Kirjoittaja Aihe: Dapper+1 == Edgy Eft  (Luettu 20888 kertaa)

juyli

  • Vieras
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #60 : 08.09.06 - klo:14.30 »
Ketään joka on jo testannut edgyä? Mikä siinä on olennaisesti parantunut?

Tuossa pari iltaa sitten päivitin Dapperin Edgy:yn. Kommervenkkejä oli päivityksessä:
useita kertoja apt-get -f install, aptitude dist-upgrade ja apt-get dist-upgrade komentojen jälkeen, lopulta sain systeemin pystyyn. Mutta nyt tuntuu toimivan (toistaiseksi?) ihan ok.
Parametri vga=791 ei toiminut ainakaan päivityksen yhteydessä. Todennäköisesti vasta
lähempänä virallista julkistusta tuokin varmaankin toimii.

Ei minulla ole ollut Warty/Hoary/Breezyn/Dapperinkaan kanssa kummempia ongelmia, mutta
ei minulla ole mitään syytä olla päivittämättäkään jakelua, kun seuraava versio ilmestyy.
Yleensä en ole asennellut testiversioita, mutta onpahan nyt sekin sitten tehty.
Minulla on vielä parilla koneella Dapper, ja todennäköisesti ne päivitetään vasta, kun virallinen versio Edgystä julkaistaan.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #61 : 08.09.06 - klo:17.22 »
Eikös se AIGLX ole se mahtavin päivitys?
alias vililikku

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #62 : 08.09.06 - klo:17.42 »
Edit: Törmännyt ainoastaan kahteen ongelmaan. Rhythmbox kadottaa välillä kyvykkyyden
soittaa yhtään mitään ja jotkut näytönsäästäjät kaatavat koneen (reset ainoa ratkaisu).

mielenkiintoista... minulla rhythmbox ja näytönsäästäjät toimivat moitteetta, mutta openoffice kaatuu aina jos dokumenttia yrittää avata tai tallentaa. ja se, että en saa sädettyä evolutionin viestikenttää tiettyä (liian suurta) rajaa pienemmäksi on ehkä suurin ärsytyksen aihe.
Janne

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #63 : 08.09.06 - klo:18.56 »
mutta openoffice kaatuu aina jos dokumenttia yrittää avata tai tallentaa.

Juu minulla näköjään myös. Widgetit myös vilkkuu ja välkkyy siinä ikävästi.

no, eipähän tarvitse ainakaan alkaa debuggamaan, kun ei ole oman ympäritön ongelma :)

Fontit ovat myös hieman oudot, kuten myös tässä "Bon Echossa".

siihen en olekaan kiinnittänyt huomiota. firefoxissa nuo fontit tosiaan ovat oletuksena todella rumat, myös menuissa.

ja se, että en saa sädettyä evolutionin viestikenttää tiettyä (liian suurta) rajaa pienemmäksi on
ehkä suurin ärsytyksen aihe.

Jotenkin jäänyt sellainen tunne, ettei 2.6 versiossa tuota ongelmaa ollut. Mainitsit
tuosta ongelmasta jo aikaisemmin ja itselläni jotenkin jäänyt sellainen kuva ettei
ongelmaa aikaisemmassa versiossa ollut. Eli ei alkanut ottamaan tilaa vasemman
laidan kansioilta.

juu, niin taisin mainitakin. se kun on piirre joka ärsyttää minua tällä hetkellä eniten. pitää varmaan pistää kyselyä tuosta johonkin. 2.6 tosiaan toimi tuon suhteen aivan kuten toivoinkin.

kalenteripuolella minula oli päivänäkymässä se kuukauden näyttävä kalentiri myös hukassa, mutta se löytyikin siltä toiselta puolelta kuin millä se oli aikaisemmin ollut. vähän huono siirtä tuokin minusta, mutta riittää kun se löytyy.
Janne

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Dapper+1 == Edgy Eft
« Vastaus #64 : 12.09.06 - klo:19.54 »
ja sitten kun pääsi sanomasta, niin rhythmbox onkin alkanut kaatumaan vähintään kerran päivässä. vieläpä aivan saamarin ärsyttävällä tavalla, se nimittäin alkaa lyömään popuppeja vähän väliä ruutuun kunnes sen tappaa :(
Janne