Kirjoittaja Aihe: Dapper+1 == Edgy Eft  (Luettu 20784 kertaa)

LinuxMan

  • Vieras
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #40 : 02.07.06 - klo:17.37 »
Itse jyräsin pari viikkoa sitten Edgy Eftille tilaa. Päivitän kerran viikossa ja testailen onko tapahtunut mitään mielenkiintoisia muutoksia. "Feature development" alkaa vasta 14. päivä, joten tuskin sitä ennen juuri muuta kuin softista uusia paketteja.

Rhythmboxiin ainakin tullut kyllä muutamia odottamiani muutoksia. Ihan hyvältä vaikutti, vaikkakin kaatui heti kättelyssä.

Mikäs kernel versio siinä tällä hetkellä on? Muistaakseni kuitenkin uudempi kuin Dapperissa...

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #41 : 02.07.06 - klo:18.04 »
Olikos ollut 2.6.17-1?
alias vililikku

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #42 : 02.07.06 - klo:18.34 »
Olikos ollut 2.6.17-1?

taitaa olla nykyään 2.6.17-3. ainakin se aika helppo tarkistaa:
http://packages.ubuntu.com/
Janne

Juharanto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #43 : 09.07.06 - klo:23.20 »
Minä taidan huomenna ottaa hieman tilaa ja asentaa uudelle osiolle edgyn. Olen aina ollut kaiken uuden ja hienon perään :) Mutta sanokaa minun sanoneen.. Siitä tulee paras julkaisu ikinä!

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #44 : 10.07.06 - klo:01.43 »
Todella mielenkiintoista seurattavaa. Tätä kannattaa myös seurailla: Edgy Changes

Muutaman päivän päästä ilmestyy ensimmäinen CD. Siihen saakka kannattaa vielä odottaa. Se kannattaisi asentaa virtuaalisesti.

July 13th, UpstreamVersionFreeze, Knot CD 1, Merges complete

https://wiki.ubuntu.com/EdgyReleaseSchedule

Virtuaaliasennus, Xen:

https://help.ubuntu.com/community/XenOnUbuntuBinaryInstall

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #45 : 14.07.06 - klo:09.23 »
Itse päivitin Edgyyn kannettavassani enkä ole vielä mitään suurempia bugeja huomannut. Tosin minulla onkin IceWM eikä Gnome asennettu. :)
alias vililikku

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #46 : 14.07.06 - klo:10.21 »
The Edgy Eft Mitäs pidätte nimestä? :)
Kuulostaa tyhmältä.

Mites on, tuleeko siihen Xgl/Compiz kuutiot sun muut?
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #47 : 14.07.06 - klo:17.26 »
Eikös siihen tullut AIGLX?
alias vililikku

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #48 : 14.07.06 - klo:17.40 »
Ai joo. Niin on.
Mitäs eroa Xgl:llä ja Aiglx:lä muuten on?
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #49 : 14.07.06 - klo:17.43 »
Ai joo. Niin on.
Mitäs eroa Xgl:llä ja Aiglx:lä muuten on?
Minulla on semmoinen käsitys että AIGLX vie prossua vain silloin kun tarvitsee mutta että Xgl pitää sitä koko ajan varattuna.
alias vililikku

moonstone

  • Vieras
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #50 : 20.07.06 - klo:13.54 »
Planetubuntusta merkintänä hiukan Edgyn ulkoasuehdotuksia... aika makean näköisiä :)

https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Incoming/EdgyProposals/Summary_18JULY2006

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #51 : 20.07.06 - klo:14.04 »
On muuten tosi hienoja!
alias vililikku

LinuxMan

  • Vieras
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #52 : 20.07.06 - klo:14.10 »
On muuten tosi hienoja!

Älä muuta sano. :)

Reaktor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #53 : 26.07.06 - klo:13.44 »
Mites muuten on tuon Aiglx kanssa, missä vaiheessa kehitys menee? Onko mitään konkreettista vielä tarjolla? Compiz tuntuu päivittyvän aika vauhdilla ja plugineja kehitellään jo hyvää tahtia. Käyttömukavuuttakin on tullu muutaman pikkuvirityksen myötä, eikä XGL:lläkään oo mulla huonosti toiminu. Mitkähän mahtaa tosiaan olla Aiglx:n vahvuudet XGL:ään verrattuna? Tuntuu vaan hieman kaukaa haetulta että ainakaan itse olisin heti XGL:stä hyppäämässä Aiglx:ään jos kehitys on jäljessä.
"Tämä päivä oli huono päivä mutta huominen on parempi!"

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #54 : 27.07.06 - klo:10.36 »
Käyttäjän kannalta ei pitäisi olla suurtakaan eroa siinä, käytetäänkö XGL:ää vai AIGLX:ää. Kumpikin tekee samoja asioita, mutta tekniikka on eri. Compiz, joka tekee ne käyttäjälle näkyvät jutut, toimii molemmilla.

Tällä hetkellä suljetuista ajureista ei taida vieläkään löytyä AIGLX:n tarvitsemia toimintoja, joten AIGLX:ää pystyy käyttämään lähinnä vapailla ajureilla. XGL toimii OpenGL:n päällä, joten sillä periaatteessa pitäisi kaikkien 3d-kiihdytykseen kykenevien näytönohjainten kyetä toimimaan. Tehoja XGL taitaa vaatia hieman enemmän, varsinkin näytönohjaimelta. Lisäksi vapaiden ajurien 3D-tuki on vielä aika heikko.

Open Graphics Projectin tuotoksia odotellessa... ;)
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #55 : 27.07.06 - klo:12.33 »
Open Graphics Projectin tuotoksia odotellessa... ;)

Niinpä. Miten tajuttoman kauan yhden kortin suunnittelu ja valmistus voi kestää?

Tosin ei se paljoa mun mieltä lämmitä ku tuskin niitä läppäreissä tullaan näkemään vähään aikaan.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #56 : 30.07.06 - klo:14.26 »
Herättääkö tunteita/mietteitä? :)
No sen verran kyllä että toivottavasti on olemassa paremmat perustelut kuin Tomboy:n saaminen toimimaan.
Kuka tarvii moista Tinttiä, siis oikeasti?

Toisaalta kokeeksi voi ottaa jo varaslähdön ja asentaa Tomboyn, jolloin mono-kleintti tulee väkisin:
sudo apt-get install tomboy  ;)

e: eikä se mono sinänsä vie kovalevytilaa kun ~6 megaa, että samahan tuo nyt on.
« Viimeksi muokattu: 30.07.06 - klo:14.50 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #57 : 05.09.06 - klo:22.59 »
Nostanpa vähän aihetta.

Minulla on edgy asennettuna omalla partitiollaan, ihan kokeilumielessä. Kopioin sen pieneltä levyltä dd komennolla. Nyt koko levytila ei ole käytössä, vaan ainoastaan edellisen levyn kokoinen osa. Olisiko keinoa saada loppu levytila käyttöön?

Graafinen tila ei ole käytössä automaattisesti, koska tämä on serveri (minimaalinen) asennus. Jonkun päivityksen ansiosta tekstitila lakkasi näkymästä. Usplash kyllä näkyy ja jos kirjautuu sokkona sisään ja startx, niin graafinen tila toimii. Kokeilin upstart ohjelmaa. Nyt kone ei sammu normaalisti.

Firefoxista on 2.0 beta versio  :P Pääasiassa kuitenkin dapper on vielä hurjasti mukavampi.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #58 : 05.09.06 - klo:23.14 »
Minulla on edgy asennettuna omalla partitiollaan, ihan kokeilumielessä. Kopioin sen pieneltä levyltä dd komennolla. Nyt koko levytila ei ole käytössä, vaan ainoastaan edellisen levyn kokoinen osa. Olisiko keinoa saada loppu levytila käyttöön?

helpoin tapa on varmaan tehdä loppulevylle uusi osio ja mountata se jonnekin (vaikka /homeksi jos homea ei ole jo erillisenä ja tilaa on paljon). osioiden kokojen muuttaminenkin pitäisi olla periaatteessa mahdollista joillain tiedstojärjestelmillä, mutta minulla ei ole niistä käytännön kokemusta, koska osioin aina levyn itse ja kopioin tiedostot joko cp:lla tai tarin avulla.
Janne

moonstone

  • Vieras
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #59 : 08.09.06 - klo:14.03 »
Tukeeko tuo usplash nykyään enemmän värejä kuin sen 16 (vai paljon siinä nyt on?)?

Dapper on kyllä aivan mahtava julkaisu, oikeastaan ei tule mieleen mitään sellaista miksi tulisi päivittää taas uudempaan. Ketään joka on jo testannut edgyä? Mikä siinä on olennaisesti parantunut?