Kyselin alunperin vertailuja KDE:n ja Gnomen välillä, ja sain vastauksia, mutta ajattelin vielä jatkaa omilla kokemuksillani.. Eli muutama kysymys ja kommentointia asennuksesta..
Koetin ensin asentaa aptitudella kde:n ubuntuun, mutten saanut sitä käyttämään suomen kieltä millään, joten poistin kde:n ja tuumasin tekeväni sen mitä olen jo vuodesta 1997 lähtien haaveillut: poistaa windows koneelta kokonaan...
Heivasin siis XP:n, eli mulla on nyt 1:llä kovolla Kubuntu ja 2:lla Ubuntu. Kubuntu asentelu oli yllättävän hankalaa, johtuen kovalevyn osiointiongelmia. En meinannut saada tuhottua XP:n osiota, ennen kuin otin Ubuntun käyntiin, unounttasin levyn ja sitten päästiin asiaan.. Lisäksi piti ensin liveCD:ltä erillisellä osiointiohjelmalla tehdä osiot valmiiksi.
Asennus meni näiden vaikeuksien jälkeen ongelmitta, mutta vähän jäi tuskainen olo..
Tähän toki vaikuttaa varmasti se, että minulla on jonkin asteisia ongelmia kakkoskovoni kanssa, se ei tunnu oikein olevan yhteisymmärryksessä windowssin tai linuxin kanssa, ubuntu ainakin herjaa jostain fstab- virheestä... Mutta tämä on siis täysin subjektiivinen raportti miten MINULLA asiat etenevät, jos ketään kiinnostaa..
Kubuntu tuntuu jotenkin enemmän windowsmaiselta, käynnistysvalikko on hyvin samanlainen kuin windowssissa, eli vähän häiritsee..
No, olen koetellut asennella ohjelmia ja kaikki tuntui menevän hyvin, asetukset kuntoon, muutama lisäosa, kaikki hyvin, mutta sitten asensin teeman Firefoxiin. Virhe. Nyt en saa Firefoxia käyntiin vaikka olen poistanut sen ja asentanut uudestaan. Eli onko vinkkejä, millä saan firefoxin takaisin toimimaan
Lisäksi Kubuntu ei tunnu osaavan lukea Ubuntun levyä, miksei
Pitääkö se jotenkin liittää, ja mistä
Eli Kubuntun käyttö on alkanut huomattavasti tuskaisemmin kuin Ubuntun, mutta aion jatkaa kokeiluja ja tutkimista, sillä uskon kuitenkin Kubuntun olevan itselleni mieluisampi.. Mutta aika näyttää.. Ja jos ette halua kuulla kommentteja, älkää lukeko !!!