Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 9.10 Karmic Koala julkaisu = Alpha julkaisu  (Luettu 7152 kertaa)

PandaKarhu

  • Vieras
Vs: Ubuntu 9.10 Karmic Koala julkaisu = Alpha julkaisu
« Vastaus #20 : 12.11.09 - klo:09.29 »
Kiitti linkistä! Tosi outoa toimintaa mikkisoftalta!  :-[ Suorastaan noloa!  ???

Vistassa sentään kaikki toimii!  ;D Vieläpä erinomaisen hyvin! 8)

Edit: Osui tämmöinen juttu eteeni:

http://www.tietokone.fi/uutiset/koala_ubuntu_sai_hyvan_vastaanoton

Timo Jyrinki ei seuraa tiiviisti ainakaan tämän foorumin viestejä "loistavasta" karmic koalasta, ainakin sellaisen kuvan mä pandanalle tosta jutusta sain.  ;D

Timo Jyrinki lupaa ”Testaus on kyllä muuttunut kattavammaksi julkaisu julkaisulta. Uutta asennusta tekevät voivat huoletta hypätä kelkkaan saman tien”

Mikähän tota peruna kurppaa vaivaa? (Risto h Kurppa) Ei kestä kritiikkiä surkeasta ubuntusta?  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.11.09 - klo:15.19 kirjoittanut PandaKarhu »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Ubuntu 9.10 Karmic Koala julkaisu = Alpha julkaisu
« Vastaus #21 : 12.11.09 - klo:15.58 »
(Kuule PandaKarhu, jos sinulla on asiallista sanottavaa, ja sitä mielestäni sinulla on ollut, se menee huomattavasti paremmin läpi, kun et yritä väen väkisin nostaa kaikkien aggressioita pintaan. Silloin tulee vain noita trollaussyytteitä. Mutta silläkin uhalla että kissanpennut nyt takiani kuolevat:)

Jatkossa voisivat julkaista vain näitä LTS versioita ubuntusta!  ;D (ei menis ihmisiltä hermot, eikä sormet suuhun)

Debianhan toimii noin. Silloin syyte kuuluu ”kaikki ohjelmat ovat jo julkaisuhetkellä ikivanhoja eikä koskaan tule ajantasaista versiota siitä-ja-siitä”.

Eri jakeluja on mm. siitä syytä, että jokainen käyttäjä voi valita mitä haluaa. Vakautta arvostava käyttää joka tapauksessa Ubuntun LTS-versioita – lataussivullahan on aina tehtävä valinta LTS-version ja tuoreen version välillä – tai Debiania, uusinta uutta haluavat voivat mielensä mukaan kokeilla, toimiiko tuorein versio.

Itse olen ollut 9.10:een (tosin Kubuntuun, en varsinaisesti Ubuntuun) äärimmäisen tyytyväinen. Uuden version tulon jälkeiset valitukset ovat minusta turhan usein sitä, että on itse sössitty ja syytetään jakeluversiota.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu 9.10 Karmic Koala julkaisu = Alpha julkaisu
« Vastaus #22 : 13.11.09 - klo:09.01 »
jepujep, laitoin PandaKarhulle maininnan asiallisesta käytöksestä, tämän jälkeen hän ilmeisesti kirjoitteli tuon viestinsä ja nosti omatoimisesti kytkintä eli poisti tunnuksensa. Kiitos & näkemiin :)

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

reboot

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 Karmic Koala julkaisu = Alpha julkaisu
« Vastaus #23 : 13.11.09 - klo:11.46 »
Itse olen ollut 9.10:een (tosin Kubuntuun, en varsinaisesti Ubuntuun) äärimmäisen tyytyväinen. Uuden version tulon jälkeiset valitukset ovat minusta turhan usein sitä, että on itse sössitty ja syytetään jakeluversiota.

Viestin aloittaja edusti selkeästi toista ääripäätä, tämän kirjoittaja taasen sitä toista.  :)

Mielestäni seuraavan viestin kirjoittaja totesti tyhjentävästi tämän aiheen tiimoilta:
"9.04:stä on jo lastentaudit karsittu 9.10:llä siihen mennee vielä pari kuukautta --"

Olen itse aivan samaa mieltä - jos nyt päivittää 9.10-versioon, niin on paljon mahdollista ettei kaikki toimi tällä hetkellä niin hyvin kuin mitä ne toimivat 9.04-versiossa.
Ubuntu käytössä kotona ja töissä!
*** Kun ongelmasi on ratkaisu lisää otsikkoon [Ratkaistu] ***

qualtch

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 Karmic Koala julkaisu = Alpha julkaisu
« Vastaus #24 : 13.11.09 - klo:14.46 »
En tiedä, meinaako mennä offtopic, mutta herättäkseni keskustelua vielä tästä alpha-versiomaisuudesta; Tässä pieni postaus Eee-control -ohjelman ylläpitäjältä, joka kohautti varsinkin kaikkia EeePC:illä Ubuntuilleita lopettamalla ohjelman kehittämisen 9.10 version julkaisun oltua lähellä:

http://www.fewt.com/2009/10/i-give-up.html

P.S. Ei ole tarkoitus trollata eikä loukata ketään, itsekin käytän Ubuntua kahdella koneella... :P mutta näin keskustelun herättämiseksi.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 Karmic Koala julkaisu = Alpha julkaisu
« Vastaus #25 : 13.11.09 - klo:23.29 »
En tiedä, meinaako mennä offtopic, mutta herättäkseni keskustelua vielä tästä alpha-versiomaisuudesta; Tässä pieni postaus Eee-control -ohjelman ylläpitäjältä, joka kohautti varsinkin kaikkia EeePC:illä Ubuntuilleita lopettamalla ohjelman kehittämisen 9.10 version julkaisun oltua lähellä: http://www.fewt.com/2009/10/i-give-up.html
Ei ole tarkoitus trollata eikä loukata ketään, itsekin käytän Ubuntua kahdella koneella... :P mutta näin keskustelun herättämiseksi.

Nyt menit henkilökohtaisuuksiin. :) Kiitos linkistä.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Ubuntu 9.10 Karmic Koala julkaisu = Alpha julkaisu
« Vastaus #26 : 14.11.09 - klo:00.16 »
Luinpa tuon henkilön postauksia, ihan aiheellista tavaraa. http://www.fewt.com/2009/10/dear-mr-shuttleworth-canonical-and.html Hyvä kirjoitus myös.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.