En saanut tarkkaa käsitystä, minkä tyyppistä peliä ollaan luomassa (annatko muutaman kaupallisen esimerkin?). Toivoisin kuitenkin, että MW:n ja BF:n kaltaista sotapeliä olisi tulossa tulevaisuudessa avoimena, ja vielä mahtavampaa se olisi, jos se olisi suomalainen.
MW-BF-tyylillä tarkoitan laadukasta, kunnon juonen omaavaa yksinpeliä, realistisia grafiikoita, selkeää ja näyttävää käyttöliittymää ja päälle vielä monta kieltä. Sotapeleissä käytettävä kieli on etenkin niihin tottumattomalle sellaista, että suomenkielisyys auttaa todella paljon alkuun.
Eli minkä tyyppistä peliä ollaan tekemässä?
Aiemmilla sivuilla taisin availla enemmän pelin luonnetta, mutta tosiaan nykyisillä sivuilla tieto on vähän niukkaa. Yritän lähiaikoina taikoa jonkin kattavahkon tekstin.
Eli tarkoituksena on tehdä melko realistinen ja suhteessa esim. BF:iin ja aina viitattuun counter-strikeen hidastempoinen FPS. Itse olen aina tykännyt America's Armysta ja olen valitellut, kun sen Linux version kehitys aikoinaan tyssäsi. Voisin vihjata hieman tässä kohtaa, että peliin on tulossa Suomi-tyylisiä varusteita, mikä saattaa ilahduttaa erityisesti intin käyneitä. Toivomme, että tämä tuo pelille omaleimaisuutta, vaikka onkin vain detaili. Osa näistä varustemalleista on jo käytännössä valmiita, ja ne ovat kyllä huippulaadukkaita.
Pelistä tulee yksinomaan verkkopeli, sillä meillä ei ole aikaa tehdä yksinpeliä. Muutenkin pyrimme pitämään koko konseptin yksinkertaisena, mutta pohdimme koko ajan, millä pelistä saisi koukuttavan ja omaleimaisen. Ainakin on-line statistiikkasysteemiä ja jonkinlaista hahmokehitystä on mietitty vakavasti. Peli tulee myös keskittymään käytännössä pelkästään jalkaväkitouhuun, eli ajoneuvoja ei ole suunnitelmissa. Omasta mielestäni esim. BF painottuu jopa liikaa ajoneuvoihin, joten tästä tulee selkeä ero. Ehkä jotain ajoneuvoja, kuten miehistönkuljetusvaunu, voi tupsahtaa jossain vaiheessa, mutta ne eivät tule dominoimaan pelimekaniikkaa.
Vaikka yksinpeliä ei ole tulossa, yritän tehdä erityisen käyttökelpoisen integroidun kenttäeditorin, jota olen kehittänyt alusta alkaen kiinteästin pelin yhteydessä. Maaston muokkaaminen ja erinäisen sälän lisääminen tulee olemaan helppoa ja toivottavasti luovemmille käyttäjälle jopa viihdyttävää.