Kirjoittaja Aihe: Linux käyttäjien moottoriajoneuvojen viestiketju. (Eli millä ajat ja miksi?)  (Luettu 25381 kertaa)

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Volvo 740 ei vuoda öljyä, se vain merkkaa reviirinsä. :D terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

lunatiC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 459
    • Profiili
    • http://www.hurjatmopoilija.com/
"Poikamies" autolla ajelen, eli Toyota Celica 2.0 GTi -94.

makro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Peugeot,koska käyttöjärjestelmänä Linux  :D
#460767

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Edellinen autoni varastettiin (opel kadet vm-79) yli kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen on menty polkkupyörällä ja vuokra-autolla.

Ai niin, on mulla tuutti-Honda (CB 750 vm-71) mutta ollut seisomassa useamman vuoden.
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Bussilla ja polkupyörällä ajan, koska tulee yksityisautoilua halvemmaksi. Tosin kunhan Itä-Suomeen muuttaa, joutunee auton hankkimaan olemattoman julkisen liikenteen takia. Autoista ylivoimainen ykkönen on mielestäni Ford KA  :) Tosin jäänee hankkimatta, koska siihen takaboksiin ei rattaita ainakaan ilman luovaa väkivaltaa saane.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Saabin tehtaiden, Scania työautona onhan siinä heppoja kuitenkin 340 P-sarjaa, automatti (Allison)
ja täysilmastointi. Mittarissakin jo 90000km ja vasta 2006 malli :)

Ei jaksa tuon ratin vääntämisen (onneksi on urakkanuppi) ajella omalla autolla, kun ei sellaiseen ole varaa...
Asuntolaina vie kaiken vapaan rahan :)
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Mippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Saabin tehtaiden, Scania työautona onhan siinä heppoja kuitenkin 340 P-sarjaa, automatti (Allison)
ja täysilmastointi. Mittarissakin jo 90000km ja vasta 2006 malli :)

Ei jaksa tuon ratin vääntämisen (onneksi on urakkanuppi) ajella omalla autolla, kun ei sellaiseen ole varaa...
Asuntolaina vie kaiken vapaan rahan :)
Maanajoa vai mitä?
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Maanajoa vai mitä?

Ei, mulla on vartalo vieä suht koht sutjakka  ::)

Helsingin keskustassa, mutta ei pullakuskin hommia, paremmin palkattu...
Turhan kryptisesti sanottu...
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Millä ajat? -Saab 9-3 2.0t vm. -01
Miksi? -Sopiva sekoitus suorituskykyä (kyllä lähtee ;D) ja mukavuutta. Myöskin sopivan kokoinen, hyvin mahtuu mukaan niin vaimo, kuin koirakin. 

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Hei!

Hauskin ketju aikoihin!

Itse olen kortiton (ajo-) ja käytän paikallisliikennettä tai pidempään matkaan junaa tai mukavien ystävien kyytiä (kivoja kavereita niillä on autoja  ;))

Hym! henkilökohtainen sisäinen alkolukkoni tietokoneelle muuten kuin musan kuunteluun on n 1½ - 2 pulloa viiniä mutta joskus toki sekin lukko on lipsahtanut irti "USB-portista". Mutta mitäpä siitä1 Niitä sattuu harvoin! Pahus kerrankin olis rehellisesti oma ittensä mutta soomen kieli takelteelee..... ;D

terveisiä lämpimiä kaikille ja viestiketjun aloittaneelle! :D

junnuh
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Täytynee tunnustautua LL-kerhoon kuuluvaksi, eli Ladalla reaalimaailmassa ja Linuxilla virtuaalimaailmassa liikuskelen. Auto oli ostettava n. 10 vuotta sitten työn takia. Auton merkillä ei minulle ole mitään merkitystä, tuolloin vain Lada sattui olemaan uusista autoista halvin.

Linux user #424871

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Tuollainen alkuperäiskuntoinen Solifer Sm 83 löytyy:


Autoon ei ole vielä korttia, mutta tämänhän piti olla yleinen pärinätopic. Toisena mopona Keeway Matrix, bussilla ja porukoitten Pösö 307 farmarilla, sekä siskon Ford Pumalla liikutaan myös.

Aspen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Ajelen Detroitin ylpeydellä, amerikkalaisen autoteollisuuden taidonnäytteellä: Ford Focus 1.6 16V :)

Miksi? Jotta voisin siirtyä pisteestä A .........................  pisteeseen B.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Aikaa kuluu enemmän Helkaman satulassa, mutta kilometrejä taittuu enemmän nuhapumppu-Ford Focuksen ratissa. Miksi? Pyöräilyn pitäisi (luin joskus jostain foorumilta) olla hyväksi. Ja biiliin pitää saada perhe silloin tällöin.

jakevm70

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
    • From China
Voyager 3.3+automaatti liikutta meidän perhettä ja onhan tuossa pihassa oopelikin. farkku astra -94. ;D

DJ Tsvetkoff 4ever

  • Vieras
"Ajelee ladalla ja hinkkaa linuxua, jollekkin voisi tulla mieleen että tuo jätkä on "kommari". Tulkoon! Sama se minulle."

Ite omistin kans latuskan (Punainen 1200S). Käytän Linuxia ja levyhylly notkuu Venäläisistä CD-levyistä (54kpl)  :)
Latuskaa ei enään ole, mutta muut ovat säilyneet.

Edit: Pyörällä kuljen. Kaupungin (ha ha) keskustaan on vaan 2km. Veroja saa maksaa ruoasta/elämisestä ihan tarpeeksi. Tarvittaessa soitan tutuille ja maksan Ben/Dis. tarpeen mukaan. Pyörällä päässyt, kun kaikki on lähellä. Tosin vesi sateet ja 30.asteen pakkaset pistää välillä kiroamaan, mutta onpa tuota selvitty niistäkin tavalla ja toisella ;)

P.S. Olen ainut aktiivisesti pyöräilevä lähipiiristä ja ainakaan 10 vuoteen en ole sairastanut "kulkutauteja" Mahatauti (paskatti)  jne... mitä niitä liikkuu. kerran vuodessa on räkätauti, kunhan kaikki muut ovat sen sairastaneet. (Syksyllä) Terveyskeskuksen palveluja ei ole tarvinnut käyttää. (Vatsahuuhtelu 1999) siinä on mun asiat sinne putiikkiin. Särkytapletteja en syö. Uni on paras lääke! Kaikki korjaus prosessi tapahtuu nukkuessa ;) Nukun enemmän ajasta, kuin olen hereillä. Yö elukoita.

No mutta anyway on tosta pyöräilystä varmaankin jotain hyötyä. Tai ainakin näin ainakin oletan ja pusken terveyteni sen piikkiin. Juon ja POLTAN. Poltan siksi isolla, että todellakin poltan liikaa. Oikea himo menthol keuhko ;)

Vithushka että meni niin off topikkiin koko homma :) Sorry jos jotain ärsyttää. Oon maisteiisa 5 tunnin Windows kärsimyksen jälkeen ja nyt lähden vetää keuhkot tyteen erästa Smooth Menthol ainetta.

Dim sigaret s mentholom ( Mentholi tupakan savu) näin mulle eräs Venäläinen Suomensi (Englansi) sen.

http://www.youtube.com/watch?v=pDt4pyYHTbQ

s0r05000

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
    • kapsi
Tattis JunnuH.

Yllättävän paljon noita ruotsin lentokonetehtaan tuotteita tuntuisi Ubuntun käyttäjillä olevan.. Hyvä yhdistelmähän tuo on. Saab ja Ubuntu samalla miehellä. Ainakin minulle sopii.

Itseltäni tulee kuitenkin hatunnosto polkupyörä/julkinen liikenne -miehille ja naisille. Itseltä ei moinen tosiaan onnistu, kun tavaraa tarvii aina olla kuljettamassa. Sekä omia, että vieraitakin. Keskustassa pyörimiset hoidan kyllä polkien tai rullalaudalla. Muuten mennään autolla. Läppäri kulkee pyöräillessä tai skeitatessa repussa. Yllättävän mukavaa muuten mennä vaikka väinön kahvilaan ottamaan iso kuppi tummaa paahtoa ja lueskella esimerkiksi tätä foorumia. Siihen en autoa edes kuvittelisi ottavani mukaan. Mikäli parkkipaikan löytää, niin 2,40€/tunti on melko suolainen lisä kahvin ja munkin hintaan.

Niin...

Anna Jake tulla vaan.. Saadaan nähdä, meneekö joku provosointiinsi. :) Minulla on niin iso sydän, että sinne kyllä mahtuu. Eikä juuri ole pahaa sanottavaa sitikoista. Oma -90 pösö oli kyllä melkein yhtä huono kuin maailman huonoin auto, eli 340 volvo. Siinä muuten oli vieläpä renaultin kone, joten ainoa ranskalainen minkä hyväksyisin, olisi sitten ilmeisesti Citrôen.

+m
"a combination of bad and sad luck, and it's definitely not fair." Grace (or The Importance of being impermanent) - Armalite
HP Pavilion tx2020 & Ubuntu 8.04 mirosol.kapsi.fi

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Menkääs kokeileen C5:a, niin huomaatte kuin Suomen tiet on nykyään upeessa kunnossa.  :P
Tulipahan käytyä kokeilemassa uusinta C5, ja ei Jake aivan tyhmiä puhu.  Olihan se kuin kissan selässä. ;)  Persoonallisia kummatkin, niin Citroen kuin Saabikin.
t.matti

n0gear

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Nyt helsinkiin muuton jälkeen pyörällä. sitä ennen saab 9000 ja farmari mitsu.
Lainaus
näkee tuolla liikenteessä väliin kylläkin pyöräilijöiltäkin sellaisia yksilösuorituksia ettei välttämättä oo napattu narikasta aivoja mukaan ku on lähetty liikenteeseen.
juhisi oot varmaan nähny minut :)

Rähmäkäpälä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 159
  • Xubuntu 11.10
    • Profiili
Omaa autoa en omista, mutta joskus tulee lainattua isäukon espanjalaista härkää 8).
« Viimeksi muokattu: 13.08.08 - klo:22.55 kirjoittanut Rähmäkäpälä »