"Kyllähän tässä hitaalla mennään. Yhden pasianssin kokeeksi pelasin, sitten loppui kärsivällisyys", hän totesi. Riman alittaminen vieläkin huonommalla koneella on harkinnassa, mutta komponentteja puuttuu vielä. Hankalaksi projektin tekee seiskassa toimivien ajureiden löytäminen vanhoille romuille.
Höh. Ubuntu Hardyllä tekee normaalihommia(pl. flash-videot) ja pelailee vielä sujuvasti pasianssiakin 300MHz / 256MB koneella. Joten ei ole NT7:sta vastusta linukalle.
Olen minä nähnyt XP:nkin "toimivan" 64MB:n muistilla. Käytettävyys vain oli nolla, tolkuttomien minuuttiluokan viiveiden takia.
T:Jallu59
Lähinnä itse vertailen tässä nyt Microsoftin kehitystä, sillä minusta ollaan oikeaan suuntaan menossa. XP oli hidas ja tökerö, Vista puolestaan raskas syöppö, joten siinä mielessä eteenpäin mennään.
Itsellä on Dell Latitude X1 "miniläppäri", jossa on Pentium M ULV 1.1Ghz suoritin. Tässä toimii loistavasti Linux, mutta koneen mukana tulleen XP:n käyttö on vähän niin ja näin. Tsekkaapa
tämä linkki, jossa eräs oli verrannut XP:tä ja Windows 7:kaa kyseisessä koneessa. Jos valtaosa noin 1Ghz koneista toimii yhtä hyvin Seiskalla verrattuna XP:hen, niin aika kovaa kauraa tällä kertaa MS on tuomassa markkinoille.
Itse ajattelin nimittäin nyt jyrätä tuon p****n XP:n pois ja testata Windows 7:kaa koneessa. Win7 ei tule jäämään tietenkään koneeseen, sillä maksamaan en tietty tuosta tekeleestä ala. En minä nyt hullu ole ja maksa itseäni kipeäksi MS:n käyttiksestä, jos koneeseen saa loistavasti toimivan Linuxinkin. Testata kuitenkin ajattelin...