Kirjoittaja Aihe: Linux Mint  (Luettu 229910 kertaa)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #240 : 06.10.10 - klo:10.39 »
Eipä ole... Joskus se tekee tuota mutta kun painaa c-näppäintä niin se lopettaa kyllä. Yleensä se ajaa tarkistuksen loppuun mutta ei jostain syystä pääse eteenpäin.

Juu, c:llä pääsee kyllä pois tilanteesta... Kiusallista silti.

TK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #241 : 06.10.10 - klo:16.26 »
Kiitoksia Karvameduusalle vinkeistä.

Ratkaisin asian täältä löytyneiden ohjeiden mukaan.

Eli tapauksessani tuon ikonin lataaminen synapticilla sai tehosteet toimimaan ???

Ikonista kakkospainikkeella -> Window manager -> Compiz, ja sitten täppä GTK window decorator kohtaan.

En tosin tiedä mihin kaikkeen nuo valinnat vaikutti mutta nyt toimii kuutiot ja sun muut efektit.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #242 : 09.10.10 - klo:18.13 »
Eipä ole... Joskus se tekee tuota mutta kun painaa c-näppäintä niin se lopettaa kyllä. Yleensä se ajaa tarkistuksen loppuun mutta ei jostain syystä pääse eteenpäin.

Juu, c:llä pääsee kyllä pois tilanteesta... Kiusallista silti.
Moi! Kirjoitin tästä bugiraportin, jospa se sieltä korjattaisiin.. Samanlaista bugiraporttia ei suoraan löytynyt, samankaltaisia kylläkin...
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #243 : 15.10.10 - klo:08.03 »
Moi! Kirjoitin tästä bugiraportin, jospa se sieltä korjattaisiin.. Samanlaista bugiraporttia ei suoraan löytynyt, samankaltaisia kylläkin...

Hyvä homma. Pitäisi eestyä itsekin tekemään enemmän noita raportteja...

xmikke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #244 : 26.10.10 - klo:17.19 »
Aikaisemmin kirjoitellu täällä ongelmasta että näppäimistö jäätyy. En tiedä onko vika tässä Mintis vai koneessani (acer5100)läppäris. Mutta olen huomannut että näppäimistö herää takas kun
on painanut Fn ja +-volume näppäimiä.





http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=27174.220

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #245 : 13.11.10 - klo:18.01 »
Kylläpä Mint 10 Julian lataus kestää  :o Taitaa serverillä olla ruuhkaa? terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

fveitsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #246 : 02.12.10 - klo:21.10 »
noniin, mitenkäs on porukoilla toiminut uusi mint 10? itse olen vielä tyytynyt mint 9, mutta tarkoitus olisi joulukuussa asennella 10.
I ONLY THINK CLEAR, WHEN I DRINK BEER!

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #247 : 03.12.10 - klo:02.48 »
noniin, mitenkäs on porukoilla toiminut uusi mint 10? itse olen vielä tyytynyt mint 9, mutta tarkoitus olisi joulukuussa asennella 10.

Huomattavasti paremmin, kuin 9. Ysissä levyntarkistus meni lähes jokakerta jumiin, mutta tässä kympissä ei vielä kertaakaan. Muutenkin tuntuu pyörivän jouhevammin.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #248 : 04.12.10 - klo:19.05 »
Minttu 10 vaikuttaa todella hyvältä! Äitin koneeseen se meni mutta itse pysyn Pinguy OS:ssä. Pinguy on oma suosikkini mutta mutsi on tottunut jo minttuun ::) Levyntarkastus oli kyllä ainut harmi 9:ssä mitä muistan. Aika valmis järjestelmä edes maciä saa niin nopeasti käyttökuntoon.

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #249 : 25.12.10 - klo:13.21 »
Linux Mint Debian 32bit ja 64bit versiot julkaistu:
http://blog.linuxmint.com/?p=1604

fveitsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #250 : 03.01.11 - klo:22.23 »
noniin, mitenkäs on porukoilla toiminut uusi mint 10? itse olen vielä tyytynyt mint 9, mutta tarkoitus olisi joulukuussa asennella 10.

nyt on 10 asennettu ja näyttää hienolta, mutta kaikenlaista pientä valitettavaakin löytyy. ensinnäkin emesene piti vaihtaa aMSN koska ei toiminut yli 15min kauempaa. sitten toinen asia on, että tuuletin huutaa kokoajan selainta käyttäessä täysillä. jotain ohjeita kyllä löysin netistä, mutta en vielä uskaltanut alkaa mitään säätämään ennen tarkempaa tutkimista.
I ONLY THINK CLEAR, WHEN I DRINK BEER!

fveitsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #251 : 12.01.11 - klo:19.13 »
onko joku saanut huawei e1762 mokkulan toimimaan linux mint 10:ssä? vanhemmissa linux minteissä sain mokkulan toimimaan näillä ohjeilla:

asensin usb_modeswitchin ja loin 60-huawei_usb.rules tiedoston jonka sisälle laitoin vastaavaa.

# Huawei E1762 ym.
# Vendor:Product id = 0x12d1:0x1446
SUBSYSTEM=="usb", SYSFS{idVendor}=="12d1", SYSFS{idProduct}=="1446", RUN+="/usr/sbin/usb_modeswitch -v 0x12d1 -p 0x1446 -M 55534243000000000000000000000011060000000000000000000000000000"

sitten tallensin tiedoston /etc/udev/rules.d hakemistoon ja kaikki toimi hienosti. mutta nyt uudessa mintissä näillä ohjeilla ei ole mitään vaikutusta vaan mokkula tunnistautuu vieläkin muistitikuksi. onko ratkaisua jollain? kiitos etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 12.01.11 - klo:19.15 kirjoittanut fveitsi »
I ONLY THINK CLEAR, WHEN I DRINK BEER!

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #252 : 12.01.11 - klo:22.35 »
Auttaisiko eject-komento?

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #253 : 13.01.11 - klo:11.45 »
Mint 10:ssä ei tarvitse tehdä mitään erillisiä virityksiä E1762:lle, koska asetukset ovat valmiina sen mukana tulevissa usb-modeswitcheissä (1.1.4).

Ongelmana on, ettei ainakaan minun koneessa tikku voi olla kiinni koneessa käynnistettäessä, se tunnistuu vasta irrotuksen ja uudelleen liittämisen jälkeen.

Testattu:
1. Mint 10 (32-bit), asennettu usb-tikulle Unetbootinilla, modeemi E1762, Sonera, ilman PIN-kyselyä.
2. Tehty täysin päivitetty FI-versio VBoxissa Remastersysillä ja päivitetty myös usb-modeswitch --> 1.1.6.
Käynnistys taas usb-tikulta: omassa koneessa ei vieläkään näkynyt NetworkManagerissa, jos E1762 kiinni käynnistettäessä. Irrotuksen ja liittämisen jälkeen joka kerta kytki välittömästi yhteyden.
Naapurin koneessa toimi myös modeemi kiinni käynnistettäessä, eli yhteys oli välittömästi päällä.

fveitsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #254 : 13.01.11 - klo:22.08 »
Mint 10:ssä ei tarvitse tehdä mitään erillisiä virityksiä E1762:lle, koska asetukset ovat valmiina sen mukana tulevissa usb-modeswitcheissä (1.1.4).

Ongelmana on, ettei ainakaan minun koneessa tikku voi olla kiinni koneessa käynnistettäessä, se tunnistuu vasta irrotuksen ja uudelleen liittämisen jälkeen.

Testattu:
1. Mint 10 (32-bit), asennettu usb-tikulle Unetbootinilla, modeemi E1762, Sonera, ilman PIN-kyselyä.
2. Tehty täysin päivitetty FI-versio VBoxissa Remastersysillä ja päivitetty myös usb-modeswitch --> 1.1.6.
Käynnistys taas usb-tikulta: omassa koneessa ei vieläkään näkynyt NetworkManagerissa, jos E1762 kiinni käynnistettäessä. Irrotuksen ja liittämisen jälkeen joka kerta kytki välittömästi yhteyden.
Naapurin koneessa toimi myös modeemi kiinni käynnistettäessä, eli yhteys oli välittömästi päällä.


noh, pitääpä kokeilla tota usb-modeswitchin päivitystä 1.1.4 -> 1.1.6 jos lähtisi sitten mokkula toimimaan.
I ONLY THINK CLEAR, WHEN I DRINK BEER!

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #255 : 13.01.11 - klo:23.47 »
Minä kyllä kirjoitin:
Mint 10:ssä ei tarvitse tehdä mitään erillisiä virityksiä E1762:lle, koska asetukset ovat valmiina sen mukana tulevissa usb-modeswitcheissä (1.1.4).

Ongelmana on, ettei ainakaan minun koneessa tikku voi olla kiinni koneessa käynnistettäessä, se tunnistuu vasta irrotuksen ja uudelleen liittämisen jälkeen.
Siis kokeilin kahdessa eri koneessa samalla lopputuloksella, tosin vain 32-bittisiä versioita.
Uudemmat modeswitchit ja kaikkien ohjelmien päivitykset olivat vain tarkistuksen vuoksi.

Jollei jossain koneessa toimi, syynä voi olla esim. usb-liitinpaikka, liitetyt muut laitteet tai tikun firmware? Aikoinaan kyllä jäi juuri tuosta tänään uudestaan testaamastani E1762-mokkulasta melko huono vaikutelma. Linkki: . . . en saanut sitä pelaamaan edes XP:ssä, ennen kuin vaihdoin hetkeksi siihen toisen SIM-kortin.

fveitsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #256 : 14.01.11 - klo:01.26 »
päivitin mokkulan firmwaren windows-koneella, mutta eipä mint löydä vieläkään sitä. noh, täs alkaa olee jo keinot vähissä.
« Viimeksi muokattu: 14.01.11 - klo:02.37 kirjoittanut fveitsi »
I ONLY THINK CLEAR, WHEN I DRINK BEER!

fveitsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #257 : 14.01.11 - klo:02.37 »
edit: kaikki toimii taas kun asensin koko linux mintin uusiks.  ;D eipä siis enää mitään.
« Viimeksi muokattu: 14.01.11 - klo:05.42 kirjoittanut fveitsi »
I ONLY THINK CLEAR, WHEN I DRINK BEER!

epic tuff

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #258 : 28.01.11 - klo:16.26 »
olen vielä aika hakusessa näiden linux-juttujen kanssa mutta asiaan. miten ton conky all - ohjelman saa toimimaan mint10:ssä. pystyn asentamaan sen pakettienhallinnasta mutta sitten ohjelma katoaa ja sen saa päälle vaan komentorivillä kun siihen kirjoittaa conky all :) tällöinkin se on väärässä paikassa ja mustavalkoinen. kuinka siis muokata sitä ja saada se toimimaan linuxin käynnistyessä vähän samaan tapaan kuin windowspuolella vistan ja 7 gadgetit. Kiitos jo etukäteen.

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: Linux Mint
« Vastaus #259 : 31.01.11 - klo:02.18 »
olen vielä aika hakusessa näiden linux-juttujen kanssa mutta asiaan. miten ton conky all - ohjelman saa toimimaan mint10:ssä. pystyn asentamaan sen pakettienhallinnasta mutta sitten ohjelma katoaa ja sen saa päälle vaan komentorivillä kun siihen kirjoittaa conky all :) tällöinkin se on väärässä paikassa ja mustavalkoinen. kuinka siis muokata sitä ja saada se toimimaan linuxin käynnistyessä vähän samaan tapaan kuin windowspuolella vistan ja 7 gadgetit. Kiitos jo etukäteen.
Conky-all on vain paketin nimi ei itse ohjelman, pelkkä conky on ohjelman nimi. Sinun täytyy itse kirjoittaa kotikansioosi .conkyrc tiedosto johon tulee ulkoasu ja asetukset. Tutustu tämän foorumin conky lankaan josta löytyy malleja omaan conkyyn ja ohjeet conkyn käynnistämiseen koneen yhteydessä. Conkyllä et voi saada samanlaisia tuloksia niinkuin seiska gadgeteillaan, mutta jos haluat samanlaisen tuloksen tutustu ohjelmaan nimeltä screenlets.