Minulla reaktio on negatiivinen. Minusta vapaiden ohjelmien edustajat täällä Suomessa voisivat/heidän tulisi tehdä tähän rakoon eroa piraattipuolueeseen ja osaan sen tavoitteista. Esimerkiksi tämä meidän yhteisömme voisi "irtisanoutua" tästä.
Puolestani irtisanouduttu
Vakavasti puhuen joihinkin muihin asioihin kuin Linuxiin liittyen piraattipuolue voi onnistua herättämään ihan hyvää keskustelua, sillä kulttuurin levittäminen on aika kestämättömällä pohjalla nykyään. Tosin esim. musiikin suhteen olen ihan tyytyväinen että Suomesta löytyy
yksi musiikkikauppa josta voi hyvällä omalla tunnolla ostaa musiikkia, ja maailmalta muutama muu. Jäljelle jää lähinnä sitten elokuvat joissa meno onkin sitten aivan täyttä hölmöilyä, kuten viime päivien DVD-uutisoinnista on saatu nähdä. Elokuvaharrastusta ei juuri voi harrastaa tällä hetkellä ns. järkevästi, kun ei ole mitään tahoa joka myisi esim. minun haluamiani tuotteita.
Vapaat ohjelmistot sopivat sinänsä suoraan lähes minkä tahansa puolueen ohjelmaan, siinä missä tasa-arvo ja ympäristönsuojelu. Ja toisaalta jokainen puolue voi hyvin perustella omista näkökulmistaan miksi vapaat ohjelmistot sopivat juuri heille, minkä vuoksi ei voi "sallia" että mikään tietty puolue alkaa liittämään vapaita ohjelmistoa pelkästään omiin tarkoitusperiinsä.