Kirjoittaja Aihe: asia nro1 on ratkaistu  (Luettu 12096 kertaa)

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #40 : 18.07.09 - klo:10.09 »
Minä olen N81:ni kanssa onnistunut niin USB:llä kuin Bluetoothillakin.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #41 : 18.07.09 - klo:10.14 »
siis mikä on trolli ja miten sitä käytetään.. mihin se soveltuu ??
Anteeksi vaan, mutta sinun aitouttasi/rehellisyyttäsi epäillään
http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet)
Lainaus
kolmanneksi  minä olen käyttöjärjestelmä osaaja sellaiselle  kuin basic --  joskus 80 luvun alussa..  en ole ubuntu / win  osaaja.
käytin 20 vuotta järjestelmää nimeltään  DM 728P
Mikä järjestelmä on on DM 728P ? Hakukoneet eivät valistaneet asiaa. Oma arvaus: latoma- tai reprokone
Lainaus
Kiitos teille ja jatketaan kinkkisillä ubuntu kysymyksillä siihen asti kunnes saan koneeni myytyä.
Eiköhän tuo kone käyttökelpoinen ole, kunhan maltat perehtyä ohjeisiin. Pankkiasioidenkin hoito on kätevämpää tietokoneella.
Lainaus
Taidan todellakin siirtyä Winkkarin puolelle takaisin.
Ei sen kanssa elämä ainakaan helpommaksi muutu, varsinkin jos sitäkään et osaa ja ilmaiset neuvojat ovat harvassa. Jos jokin windows-järjestelmässä tökkii, sen korjaantuminen ona epätodennäköistä tai ainakin hidasta. Linuxin puolella asioihin löytyy todennäköisemmin vaihtoehtoinen, toimiva ratkaisu.

[/quote]
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #42 : 18.07.09 - klo:10.46 »
kolmanneksi  minä olen käyttöjärjestelmä osaaja sellaiselle  kuin basic --  joskus 80 luvun alussa..  en ole ubuntu / win  osaaja.
käytin 20 vuotta järjestelmää nimeltään  DM 728P
Mikä järjestelmä on on DM 728P ? Hakukoneet eivät valistaneet asiaa. Oma arvaus: latoma- tai reprokone

perunan nostokone  ;D
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 876
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #43 : 18.07.09 - klo:11.45 »
perunan nostokone  ;D
;D Totaalinen repeäminen  ;D
Minulla oli muuten aikoinaan tosin 80-luvun loppupuoliskolla MSX "basic" kone. Tosin se oli Spectravideon SVI-738. Löytyy myös malli SVI-728. Mutta DM 728P mallia ei minultakaan ole löytynyt  ;)

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #44 : 18.07.09 - klo:15.39 »
kolmanneksi  minä olen käyttöjärjestelmä osaaja sellaiselle  kuin basic --  joskus 80 luvun alussa..  en ole ubuntu / win  osaaja.
käytin 20 vuotta järjestelmää nimeltään  DM 728P
Mikä järjestelmä on on DM 728P ? Hakukoneet eivät valistaneet asiaa. Oma arvaus: latoma- tai reprokone

perunan nostokone  ;D
No mutta kappas, sittenhän minulla on lisenssi sen käyttämiseen.  ;D

Eipä löytynyt googlella tietoa tuollaisesta...
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

joonas60

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 255
  • Tietotekniikan kanssa puuhastelua yli 30 vuotta
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #45 : 18.07.09 - klo:15.59 »
Taitaa viestiketjun aloittaja olla karaoke-ihmisiä, sillä tuo vempain taitaapi olla mikrofooni:

http://www.alibaba.com/product-gs/229062630/microphone.html
terv. joonas60
Asus X4909F, Windows 10, WSL2-Ubuntu

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #46 : 18.07.09 - klo:16.02 »
Taitaa viestiketjun aloittaja olla karaoke-ihmisiä, sillä tuo vempain taitaapi olla mikrofooni:

http://www.alibaba.com/product-gs/229062630/microphone.html

Ja vieläpä karaokesellainen, mikä panee kyllä epäilemään sitä, että vehjas olisi ollut olemassa 20 vuotta sitten :)
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #47 : 18.07.09 - klo:16.41 »
No niin eiköhän tämä jo riitä tästä aiheesta ja annetaan koko jutun olla. Emmehän me oikeasti tiedä miten asiat ovat!

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #48 : 18.07.09 - klo:20.52 »
No niin eiköhän tämä jo riitä tästä aiheesta ja annetaan koko jutun olla. Emmehän me oikeasti tiedä miten asiat ovat!

Lyö nyrkkiä pöytään ja jyrähtää! (ja mitä ilmeisimmin huvittuneita hörähdyksiä kuuluu näyttöjen edestä ympäri Suomea)

Jos on Trolli, mitäs ruokitte?

Leipuri2, jatkaa ongelmien ratkontaa/avun pyyntöjä sitten niissä jo aloitetuissa ketjuissa jos niihin jonkinlaista apua kaipaa.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #49 : 19.07.09 - klo:12.37 »
siis mikä on trolli ja miten sitä käytetään.. mihin se soveltuu ??
Anteeksi vaan, mutta sinun aitouttasi/rehellisyyttäsi epäillään
http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet)
Lainaus
kolmanneksi  minä olen käyttöjärjestelmä osaaja sellaiselle  kuin basic --  joskus 80 luvun alussa..  en ole ubuntu / win  osaaja.
käytin 20 vuotta järjestelmää nimeltään  DM 728P
Mikä järjestelmä on on DM 728P ? Hakukoneet eivät valistaneet asiaa. Oma arvaus: latoma- tai reprokone
Lainaus
Kiitos teille ja jatketaan kinkkisillä ubuntu kysymyksillä siihen asti kunnes saan koneeni myytyä.
Eiköhän tuo kone käyttökelpoinen ole, kunhan maltat perehtyä ohjeisiin. Pankkiasioidenkin hoito on kätevämpää tietokoneella.
Lainaus
Taidan todellakin siirtyä Winkkarin puolelle takaisin.
Ei sen kanssa elämä ainakaan helpommaksi muutu, varsinkin jos sitäkään et osaa ja ilmaiset neuvojat ovat harvassa. Jos jokin windows-järjestelmässä tökkii, sen korjaantuminen ona epätodennäköistä tai ainakin hidasta. Linuxin puolella asioihin löytyy todennäköisemmin vaihtoehtoinen, toimiva ratkaisu.

[/quote]

Kiitos ohjeistanne.
Tarkennuksia siis.

Olen juuri aloittanut tämän ubuntun käytön.
Jos se osoittautuu hyväksi niin ehkä kenties jatkan sen käyttöä.

DM 728 P  on ohjelmisto joka perustuu  msx-dosssiin 80  SVI pohjainen kayttis 5,25 levyllä , samalla levyllä on myös modem 40 ohjelmisto  basic alustaan
 
Kiitos teille ymmärryksestänne minua aloittelijaa kohtaan  ja jatketaan yhteistyötä.

leipuri2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
ERITTÄIN PALJON KIITOKSIA VASTAUKSISTANNE !
« Vastaus #50 : 21.07.09 - klo:08.22 »
Ongelma nro 1 on nyt ratkaistu täydellisesti.

Kone aukesi ja nyt homma toimii ok

RATKASTU !   

leipuri2


tomikiv

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 238
    • Profiili
Vs: ERITTÄIN PALJON KIITOKSIA VASTAUKSISTANNE !
« Vastaus #51 : 21.07.09 - klo:09.47 »
Kannattaa käydä lisäämässa [Ratkaistu] http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=27943.0 tuon ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon.

Tomppa
Desktop: Phenom 955, 8gb, HD4250, 64gb SSD, Ubuntu 14.04
Htpc: E6600, 4gb, HD4300, 50gb SSD, Ubuntu 14.04
Server: Athlon x2 255, 8gb, 32gb SSD, 8tb, Ubuntu Server 14.04

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #52 : 21.07.09 - klo:10.39 »
Yhdisitin nämä kaksi, mutten nyt ole sitten varma tuliko tämä oikeaan paikkaan.

Kannattaa käydä lisäämässa [Ratkaistu] http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=27943.0 tuon ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon.
Jos noista ongelmista vain yksi ratkesi niin sitä ei ehkä toinna merkata ratkaistuksi.

BTW: Tuo otsikko on vähän huono...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: linuxin kanssa olen täysin jumissa..
« Vastaus #53 : 31.07.09 - klo:20.13 »
No niin eiköhän tämä jo riitä tästä aiheesta ja annetaan koko jutun olla. Emmehän me oikeasti tiedä miten asiat ovat!
Lyö nyrkkiä pöytään ja jyrähtää! (ja mitä ilmeisimmin huvittuneita hörähdyksiä kuuluu näyttöjen edestä ympäri Suomea) Jos on Trolli, mitäs ruokitte?

Lainaus
Norjalaista TROLL koiranruokaa nyt saatavana myös Suomessa!Valmistukseen käytetään pääasiassa pohjoismaiden parhaimpia raaka-aineita. Tiedustelut ja tilaukset maahantuojalta - - -
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate