Olen käyttänyt dossia Win 3,1/ 11 win 95 Os 2:sta, Nt. 3.11/ 4 / 2000 / 98 eri versiot / Xp:tä, Mandakea ja Susea. Kirjoittelen nyt Xp- koneelta, kun en jaksa raahautua Ubuntulle ( yksi syy, siinä on niin hiton huono monitori, eikä rahat riitä uuteen). Taisi joku muukin järjestelmä tulla vuosien varrella tutuksi. Mutta mennään itse asiaan. Olen näissä Linux hommissa ihan untuvikko, myönnetään ja komentorivi on myrkkyä, kun sitä harvoin tarvii. Niin oli minulla yksi Mack hetken lainassakin
. Laitoin siis yhteen vanhaan koneeseen Ubuntun. Pari asiaa kyseli ja sen jälkeen sitten odottelin? Aikaa meni pikku hetki, kun pyysi käynnistämän uudestaan? Suostuin... Kone käynnistyi ja tuli hmm 1024 päivitystä!!!!!!!!! Sen jälkeen oli versio 9.10 koneella. Netti toimi, äänet toimi. Ainoa pieni roska silmäkulmassa on se, että ei osaa oikein tuota näytönohjainta? Kone kyllä kävi sitten sitä ennen totaalisen uudistuksen, siihen ei jäänyt muuta vanhaa, kuin kiitolevyt ja dwd asema, kun jostain syystä Xp- sekoitti sen, eikä suostunut antamaan kuvaa. Törsäsin päivitykseen 250 €, vielä kun saisi uuden kunnon näytön ja osaisi säätää tuon näytönohjaimen. Voisi sitten opetella sillä koneella, kunnes tulee aika jättää jäähyväiset Xp:lle ( kunhan tulee sellainen meikäläisen järjenjuoksulle sopiva laskutusohjelma).
PS. Siis uskomattoman helppo asennus ja käyttöönotto, siitä 11 ? pistettä tekijöille.