Kirjoittaja Aihe: Uusi kohnottaja  (Luettu 21097 kertaa)

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #20 : 23.08.05 - klo:15.47 »
Ps2 kyl löyty. Mutta kas kummaa, meikäläinenkin jos pelaa niin pelaa juurikin tuota UT GOTY ... Sain sen asennettua Loki installerilla omilta (orig.) levyiltä. Toimii jotenkuten eli aika paskasti 640x480 resossa mitä isompi reso sitä suurempi lagi on hiiren liikutuksen ja ruudun päivityksen välilä :). Näytönohjaimena on Ati 9600 pohjanen kortti, windows puolella pyörii loistavasti yli kilon resoissa.

Oletko ite saanut linux versiota toimimaan järkevästi ?



Opiskelen vielä järkevää linukan käyttöä ennen kuin uskallan edes haaveillla UT:n asentamisesta. Tosin sen kuulemma ei pitäisi olla kummoista kun siitä on tehty suora versio linukalle. Jahka nämä äänet saan toimimaan niin tuskin sitä kovin kauaa malttaa olla ilman  ;D

Kauankin mättänyt Multikillejä?

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #21 : 23.08.05 - klo:20.39 »
Ps2 kyl löyty. Mutta kas kummaa, meikäläinenkin jos pelaa niin pelaa juurikin tuota UT GOTY ... Sain sen asennettua Loki installerilla omilta (orig.) levyiltä. Toimii jotenkuten eli aika paskasti 640x480 resossa mitä isompi reso sitä suurempi lagi on hiiren liikutuksen ja ruudun päivityksen välilä :). Näytönohjaimena on Ati 9600 pohjanen kortti, windows puolella pyörii loistavasti yli kilon resoissa.

Oletko ite saanut linux versiota toimimaan järkevästi ?



Opiskelen vielä järkevää linukan käyttöä ennen kuin uskallan edes haaveillla UT:n asentamisesta. Tosin sen kuulemma ei pitäisi olla kummoista kun siitä on tehty suora versio linukalle. Jahka nämä äänet saan toimimaan niin tuskin sitä kovin kauaa malttaa olla ilman  ;D

Kauankin mättänyt Multikillejä?

http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=32063

Ite olen kokenut tuon ohjeen hyväksi äänien kannalta. Tosin vieläkään en ole saanut mikkiä toimimaan skypessä :( Kyllä sitä on tullu fraggailtua ihan siitä asti kun UT alunperin julkaistiin, tosin viime aikoina ei kovinkaan usein, mut pelailen yleensä nimellä Mr.Morden :)


E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #22 : 24.08.05 - klo:14.57 »
Vastaus ääniongelmiin löytyi tuolta ubuntun bugzillasta...jonka url onkin sitten jo hukassa. Tosin minullakin se mikki vielä toimimatta mutta hyvä näinkin jo...hetken aikaa.

Itse aloin pelaamaan ut99 tuossa 3 vuotta sitten. Parissa klaanissa tullut oltua aktiivisimpina aikoina ja paria teemaan sopivaa saittiakin tullut osittain ylläpidettyä.

Mulla on sama nikki kaikkialla, paitsi utchatissa taisi olla alkujaan OnTheRocks pääte perässä.

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #23 : 25.08.05 - klo:10.16 »
Vastaus ääniongelmiin löytyi tuolta ubuntun bugzillasta...jonka url onkin sitten jo hukassa. Tosin minullakin se mikki vielä toimimatta mutta hyvä näinkin jo...hetken aikaa.

Itse aloin pelaamaan ut99 tuossa 3 vuotta sitten. Parissa klaanissa tullut oltua aktiivisimpina aikoina ja paria teemaan sopivaa saittiakin tullut osittain ylläpidettyä.

Mulla on sama nikki kaikkialla, paitsi utchatissa taisi olla alkujaan OnTheRocks pääte perässä.

Kerro jos saat mikin jollain tapaan toimimaan, itsellä nimittäin on ihan sama ongelma. Haen tänään uudet näytönohjaimen kun alko kyllästyttämään tuo ATI:n hitaus & kaatuilu linuxissa, jospa pääsis taas pelailemaan uttia kunnolla. Uusi kortti tulee olemaan nvidia 6600 gt :)


ingennerd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #24 : 27.08.05 - klo:21.47 »
Hep!

Aivan uutta touhua, kun poikien vanhan pelikoneen(malli kivikausi) saa uuden elämän linux touhujen harjoitusalustana. Asennus paahtaa täysillä ja toivottavasti ilman isompia ongelmia. Mutta varmaa kysyttävääkin jossain vaiheessa tulee.. :-\

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #25 : 28.08.05 - klo:11.41 »
Mors ingennerd.  8)

Terppatuloa joukkoon kummaan. Vanhalla, jo windows ympäristössä kauan sitten vanhentuneella koneella se minäkin pöristelen ubuntua. On se vaan kumma kun toinen käyttis ei jaksa ja toinen toimii ongelmitta  ;)  :D

Opiskelua tää vielä meikäläiselläkin, tosin oppiessa innostus vain lisääntyy. On hienoa kun voi vaikuttaa omaan käyttikseen ja kun harrastelen vielä tuota ohjelmointiakin niin johan aivoissa raksuttaa vaikka mitä... ;D

pikkuteemu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
    • pikkuteemu
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #26 : 28.08.05 - klo:18.21 »
No heippa,

Työtehtävät johdattivat taas takaisin *n*x maailmaan.
Ubuntu on kivanoloinen distro, vähän tulee mieleen Yellow Dog.
Seuraava projekti on skasi-skannerin ja adobe ps:n käyttöönotto.
Jatketaan,

Juha

Mobutu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #27 : 28.08.05 - klo:18.55 »
Terve kaikille!
Olen uusi palstalla, ja Porista, josta anteeksipyyntö näin etukäteen. Historiaa sen verran, että vuodesta 1994 tuskailin eri Windows-versioiden kanssa. Vuodesta 2002 alkaen olen tuskaillut eri Linux-versioiden parissa. Kuukauden verran on ollut nyt Ubuntu. Käytin aikaisemmin Mandrivaa, mutta sen toiminta on lähtenyt kaupalliseen suuntaan, enkä halua maksaa päivityksistä, varsinkaan Mandrivan tavalla. Asensin ensin Kubuntun, ja siihen Gnomen, koska Kubuntu (jossa oletuksena KDE) vaikutti jotenkin keskeneräiseltä joiltain osin, esim. Kynaptic. Sitten lukaisin Linux-Magazinesta kehuja Xfce-työpöytäympäristöstä, ja asensin sen. Se on alkuun vähän vaikeampi hallita, mutta eiköhän se siitä.... Varsinkin CD ja DVD-aseman käyttö on tehty turhan vaikeeksi, jos vertaa vaikka KDE:n, jossa se on helppoa. Sitten asiaa, josta kenenkään ei kantsi vetää hernettä nenäänsä. Nimittäin, vaikka Ubuntua aion käyttää edelleen, niin en ihan ymmärrä sen saamaa suosioa. Olen kaksi viikkoa istunut koneen ääressä, ja konffannut ja säätänyt. Gnomessa ei toimineet äänet, eikä mitkään multimediajutut. Asennuksesta alkaen, (asennusohjelma on kaukaa keskiajalta, varsinkin osiointi) ongelmia on riittänyt. Vaikka vähemmän olen käyttänyt Gnomea, tiesin ongelmista etukäteen, se vähän helpotti. Tällä meinaan vaan sitä, että jotta Linux alkaisi menestyä, näihin ongelmiin olis saatava parannusta, että taviskin  vois sen asentaa, ja alkaa käyttää konettaan muuhunkin kuin konffaukseen. Toivon menestystä Ubuntulle.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #28 : 28.08.05 - klo:19.14 »
Mors Mobutu.

Porilaisuutesi voin antaa anteeksi, itse kun siellä vietin 22v  ;D

Itselläni gnome pelittänyt ihan jees, tosin äänet ne mullakin oli ongelmana. Ainoastaan tuon fluxboxin olen jälkeenpäin asennellut mutta senkin käyttö jäänyt aikas vähäiseen.

Mielestäni asennusohjelma oli ihan jees, mutta ehdottoman samaa mieltä olen tuosta osioinnista joka kanssa mielestäni oli varsin syvältä sieltä. Tietty nyt joku väittää perään aivan toista mutta sana on vapaa  :D

Myrtti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • http://myrtti.fi
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #29 : 28.08.05 - klo:20.57 »
PS: Myrtti, susta ei sitten pääse eroon millään? Aina löytyy joka paikasta  ;D
Terve vanha kuoma, et pääse eroon millään juu :) Ja ajatteles, minä olen täälläkin moderaattori ;D Mutta sinä kyllä taisit jo tietää että minä täällä olen jo valmiiksi, kun olen niin paljon Ubuntua hehkutellut.

Itse olen kokeillut Linux-urallani Red Hat 7:aa, Debian woodya ja sargea ja Mandrakea (3h) ja Fedora Core 2sta. Fedoraa jaksoin jonkinaikaa, sitten kone pamahti ja alle tuli nuhapumppu jonka säätöön ei mielenkiinto riittänyt. Jossain vaiheessa leipiinnyin sitten Win2Khon, varsinkin siihen että Sodipodi ei toiminut kunnolla tjtn, ja siirryin ajamaan sitä ns. natiiviympäristössä :) Ainoa mitä kaipaan joskus on Rollercoaster Tycoon ja HTML-kit.
GCS/ED/FA/H/P/S/L/O d- s:+ a33 C++ UL+ P+ L+++ E W+++ N+ o K+ w+(---) !O M?>+ V? PS++>$ PE>$ Y+ PGP- t+ 5+++ X+ R tv- b+++ DI++++ D-- G e>+++ h- r x+

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #30 : 29.08.05 - klo:00.17 »
Hienoa kuulla et ubuntua käytetään ja siihen rohkeasti siirrytään. Mulla se asennuslevy odottaa tuossa pöydällä :o sitä et pääsen sen joskus asentamaan uudelle koneelle.
Kone on joko apple tai sit niin et ubuntu asennetaan koneeseen ainoaksi käyttikseksi! Tosin saattaa näin win98 maailmasta siirtyessä olla rohkee veto ;D. Vai onko jollakulla kokemuksia? Entäs Applelle asentamisesta?
No siihen asti seuraan aktiivisesti tätä Ubuntun Suomen keskustelua ja vierailen haikeana kotisivuilla.
niin ja yks CD asennuspaketti lähtee huomenna postissa kaverille ja 11 odottaa kirjahyllyssä siotä et saan ne eteenpäin tarvitseville.
Open Officea ja Abiwordia käyttelen jot ne tulis tutuiksi ja Firefox ja Thunderbird pelittää hyvin Windowsillakin.

Vaan sitä päivää odottelen että...!

mukavaa avata omakin kirjoittelu tälle listalle.

Valoa  ;) junnuh
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #31 : 29.08.05 - klo:15.48 »
Huomenta-päivää-iltaa-(yötä), minä olen lahtelainen 14-vuotias tyttö ja olen lorvinut täällä jo hetken aikaa. Ubuntua on tullut käytettyä noin kuukauden päivät, ehkä enemmän (mullakin on muuten ongelmia mikin kanssa, joten jos saatte ratkaistua niin kertokaa mullekkin), sitä ennen olen tutustunut ITLinux 2000-2002-distroihin, Debian Woodyyn ja Sargeen, Mandrake 10.0:aan ja nyt lopulta tähän. Mandrakesta ja ITLinuxista en tykännyt, Mandrakessa suurin syy oli paketinhallinnan (urpm*) outous, ITLinux ei muuten vain tykännyt toimia mun näytönohjaimen kanssa ja siinä ei ollut tommosta paketinhallintaa ollenkaan. Olen yksi Linuxblondit-tukiyhteisön kolmesta perustajasta (ei, minä en ole blondi, mutta pointti tossa yhteisössä on se, että kaikille pyritään vastaamaan jollain muulla tavalla kuin "RTFM", riippumatta kysymyksestä, tervetuloa joukkoomme) ja minut on voitu bongata Debconf5-tapahtumasta. Siinä olen minä pähkinänkuoressa...

MRodim

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #32 : 30.08.05 - klo:16.41 »
Yksi uusi Ubuntu-käyttäjä ilmoittautuu. Olen noin vuoden käyttänyt ja testannut eri Linux distroja ja lopulta löysin niin hyvän, että se pystyi syrjäyttämään Windowsin koneeltani.  8)

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #33 : 31.08.05 - klo:19.11 »
Terve vaan kaikille tulleille näin yhteisesti. Näemmä porukka alkaa "värittymään" mukavasti  :D

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #34 : 08.11.05 - klo:21.25 »
näköjään minustakin tuli nyt ubuntun työpöytäkäyttäjä (serverillä oli jo aikaisemmin). vanha distro sai väistyä ja ubuntu tuli tilalle. siirymä sujui kaikin puolin mukavasti vaikka mukana setissä oli välillä vähän monimutkaisempaakin tavaraa (home erillisellä sata-levyllä, nfs-mountteja, mountaun homen alle mountattu erillinen scratch, ym.).

ainoat mitä hommassa menetin olivat komentorivialiakset ja evolutionin kalenterit :( tuo kalenterikin oli omaa tyhmyyttä. hyvin on pelannut mitä nyt irssillä tosiaan on enemmän ongelmia gnome-terminalin kanssa kuin tuossa vanhassa distrossa ja pelejä en ole vielä yrittänyt edes asentaa. prozilla tosin tuntuu puuttuvan pakettivalikoimista.

[edit]
eipäs kadonnut kalenteritkaan :) evolution ei vaan osannut ottaa niitä käyttöön automaattisesti, mutta sain kaikki tiedot talteen importtaamalla vanhat kalenterit. eli pelkästään profiilia luotaessa ubuntu kirjoitti yli vanhat .bashrc ja .bash_profile tiedostot ja se ei ollut mikään älyttömän suuri menetys (vaikka siellä pari kätevää aliasta olikin).
« Viimeksi muokattu: 09.11.05 - klo:11.31 kirjoittanut janne »
Janne

chiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #35 : 18.11.05 - klo:20.10 »
Terve vaan kaikille. Ubuntua on käytetty jo jonkin aikaa. Hetkisen aikaa oli vielä windows pelikäytössä mutta nyt se lähti pois koneelta lopullisesti. Ei ole suurempia ongelmia ollut, käytin ennen kde:tä jossa enemy territoryakin pelailin, gnomella ei ole tullut koetettua.
KDE hankaloitti siirtymistäni linux-maailmaan, kaatuili ja takkusi hieman, mutta gnome on ollut kuin vanha ystävä. Helpon ja mukavan tuntuinen (tähän asti) eikä konffaamisessa ole ollut vaikeuksia (mitä nyt sekoitin koko koneen kikkaillessani CvsCedegalla.. ) ;D Mutta aika paljon noiden parissa on tullut opittuakin.

Hude

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
    • Road Runners Kouvola ry
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #36 : 19.11.05 - klo:12.55 »
Terve vaa täältäkin.
Aikanaan tutustuin linuxiin suse 6.1 kanssa. Oli koneella hyvän aikaa, kunnes hurahdin köyntterstraikkiin....
Sittemmin useamman vuoden tauko, ja hubia varten pistin ibm P3 koneesee Fedora 2.

Ubuntu pyöriny jo kahdessa koneessa. Eka oli ibm P3, kun kämmensin coren asennuksen. Ja kun löyty autotallista(?) 1200 duroni ja emo muisteineen, survoin sen ibm:n pöytäkoneen koteloon. Nyt on kyllä nopee, ja ilo käyttää. Asennuksissa ei mitään ongelmia.

Kiireitten takii ei ole vielä kaikki ohjelmat yms laitettu kondikseen, mutta kyllä se tästä.

Ja mieli tekis laittaa ubuntu tuohon 'ykkös'koneesee ubuntu, mutta kun on noita pelejä, joita tykkään mättää...
vanheneminen on mukavaa: "Mä onnistun nollaamaan tiedot ennätysajassa, mutta sama se, uuden oppiminen on paljon hauskempaa kuin vanhan tiedon kertaaminen."

bomanizer

  • Vieras
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #37 : 19.11.05 - klo:21.29 »
Mä löysin linuxin hyödyllisyyden itselleni tietoturvassa.
Oma mielipiteeni linuxin turvallisuudesta:

1. Asenna
2. Käytä

Nyt kun ajattelen asiaa, niin on vaikeata siirtyä Win-työpöytämaailmaan koska en yksinkertaisesti JAKSA etsiä ratkaisua itselleni virusturvan suhteen.  linux 1-2 toimii paremmin. Ei minkäänlaisena teknologisena läpimurtona vaan ihan vain ratkaisuna käytettävyyttä ajatellen. Mun periaate on se, että ratkaisu toimii, kun sitä ei tarvitse ajatella koko ajan.

PS. mikä on kohnottaja?
« Viimeksi muokattu: 19.11.05 - klo:21.33 kirjoittanut bomanizer »

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #38 : 21.11.05 - klo:19.12 »
PS. mikä on kohnottaja?

Keskustelija/käyttäjä...

Mun "luratalk" on vähän sellaista ettei siitä kukaan enempiä ymmärrä  :D

Terve vaan kaikille tulleille.
Itse vaeltelin hetken aikaa eukon koneella xp maailmassa ja kamalaa oli.
Miten hitossa voi pelkkä käynnistyminen kestää niin kauan että jo ehtii unohtaa mitä koneella pitikään tehdä? *lol*

Enivei, 5.04 taas alla, pitäisköhän päivittää tuohon 5.10, onko mitään suoranaista hyötyä?

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Re: Uusi kohnottaja
« Vastaus #39 : 21.11.05 - klo:19.23 »
Enivei, 5.04 taas alla, pitäisköhän päivittää tuohon 5.10, onko mitään suoranaista hyötyä?

Sanotaanko, että en keksi yhtään suoranaista syytä, miksi ei kannattaisi päivittää. Kyllä se on vähän joka suunnasta viilatumpi. Imutukseen vain.