Alkaa valua hiukan Off-topicin puolelle
KDE:stä ei kyllä oikeastaan ole olemassa "oletuspaketointia", vaan kde tarjoaa vaan ne sorsat, joista jakelijat valitsevat mitä ottavat ja miten jakavat paketteihin.
KDE:sta on todellakin olemassa oletuspaketointi.
Tässä tuntuu nyt olevan lähinnä terminologinen konflikti. Vaikka 'paketilla' voidaan tarkoittaa lähdekoodi- tai binääripakettia, niin 'paketoinnilla' tarkoitetaan yleensä nimenomaan lähdekoodien kääntämistä binääripaketeiksi, ja mitään oletusbinääripaketteja KDE:lta ei tule.
http://www.kde.org/download/packagepolicy.phpJos tarkoitetaan oletus-KDE:llä noita lähdekoodeja, pitäisi myös määritellä, mitkä osat kuuluvat mukaan (kuuluvatko esim. "extragear" ja "playground" myös oletus-KDE:hen)
Oletuspaketointi KDE:sta tarkoittaa nimenomaa sorsapaketteja jotka kuka tahansa voi napata.
Onko sinulla antaa jotain linkkiä missä noin sanotaan, itse en moista KDE:n sivuilta äkkiseltään löytänyt.
Ymmärrän kyllä, että sinä käytät termiä tässä tarkoituksessa, mutta itse käsitän "oletuspaketointi"-termin toisella tavalla (tuskin meillä itse asiasta kovinkaan erilaiset näkemykset on).
EDIT: Enkä minä näe myöskään mitään erityistä hyötyä siinä, että kaikki lähdekoodi pakataan sellaisenaan pilkkomatta sitä mitenkään pienempiin osiin (paketteihin), useimmilla kun ei ole tarvetta asentaa ihan koko kde:tä. Mahdollisuus valita osia/ohjelmia tarpeen mukaan (modulaarisuus) on mielestäni pelkkää plussaa.