Kirjoittaja Aihe: asia nro1 on ratkaistu  (Luettu 12098 kertaa)

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
asia nro1 on ratkaistu
« : 16.07.09 - klo:10.13 »
Hei,

Asia nro 1  on RATKAISTU siis tuo xp  n kuvien siirto ..

Siis nyt olen jumissa totaalisesti kun en voi siirtää kuvia..  ,tiedostoja ,  en voi enää puhelimeni kuvia siirtää nettiin ...
kaikki on kääntynyt päälaelleen kun aloitin ubuntun käytön.

ubuntu yksinään ei ole hyvä kuten ei windowsikaan.

kenties ne yhdessä voisivat olla jonkin lainen kombinaatio... 
ehkä toimiva sellainen

koneeni ei tunnista enää puhelintani ...
koneeni ei tunnista enää skanneriani...
koneeni ei tunnista enää veppi kameraani ...
kaikki ulkoiset lisälaitteet on ihan jumissa .. siis pois aktiivikäytöstä 

surkeeta  ...   
« Viimeksi muokattu: 22.07.09 - klo:07.36 kirjoittanut leipuri2 »

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #1 : 16.07.09 - klo:10.16 »
Jos haluat apua ongelmaasi, kerrothan puhelimiesi skanneriesi ja muiden laitteiden tietoja. ;) Tuosta viestistäsi ei tällähetkellä paljoa irti saa.
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Storck

  • Vieras
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #2 : 16.07.09 - klo:10.18 »
Ja mitä olet tehnyt saadaksesi koneen noin solmuun? Harva kone itsekseen menee sekaisin.

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #3 : 16.07.09 - klo:10.36 »
Ja mitä olet tehnyt saadaksesi koneen noin solmuun? Harva kone itsekseen menee sekaisin.

Siis ubuntu ei tunnista laitteitani :

labtec veppi kameraakaan ei tunnista usb :n kautta
eikä tunnista cano scan lide 100 ollenkaan  ... 
puhelimeni 6822 ei ole yhteensopivaa ohjelmistoa ubuntulle   
 ???


Storck

  • Vieras
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #4 : 16.07.09 - klo:10.40 »
Aikaisemmassa viestissä sanoit: "ei tunnista enää *sitä ja tätä*" 
Eli on tunnistanut, mitä  tapahtui sen jälkeen?

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #5 : 16.07.09 - klo:11.59 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=27757.msg212487 tuolta webkameraan jotain kokeilemisen arvoista....

http://www.sane-project.org/sane-mfgs.html#Z-CANON skanneria ei enää tueta tai ainakaan juuri nyt

ja haulla voinet katsella kännykään apuja...
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #6 : 16.07.09 - klo:12.02 »
puhelimeni 6822 ei ole yhteensopivaa ohjelmistoa ubuntulle   
Riippuu siitä mitä tahdot tehdä? Pc Suiten korvaajaa ei löydy, mutta Ovi Suiten pitäisi joskus tulla. :) Nettiin pääset kyllä kännykän kautta. :) EDIT: Juu ne kuvat saa pois kyllä, kuten meizirkki kirjottaa alempana, mutten muistanut mainita ko. asiaa...

Kokeilitko sitä kameraa Muikulla (engl. cheese)?
« Viimeksi muokattu: 16.07.09 - klo:12.37 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #7 : 16.07.09 - klo:12.24 »
Aikaisemmassa viestissä sanoit: "ei tunnista enää *sitä ja tätä*" 
Eli on tunnistanut, mitä  tapahtui sen jälkeen?

Luulen leipurin tarkoittavan, että ”kone tunnisti aiemmin skannerin” (kun käytössä oli Windows), mutta ”ei tunnista sitä enää” (kun käytössä on Linux). Tässä on vähän terminologista sotkua: aloittelijalle ”tunnistaja” on kone, edistyneemmälle harrastajalle jokin ohjelma.

On hyvin todennäköistä, että kaikki ulkoiset laitteet eivät Linuxissa toimi, koska laitevalmistajat tekevät useimmiten ajurit (= ne ”tunnistamisen” tekevät ohjelmat) vain Windowsille ja mahdollisesti OS X:lle.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #8 : 16.07.09 - klo:12.29 »
Puhelimesta voi siirtää kuvat sun muut aivan hyvin kun pistää vaan kaapelin kiinni ja valitsee "tiedonsiirto" tai mikälie tallennustila olikaan. Nettiin pääsee PC-suite tilassa
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Storck

  • Vieras
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #9 : 16.07.09 - klo:14.01 »
Puhelimesta voi siirtää kuvat sun muut aivan hyvin kun pistää vaan kaapelin kiinni ja valitsee "tiedonsiirto" tai mikälie tallennustila olikaan. Nettiin pääsee PC-suite tilassa

Massamuisti  8)

edit.  tai tiedonsiirto tai mitä vaan  ;)
« Viimeksi muokattu: 16.07.09 - klo:14.13 kirjoittanut Storck »

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #10 : 16.07.09 - klo:14.09 »
Puhelimesta voi siirtää kuvat sun muut aivan hyvin kun pistää vaan kaapelin kiinni ja valitsee "tiedonsiirto" tai mikälie tallennustila olikaan. Nettiin pääsee PC-suite tilassa

Massamuisti  8)

Se taas riippuu puhelimesta, omassa symbianilaisessani on "Tiedonsiirto"
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #11 : 16.07.09 - klo:15.22 »
Puhelimesta voi siirtää kuvat sun muut aivan hyvin kun pistää vaan kaapelin kiinni ja valitsee "tiedonsiirto" tai mikälie tallennustila olikaan. Nettiin pääsee PC-suite tilassa

Massamuisti  8)

Se taas riippuu puhelimesta, omassa symbianilaisessani on "Tiedonsiirto"
Yhdessä se oli joitain Tulostuksesta ja mediasta tai jotain. Meni vähän aikaa ihmetellessä mikä pitää valita... ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

odysseus

  • Vieras
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #12 : 16.07.09 - klo:16.02 »
labtec veppi kameraakaan ei tunnista usb :n kautta
eikä tunnista cano scan lide 100 ollenkaan  ... 
puhelimeni 6822 ei ole yhteensopivaa ohjelmistoa ubuntulle   
 ???

Tuota, hmm:

Webbikamera -> lataa ohjelmarepositorystä vaikka Cheese (Skypen kanssa webbikamerasi ei ehkä toimi, mutta se on Skypen ongelma kun eivät päivitä epästandardia softaansa, ei Ubuntun!)
Skanneri -> lataa ohjelmarepositorystä XSane ja pistä kaapeli kiinni ja ala skannaamaan..
Puhelin -> pistä kaapeli kiinni ja valitse puhelimesta PC-suite/Massamuisti ja työpöydällesi ilmestyy muistikortin kuvake, josta lóytyy kuvat jne..


peran

  • Vieras
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #13 : 16.07.09 - klo:16.21 »
puhelimeni 6822 ei ole yhteensopivaa ohjelmistoa ubuntulle   
 ???

Kyllä ton puhelimen saa ainakin osittain juttelemaan Ubuntun kanssa. Aikaisemmin sain siitä siirrettyä kuviakin Obex Clientin kanssa, mutta valitettavasti en muista ko. clientin nimeä, enkä ole niin kiinnostunut siitä, että jaksaisin niitä käydä läpi. Siis bluetoothin välityksellä. Todennäköisesti clienttejä käymällä läpi löytyy myös se toimiva versio.

Kalenterin synkronointikin toimi jollain lailla, mutta kyseinen synkronointi pystyi synkronoimaan vain muutaman tapahtuman, jonka jälkeen lähetti erroria.

Tällä versiolle en ole kokeillut, mutta kyseistä laitetta pystyi ainakin Feistyllä käyttää gprs-modeemina.

Siis mulla on samainen puhelin, enkä todennäköisesti vielä tänä vuonna vaihda toiseen. Missä muussa kännykässä qwerty näppäimistö ja viikon toiminta-aika ?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #14 : 16.07.09 - klo:18.46 »
Kyllä ton puhelimen saa ainakin osittain juttelemaan Ubuntun kanssa. Aikaisemmin sain siitä siirrettyä kuviakin Obex Clientin kanssa, mutta valitettavasti en muista ko. clientin nimeä, enkä ole niin kiinnostunut siitä, että jaksaisin niitä käydä läpi. Siis bluetoothin välityksellä. Todennäköisesti clienttejä käymällä läpi löytyy myös se toimiva versio.
Nykyään onnistuu valmiiksi asennetuilla jutuilla. Ainakin itse onnistuin ilman ongelmia, kun jotain sieltä bluetooth-kuvakkeesta klikkailin. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

peran

  • Vieras
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #15 : 16.07.09 - klo:21.25 »
Kyllä ton puhelimen saa ainakin osittain juttelemaan Ubuntun kanssa. Aikaisemmin sain siitä siirrettyä kuviakin Obex Clientin kanssa, mutta valitettavasti en muista ko. clientin nimeä, enkä ole niin kiinnostunut siitä, että jaksaisin niitä käydä läpi. Siis bluetoothin välityksellä. Todennäköisesti clienttejä käymällä läpi löytyy myös se toimiva versio.
Nykyään onnistuu valmiiksi asennetuilla jutuilla. Ainakin itse onnistuin ilman ongelmia, kun jotain sieltä bluetooth-kuvakkeesta klikkailin. :)

Kaksoisklikkaamalla saa paritettua ne. Hiiren kakkospainikkeella pääsee valikkoon, josta pääsee tiedostoihin käsiksi ko. valinnastaan hiiren ykkösellä. No nyt mäkin osaan sen. Kiitos.

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #16 : 17.07.09 - klo:10.21 »
Aikaisemmassa viestissä sanoit: "ei tunnista enää *sitä ja tätä*" 
Eli on tunnistanut, mitä  tapahtui sen jälkeen?

Tapahtui käyttöjärjestelmän muutos  winkkarista ubuntuun 


leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #17 : 17.07.09 - klo:10.22 »
puhelimeni 6822 ei ole yhteensopivaa ohjelmistoa ubuntulle   
Riippuu siitä mitä tahdot tehdä? Pc Suiten korvaajaa ei löydy, mutta Ovi Suiten pitäisi joskus tulla. :) Nettiin pääset kyllä kännykän kautta. :) EDIT: Juu ne kuvat saa pois kyllä, kuten meizirkki kirjottaa alempana, mutten muistanut mainita ko. asiaa...

Kokeilitko sitä kameraa Muikulla (engl. cheese)?

Muikku  on tietääkseni kala...  en oo vielä tunkenut  silakkaa  cd asemaan  ... 



leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #18 : 17.07.09 - klo:10.23 »
Ja mitä olet tehnyt saadaksesi koneen noin solmuun? Harva kone itsekseen menee sekaisin.

Waihdoin windowsin  linuxiin    siinä se ritti

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #19 : 17.07.09 - klo:10.24 »
Aikaisemmassa viestissä sanoit: "ei tunnista enää *sitä ja tätä*" 
Eli on tunnistanut, mitä  tapahtui sen jälkeen?

Luulen leipurin tarkoittavan, että ”kone tunnisti aiemmin skannerin” (kun käytössä oli Windows), mutta ”ei tunnista sitä enää” (kun käytössä on Linux). Tässä on vähän terminologista sotkua: aloittelijalle ”tunnistaja” on kone, edistyneemmälle harrastajalle jokin ohjelma.

On hyvin todennäköistä, että kaikki ulkoiset laitteet eivät Linuxissa toimi, koska laitevalmistajat tekevät useimmiten ajurit (= ne ”tunnistamisen” tekevät ohjelmat) vain Windowsille ja mahdollisesti OS X:lle.


kiitos, juuri näin  hyvä kun hoksasit ...   joten apua ei ole ennen kuin saan uuden XP koneen  eli   Back to windows ..