Mies osaa hädin tuskin käynnistää nettiselaimen.
Et oo kouluttanu kunnolla, vai onko vaikea tapaus? Vai ootko opettanu vain ruoanlaittoa yms.
Kotityöt on lapsille, oppivatpahan ansaitsemaan rahansa.
t. kotityöläinen
Miksi naiset eivät pyöri tietotekniikan mailmassa aivan niin paljon kun miehet?
Tytöille sanotaan pienestä pitäen etteivät he ymmärrä tekniikkaa tai matematiikka ja antaa miesten hoitaa se puoli. Tämä korostuu myös lahjoissa, pojille ostetaan autoja ja hävittäjiä, tytöille taasen nukkeja.
Tai olisiko ryhmäpaine? On vaikeaa olla kiinnostunut eri asioista kuin kaikki muut, kokemusta on. Useimmat ihmiset haluavat kuulua johonkiin ryhmään, harvat haluavat erottua massasta, varsinkin pienenä. Tämä myös heikentää kotona opetettujen asioitten tehoa, lapsen on annetaan kasvaa millaiseksi itse haluaa, on helppo valua valmiiksi hyväksyttyyn muottiin, kun vanhemmat ei väitä vastaan.
Vika on myös usein vanhassa "elä tee niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon", samaa sanotaan myöhemmin omille lapsille ja tavat eivät koskaan muutu.
Oikea vastaus vaatisi pitkällistä psykologiaan perehtymistä ja vastaisi suoraan kysymykseen miesten ja naisten ajetusmaailmojen eroista. Tämä kaikki on vain spekulointia, mutta voihan sitä arvatakkin lähelle.
Kysyjän sukupuli vaikuttaa pakostakin vastaukseen, naisilla ja miehillä on
hyvin erilainen ajattelutapa, nainen ymmärtää yhtä hyvin kuin mies, mutta eri tavalla.