nykyslangia, alkaa putoamaan jo kelkasta meikäläinen...   :D

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #4 : 10.08.08 - klo:15.22 »
Lainaus
Suunnittelin jo laittavani linkit tänne, et  miten linux pyörii "meillä" saabisteilla, mut...
Noi saabistit on kait ruvennu venehommiin... varttitonnari... puolitonnari... rättiveneillä siis.
Saas näkee miten ransitmiehet reagoi...  :) ;) :D
« Viimeksi muokattu: 10.08.08 - klo:15.28 kirjoittanut AlbertRetro »
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Storck

  • Vieras
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #5 : 10.08.08 - klo:15.31 »
Lainaus
Suunnittelin jo laittavani linkit tänne, et  miten linux pyörii "meillä" saabisteilla, mut...
Noi saabistit on kait ruvennu venehommiin... varttitonnari... puolitonnari... rättiveneillä siis.
Saas näkee miten ransitmiehet reagoi...  :) ;) :D

Ihan yhtä paljon (vähän) kertoi tuo.

 :o

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #6 : 10.08.08 - klo:15.57 »
Mikä hitto on ”tonnari”? Tonnikalaa? Mistä tässä oikein on kyse?  ???

Veikkaisin että, on tullut ostettua moottoripyörä...
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #7 : 10.08.08 - klo:16.01 »
Mikä hitto on ”tonnari”? Tonnikalaa? Mistä tässä oikein on kyse?  ???

Muuten en hoksinut minäkään, mistä on kysymys, mutta tonnari on Saab 9000. Semmoinen ruotsalainen auto...nykyään mallimerkintä on Saab 9-5.

EDIT: Lisäksi veikkaisin etanolipohjaista aivomyrskyä.  :)
« Viimeksi muokattu: 10.08.08 - klo:16.03 kirjoittanut Eesaurus »

Storck

  • Vieras
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #8 : 10.08.08 - klo:16.05 »
Mikä hitto on ”tonnari”? Tonnikalaa? Mistä tässä oikein on kyse?  ???

Muuten en hoksinut minäkään, mistä on kysymys, mutta tonnari on Saab 9000. Semmoinen ruotsalainen auto...nykyään mallimerkintä on Saab 9-5.

EDIT: Lisäksi veikkaisin etanolipohjaista aivomyrskyä.  :)

No joo, ehdit editillä lisäämään.
Muuten oisin sanonu etten ymmärrä alkuperäistä viestiä senkään vertaa. Ehkä aloittaja jossain vaiheessa kertoilee kun palautuu... ;D

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #9 : 10.08.08 - klo:16.07 »
Jaa, ajattelin liittyvän jotenkin Saabin vanhaan ojahaukimallistoon.

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #10 : 10.08.08 - klo:17.23 »
olis sopiva off-topic-kohde..

Ostin toissapäivänä täydellisen "tonnarin", ja tuolla foorumilla jengi aikuisten oikeesti kertoo miten ne on korjannu viat joita ne on kohdannu.
Näillä fuurumeilla EI todellakaan hyväksytä MITÄÄN spammiä (ja kaikkien muitten merkkien kuskit on =).
Lainaus
Ihan yhtä paljon (vähän) kertoi tuo.
Kerronko lisää... :) ;) :D ;D :P

Lainaus
Tonnari väristää kiihdyttäessä
Oiskohan tuolla se fuurum ilman spämmiä!!!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=71196&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Nuo kilpapurjehtijathan on aina ollu semmosta OMANLAISTA  sakkia. Puhuvat litistä, suulingista ja laaserista noitten tonnareiden seassa etanolilla ohennetussa iltapläkässä. :P
http://blogit.yleradio1.yle.fi/aristoteleenkantapaa/fraasirikos/reivatakurssia
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=667&posting=22000000009182873

Tuo sanaleikki vain rupes naurattamaan...
Lainaus
Suunnittelin jo laittavani linkit tänne, et  miten linux pyörii "meillä" saabisteilla, mut...
Eli nuo saabistit harrasteautoilijoina... varttitonnari>puoltonnari>Saab = aika rehvakasta.
Ransitmiehillä on taasen vielä pitkä matka näihin Saabisteihin... noin niinkun statuksenkin puolesta.
Miksi?
En ole koskaan nähnyt kolmen saabistin tukkivan hehtaarin kokoisen huoltoaseman ajoväyliä, niin hyvin ettei yksikään yhdistelmäajoneuvo pääsisi sinne minne kuuluu, eli takaisin töihin maantielle.eikä tietysti siihen pihaankaan pääse sieltä tieltäkään.
Eli tehdään kelloneljänruuhka kolmella autolla.

Mutta kolmelta ransitmieheltä se onnistuu. Ilmekään ei värähdä kun pannaan nortti palamaan ja jäädään pihalle pällistelemään.
Mitäs sen sitten on väliä, pääasia että kello on neljä ja kaikki näkee että tää mun ransiitti on vaikka tuolla 30 metrisessä raskaan kaluston ruudussa parkissa, ja kavereiden tötterötkin miten sattuu, vaan ei missään viivojen välissä, eihän se käy edes ransitmiehen profiiliin.
Suomessa on onneksi vain yksi paikkakunta jossa se onnistuu.

Ajattelin lyödä kaikki nää kolme kundia ransistoriritareiks just nyt.  :) ;) :D ;D
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Mippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #11 : 10.08.08 - klo:20.15 »
What you mean? Mulla on nyt Challenger, Shelby myyty hyvällä voitolla, pitäisiköhään vaihtaa nickiä? ;D
Challengeristä kuvia, heti ny :-)
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #12 : 10.08.08 - klo:22.47 »
Saabismi on sairaus. Tosin siitä ei haluta parantua... 8)
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #13 : 10.08.08 - klo:22.55 »
Siinä

Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny (auto/moottoripyöräkeskustelua)
« Vastaus #14 : 11.08.08 - klo:06.28 »
Muutin ekan otsikon sellaiseksi että nyt jokaista autoa/moottoripyörää varten ei tehdä omaa ketjua. Olkoon tämä nyt sitten virallinen pärinäketju, jos sellaista nyt näillä foorumeilla kaivataan :D

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny (auto/moottoripyöräkeskustelua)
« Vastaus #15 : 11.08.08 - klo:12.06 »
Saabismi on sairaus. Tosin siitä ei haluta parantua... 8)
Mulla parani sairaus, kun myin Saabin pois.  ;D  No, myönnettäköön, että kyllä sairaus jätti jäljen, ja vieläkin tuntuu.  ;)
t.matti

Mippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny (auto/moottoripyöräkeskustelua)
« Vastaus #16 : 11.08.08 - klo:12.19 »
Saabismi on sairaus. Tosin siitä ei haluta parantua... 8)
Mulla parani sairaus, kun myin Saabin pois.  ;D  No, myönnettäköön, että kyllä sairaus jätti jäljen, ja vieläkin tuntuu.  ;)
t.matti
Uudet Saabithan on ihan menevän näköisiä pelejä ;o)
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny (auto/moottoripyöräkeskustelua)
« Vastaus #17 : 11.08.08 - klo:12.29 »
Maailmaa pitää parantaa...
Minäkin jouduin luopumaan Pontiacista. Ruostuikin onneton katsastuskelvottomaan kuntoon...
Ostin diiseliskodan. Nyt jää rahaa sakkolappuihin ja läppäreihinkin... :) ;) :D ;D
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

s0r05000

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
    • kapsi
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #18 : 11.08.08 - klo:12.32 »
Lisäksi veikkaisin etanolipohjaista aivomyrskyä.  :)

No kappas...

Hieman ihmettelinkin, kun katsoin "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" osion. Onneksi tätä tapahtuu nykyään enää harvemmin ja harvemmin. Oli siis viestiketjun aihe täysin uusi minulle, vaikka itse olin sen melko suurella varmuudella kirjoittanut.

Mutta joo. Saab 9000CDE 2,3 -94 vehkeestä oli kysymys, ja ilmeisesti olen ollut sen verran vodka/tomaattimehu-päissäni, etten juuri muista tuosta kirjoituksesta mitään.

Otan ja siivoan tuon ekan postin...
"a combination of bad and sad luck, and it's definitely not fair." Grace (or The Importance of being impermanent) - Armalite
HP Pavilion tx2020 & Ubuntu 8.04 mirosol.kapsi.fi

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Je. Kai tää ny...
« Vastaus #19 : 11.08.08 - klo:13.15 »
Lisäksi veikkaisin etanolipohjaista aivomyrskyä.  :)

No kappas...

Hieman ihmettelinkin, kun katsoin "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" osion. Onneksi tätä tapahtuu nykyään enää harvemmin ja harvemmin. Oli siis viestiketjun aihe täysin uusi minulle, vaikka itse olin sen melko suurella varmuudella kirjoittanut.

Mutta joo. Saab 9000CDE 2,3 -94 vehkeestä oli kysymys, ja ilmeisesti olen ollut sen verran vodka/tomaattimehu-päissäni, etten juuri muista tuosta kirjoituksesta mitään.

Otan ja siivoan tuon ekan postin...

No tuotahan sattuu!
Olisikohan tietokoneeseen saatavilla alkolukkoa niin kuin autoihin?
Voisi monet säästyä ikäviltä yllätyksiltä krapula aamuina.

No asiaan, itselläni on ollut niin monta kulkupeliä että niitä ei jaksa eikä pysty muistamaan.

Ladoja minulla kuitenkin on ollut ainakin viisi kappaletta, ne on niin käteviä kun hajotessaan voi hyljätä niille sijoilleen ja soittaa romureiskan hakemaan.  :D

Ajelee ladalla ja hinkkaa linuxua, jollekkin voisi tulla mieleen että tuo jätkä on "kommari". Tulkoon! Sama se minulle.