Kirjoittaja Aihe: (RATKAISTU)Ylläpitäjien neuvontatapa  (Luettu 8644 kertaa)

Jarmo.T

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
(RATKAISTU)Ylläpitäjien neuvontatapa
« : 13.12.07 - klo:23.48 »
Anteeksi nyt että olen häirinnyt teidän toimintaa kyselemällä ,että millä ja miten saa tulostettua levykkeisiin tarvittavat tiedot ja tiedotteen tulostus myös oli kyselyssä.En ole vielä itselle asentanut ubuntua vaan on XP Taisipa tulla harkintaan että jatkanko tästä eteenpäin julistustyötä, sillä tuntuu ettette kaipaa lisää käyttäjiä. Tarkoitus oli että olisin toimittanut levykkeitä  kirjastoon ja sellaiseen yhdistykseen joka toimii maan laajuisesti, mutta kun sain tylyn sanoman teiltä.
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:21.43 kirjoittanut Jarmo.T »

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #1 : 13.12.07 - klo:23.54 »

Pitääpä ihan moderaattoreiden puolesta sanoa, että sulla on mennyt herne nenään aika heppoisin perustein.

Tylystä kohtelusta voi, saa ja joskus jopa pitää huomauttaa, mutta minä en kyllä nähnyt mitään erityistä sinuun tai viesteihisi liittyvää "tylyyttä".

Mitä tarkoitat viestilläsi?

Jarmo.T

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #2 : 14.12.07 - klo:00.10 »

Pitääpä ihan moderaattoreiden puolesta sanoa, että sulla on mennyt herne nenään aika heppoisin perustein.

Tylystä kohtelusta voi, saa ja joskus jopa pitää huomauttaa, mutta minä en kyllä nähnyt mitään erityistä sinuun tai viesteihisi liittyvää "tylyyttä".

Mitä tarkoitat viestilläsi?
Viestit poistin, koskivat levykkeiden vientiä kirjastoihin ja mitä ja mitenkä saa tulostettua niihin tarvittavat materiaalit. Kas kun on tähän ikään nähnyt ja kuullut mitenkä asiakasta palvellaan ja millä lailla keskustellaan tuntui hiukan oudolta Herra Kurpan tekstit.

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #3 : 14.12.07 - klo:00.13 »
 ???  ???  ???
Poistuu taka vasemmalle - - -

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #4 : 14.12.07 - klo:00.47 »
Arvatenkin tämä liittyy näihin kahteen viestiin:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=13773.msg105716#msg105716
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=12829.msg105828#msg105828

ok, huomaan molemmissa suht hilpeän typon - mutta se t sentään on siellä..
Pyydän Jarmo.T:ltä anteeksi aiheuttamaani mielipahaa ja samalla muistutan että ei tässä kukaan minkäänlaisessa asiakas-palveluntarjoaja-suhteessa ole vaan kaikki tasavertaisina yritämme tarjota ja saada apua parhaan kykymme mukaan.

Ja tähän väliin onkin hyvä mainostaa juuri siivoamiani ohjeita kysyjille ja vastaajille:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7612.msg54442#msg54442
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=2572.msg17602#msg17602

r

(Tulostaminen on vanhanaikaista. Tästä lähtien mä printtaan ..)
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #5 : 14.12.07 - klo:00.54 »
Ja mitä itse ongelmaan tulee, en alkuperäisistä viesteistäsi keksinyt että sinulla on Windows: windows ei osaa oletuksena tulostaa printata OpenOffice.org -dokumentteja jollainen tuo levyjen mukaan liitettävä lehtinenkin on, vaan sinun pitää asentaa ensiksi tuo OpenOffice.org Windowsiisi tai avata se esim. pdf-muodossa (jonka askartelin sinulle tähän liitteeksi).

Jos jotain jäi vielä epäselväksi, saa kysellä, kyllä täällä autellaan ja yritetään kaivella herneitäkin nenästä tarpeen mukaan.

Jatkoja!

r

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 14.12.07 - klo:00.55 kirjoittanut Risto H. Kurppa »
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #6 : 14.12.07 - klo:05.32 »

Pitääpä ihan moderaattoreiden puolesta sanoa, että sulla on mennyt herne nenään aika heppoisin perustein.

Tylystä kohtelusta voi, saa ja joskus jopa pitää huomauttaa, mutta minä en kyllä nähnyt mitään erityistä sinuun tai viesteihisi liittyvää "tylyyttä".

Mitä tarkoitat viestilläsi?
Viestit poistin, koskivat levykkeiden vientiä kirjastoihin ja mitä ja mitenkä saa tulostettua niihin tarvittavat materiaalit. Kas kun on tähän ikään nähnyt ja kuullut mitenkä asiakasta palvellaan ja millä lailla keskustellaan tuntui hiukan oudolta Herra Kurpan tekstit.
Itse olen suht tuore Ubuntun käyttäjä ja paljon olen tyhmiä kysellyt tällä foorumilla ja haluaisin muistuttaa kuitenkin, että Risto on kirjoittanut erittäin huomattavan määrän vastauksia ongelmiin, kuten tässäkin topicissa ja tehnyt muutenkin mielestäni erittäin vakuuttavaa moderointia esim. juuri Riston itsensäkin "mainostama" topic
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7612.0
En tiedä oletko sattunut lukemaan kyseistä osiota ennen Riston peukalointia, mutta kyseessä oli kuitenkin varmaan lähemmäksi 10 aloittelijan neuvoihin liittyvää stickyä, jotka olivat pursunneet jo melkosekavaksi, sekä erittäin huomattava määrä kirjoituksia esim. pelkästään aloittelijoiden alueella. Ristolta on kyllä lipsahtanut mielestäni aika hupaisa typo vastaukseesi, mutta takuuvarmasti tahattomasti ja näitähän sattuu välillä kaikille :)

Tosiaankin olen tuore Ubuntun käyttäjä ja väittäisin, että tämä kyseinen foorumi on paras suomalainen tietotekniikkaan liittyvä foorumi ja tosiaan uutena ja tyhmänä käyttäjä arvostan Riston ja tietysti muidenkin moderaattoreiden, sekä aktiivisten linux käyttäjien sitkeää halua auttaa aloittelijoita ja itse ainakin toivon, että linuxit saisivat enemmän jalansijaa käyttöjärjestelmistä. Ne nimittäin todellakin ovat vaihtoehtoja esim. MS tuotteille. Toivottavasti et hylkää Ubuntua näin pienen takia.

Eli Kiitokset aktiivisille auttajille täällä ja toivoisin myös, että kaltaiseni noviisit ei tuomitsisi heitä ihan lonkalta. Uskomattoman siivoja kommentteja siihen nähden, että monia jo läpikäytyjä aiheita ilmestyy tuon tuosta tänne. Valitettavasti olen siihen itsekin syyllistynyt ja niihin vastaaminen on takuuvarmasti aina turhauttavaa.

Pahoittelen Offtopicia, mutta oli vain pakko kommentoida ja puolustaa auttajia.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4178
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #7 : 14.12.07 - klo:10.20 »
Anteeksi nyt että olen häirinnyt teidän toimintaa kyselemällä ,että millä ja miten saa tulostettua levykkeisiin tarvittavat tiedot ja tiedotteen tulostus myös oli kyselyssä.En ole vielä itselle asentanut ubuntua vaan on XP Taisipa tulla harkintaan että jatkanko tästä eteenpäin julistustyötä, sillä tuntuu ettette kaipaa lisää käyttäjiä. Tarkoitus oli että olisin toimittanut levykkeitä  kirjastoon ja sellaiseen yhdistykseen joka toimii maan laajuisesti, mutta kun sain tylyn sanoman teiltä.
Ei moderaattori ole sen kummallisempi käyttäjä kuin sinäkään täällä.
Hänelle on vain annettu "natsat" poistaa, siirtää, muokata tai liittää viestejä.
Modet on "valvojia" että homma pysyy siistinä ja asiallisena, muuten ovat ihan tavallisia käyttäjiä.
En minä nyt jaksanut noita viestejä lukea, mutta Riston tyylin tuntien vedit herneen nenääsi ihan liian helposti.
Vedä nyt sitten tästä toinen.  :D

Ja kyllä me kaipaamme lisää käyttäjiä, siten kehitys kehittyy. Mutta jos Linux maistuu pahalle, käytä/julista ihmeessä esim. Windowsia.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #8 : 14.12.07 - klo:14.30 »
Ihmisiä me vain ollaan eikä kukaan saa penniäkään vaikka kuinka paljon auttaisi täällä. Se on hyvä muistaa jokaisen.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #9 : 14.12.07 - klo:14.49 »
En minä nyt jaksanut noita viestejä lukea, mutta Riston tyylin tuntien vedit herneen nenääsi ihan liian helposti.
Vedä nyt sitten tästä toinen.  :D

Uusi/Riston tuntematon henkilö voi ihan hyvin vetää herneen tästä: :P
Jos sinulla on yleisestit ulostamiseen liittyvää ongelmaa, suosittelen kysymään sopivalla alueella, ongelmaa paremmin kuvaavan  otsikon alla.
alias vililikku

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #10 : 14.12.07 - klo:19.19 »
Ihmisiä me vain ollaan eikä kukaan saa penniäkään vaikka kuinka paljon auttaisi täällä. Se on hyvä muistaa jokaisen.

Ja vaikka vastaisi miten asiallisesti hyvänsä, aina joku saattaa valittaa huonoista/ vaikeista ohjeista, ilman että tekisi lisäkysymyksiä.   ::)
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

lunatiC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 459
    • Profiili
    • http://www.hurjatmopoilija.com/
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #11 : 14.12.07 - klo:20.44 »
[offtopic]
Lainaus
Jos sinulla on yleisestit ulostamiseen liittyvää ongelmaa, suosittelen kysymään sopivalla alueella, ongelmaa paremmin kuvaavan  otsikon alla.

Aiheutti repeilyä :D
[/offtopic]

Giitu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #12 : 15.12.07 - klo:01.53 »
Anteeksi nyt että olen häirinnyt teidän toimintaa kyselemällä ,että millä ja miten saa tulostettua levykkeisiin tarvittavat tiedot ja tiedotteen tulostus myös oli kyselyssä.En ole vielä itselle asentanut ubuntua vaan on XP Taisipa tulla harkintaan että jatkanko tästä eteenpäin julistustyötä, sillä tuntuu ettette kaipaa lisää käyttäjiä. Tarkoitus oli että olisin toimittanut levykkeitä  kirjastoon ja sellaiseen yhdistykseen joka toimii maan laajuisesti, mutta kun sain tylyn sanoman teiltä.

Anteeksi että ei kaikki ole pystynyt vastaamaan viestiisi. Luin kyllä viestisi mutta itsellä tyssäsi alkuun tuohon "Levykkeissin" sanaan. Jos olisit maininnut toimittavasi eteen päin CD-LEVYJÄ,niin olisin itsekkin jotain voinut tumpelona koittaa. (Ehkä turhaan mutta alku sekin)  Hyvä homma ja toivottavasti jatkat sitä levyjen jakamista eteen päin :) Tosiaan itsellä ainakin tuo "Levykkeet" sana tarkoittaa korppua ja kun en ole Ubuntussa sellaisia käyttänyt,niin jätin asian enempää tutkimatta sikseen. :( Älä suutu foorumille! kyllä täällä autetaan ja joskus vastaukset ovat vähän humoristisia,mutta ketään tuskin haukutaan!!! Olet terve tullut tänne,vaikka en ole "Ylläpitäjä" niin voin sanoa,että täällä ollaan kaikki Ubuntu käyttäjiä ja kaikilla on välillä ongelmia! Kysyä pitää ja siitä oppiin  yleensä. Sorry pari (sitä ruskeaa pulloa) mutta Ei täällä kukaan oo paha! Vitsiä ei välttämättä tajua aina näin tekstitettynä,mutta kukaan ei halua pahaa kellekkää :) T: vÄHän Peerjantai tun mellissa.

Itse en oo "Ylläpitäjä" vaan ihan perus käyttäjä,mutta tulipas sanottua.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #13 : 15.12.07 - klo:11.33 »
Tosiaan itsellä ainakin tuo "Levykkeet" sana tarkoittaa korppua

Näinhän se on: levyke (engl. diskette) on semmoinen neliskanttisen mallinen muovi- tai pahvikotelo, jonka sisältä löytyy levy (engl. disk). CD on pyöreä eikä sillä käyttökunnossa ole mitään suojaavaa koteloa, joten se on ihan yksiselitteisesti levy eikä ”levyke”.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Jarmo.T

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #14 : 15.12.07 - klo:22.01 »
Tosiaan itsellä ainakin tuo "Levykkeet" sana tarkoittaa korppua

Näinhän se on: levyke (engl. diskette) on semmoinen neliskanttisen mallinen muovi- tai pahvikotelo, jonka sisältä löytyy levy (engl. disk). CD on pyöreä eikä sillä käyttökunnossa ole mitään suojaavaa koteloa, joten se on ihan yksiselitteisesti levy eikä ”levyke”.
Sori nyt, mutta olen elänyt aikoja mistä ensimmäiset niin sanotut tietokoneet tulivat,ensin oli mangneetti nauhan sitten tavalliset kasetit, lerput ja korpot jonka jälkeen tuli levykkeet eli olen toiminut vuodesta 59 konttorikone alalla, eli korjaillut ja myynyt konttorikoneita nyt eläkkeellä.

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 752
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #15 : 15.12.07 - klo:22.12 »
Jassoo, ja minusta kyllä "neuvota tapa" kuulostaa enemmän yhdyssanalta kuin eri sanoilta ja toisaalta, on kyllä aika turhaa ottaa pulttia aivan selvästä typosta kun sentään on yritetty auttaa.

Minusta jonkunlainen anteeksipyyntö tai edes pahoittelu olisi paikallaan.

Pojot ja sympatiat Ristolle, joka aina jaksaa auttaa ja neuvoa!

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #16 : 15.12.07 - klo:22.54 »
Sori nyt, mutta olen elänyt aikoja mistä ensimmäiset niin sanotut tietokoneet tulivat,ensin oli mangneetti nauhan sitten tavalliset kasetit, lerput ja korpot jonka jälkeen tuli levykkeet eli olen toiminut vuodesta 59 konttorikone alalla, eli korjaillut ja myynyt konttorikoneita nyt eläkkeellä.

En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat, mutta ne 8", 5,25" ja 3,5" magneettilevyyn perustuvat tallennusvälineet nimettiin tosiaan levykkeiksi juuri sen takia, että ne eivät olleet ”vain” levyjä vaan niillä oli suojakuori. (”Lerput” eli 5,25" levykkeet ja ”korput” eli 3,5" levykkeet olivat siis kumpikin suomeksi levykkeitä.)
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

peran

  • Vieras
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #17 : 15.12.07 - klo:22.56 »
Joops, emme mitään yli-ihmisiä taida kuitenkaan olla, vaikka moderaattorin oikeudet olemmekin saaneet.

Neuvontatapaa voimme yrittää rukata johonkin suuntaan, mutta tosiasiana kuitenkaan:"kaikkia ei voi miellyttää".

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #18 : 15.12.07 - klo:23.20 »
Taitaa Jarmo.T.llä olla murrosiästä johtuva uhma päällä  ;)
Poistuu taka vasemmalle - - -

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: Ylläpitäjien neuvonta tapa
« Vastaus #19 : 15.12.07 - klo:23.40 »
Tätä foorumia aikoinaan ensimmäistä kertaa lukiessani jäi päällimmäisenä mieleeni ajatus, että tällä foorumilla on monista muista näkemistäni foorumeista keskimääräistä vähemmän käyttäjien keskeistä vinoilua.

Myöhemmin huomasin, että välillä täälläkin leimahtaa;
1) useimmiten silloin, kun joku esittää kysymyksen ennen kuin on edes vilkaissut löytyykö aiheesta ohjeita esim. Ubuntu wikissä.
2) ongelma on niin haastava, että kysyjä ehtii turhautua ennen ratkaisua (usein joku, mikä Windowsissa toimii lähes säätämättä)
3) muut foorumin käyttäjät käsittävät kysymyksen totaalisesti väärin

Minäkin luulin ensin kysyjän tarkoittavan disketillä korppua koska itse käytän lähes aina nimiä cd ja dvd. Noh... olipas hauskoja väärinymmärryksiä...