Kirjoittaja Aihe: Nyt kunnon aiheen virestä aihe! Mikä narttu kissalle nimeksi?  (Luettu 9718 kertaa)

Credo

• Vieras
Eli pikkasen taustaa.Itellä on jo kissa IINES 7 vuotta jonka sain vahingossa sattumalta omaksi siskolta monen mutkan kautta vajaa 7 vuotta sitten,eli se on ollut mulla melkein ikänsä.Nimi ei siis oon oma keksimä,mutta kissa on rakas.IINES on 7 vuotta ja jotain vanha ja on tottunut toisiin kissoihin...no ainakin pakosta parin päivän jälkeen.Sillä olikin kaveri kolli kissa "LAHTAAJA" (Oma keksimä nimi) mutta se meni ja katos ulos parisen vuotta sitten.Joten oisko näin luovasta porukasta joka keksis hyvän nimen IINEKSEN kaverille joka on kans narttu. Itse tykkään Kreikan jumalien nimistä ja ristiin siskon kissan sillä omalla suosikilla,eli HERA.Sisko ehdotti : MIDGYIR (Naiseuden ja kauneuden jumalatar) ja sitä sit kutsuttais MIDIKSI,mutta en oikeen tiedä???.Itellä on vaan mielessä nimeksi LUTKA.Mut kuka kehtaa pihalla huudella lutkaa/ sitten antaa sellasen nimen????.Eli nyt aivonystyrät toimimaan ja hyviä nimi ehdotuksia tulemaan.Killi saapuu uuteen kotiin Lauantaina. P.S. Tiedän yhden henkilön nimeltä jolla on 2 kissaa ja niiden nimi on : 1.Pistä se 2.Toosa kiinni.No jos ei tollastakaan kuiteskaan.LILITH on kan sellanen jota omalle kissalle en halua,koska kaverin pois mennyt kissa oli sen niminen.Siis nimen ei tartte olla mikään alamaailman juttu kunhan se on erikoinen eikä mikää Lissu jne... Kiitos kaikille ehdotuksille jo näin etukäteen !!! :)

Niin ja tosiaan rakastan eläimiä  varsinkin kissoja joten lapsi tulee hyvään Kotiin, jossa isäntä kuihtuu ja kissat senkun lihoo vaan. :)
« Viimeksi muokattu: 23.08.07 - klo:22.17 kirjoittanut Credo »

serola

• Käyttäjä
    • Profiili
Omasta mielestäni kaunein Kreikan mytologian "narttunimi" on Medeia. Ei oo jumala eikä välttämättä hirvittävän mukava hahmo, mutta nimi on soma.

Credo

• Vieras
Juu eips paha! Kaunis tosiaan!!!! Kiitos! Tostahan voi sit vetää jonkin kutsuma nimenkin ;) Lisää tollasii! Ilmoitan sit kun nimen oon saanut valittua ja kiitän ehdottajaa tottakai!

SuperOscar

• Käyttäjä
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Jos otsikkoa on uskominen, haluat kissasi nimeksi ”narttu” mutta kirjoittaisit sen pienellä :P  Yhdys sana säännöt kannattaisi joskus opetella...
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Hene40

• Käyttäjä
    • Profiili
Ei ole kyllä yksikään Kreikan jumalista, mutta Claudia olisi nätti nimi ^_^.

Credo

• Vieras
Jos otsikkoa on uskominen, haluat kissasi nimeksi ”narttu” mutta kirjoittaisit sen pienellä :P  Yhdys sana säännöt kannattaisi joskus opetella...

Kiitos tiedosta,vaiko muistutuksetakertoa .Jos et oot stekannut noita mun aikaisempia viestejä niin,äikän ope ei oo yhtään mielissään.Niissä on niin vihtoorisesti paljon virheitä! Mä valitettavasti puhun kahta eri murretta sekasin vaikka toista en haluais oppiaollenkaan,mutta se vaan pikkuhiljaa tarttuu kuin räkätauti:) ja muutenkin tollaset kirjoitusopin pikkutarkka sokerrys on tyhmää viilaamista jos tekstistä saa selkoa mitä maata siinä puhutaan.Sä voit mennä opettaa sitä aidinkielenoppia sinne lähimpään paikalliseen kouluun ja antaa olla täällä tollaet sikseen.Jos täällä foorumilla olis pakko kirjoitta niinkuin Aapisessa opetetaan,niin voisin veikata että kukaan ei paljon kukaan viittis tänne kirjoitella.Siis älä takerru pikku pilkunnussioiden mielikohteisiin. :)

peran

• Vieras
Kiitos tiedosta,vaiko muistutuksetakertoa .Jos et oot stekannut noita mun aikaisempia viestejä niin,äikän ope ei oo yhtään mielissään.Niissä on niin vihtoorisesti paljon virheitä! Mä valitettavasti puhun kahta eri murretta sekasin vaikka toista en haluais oppiaollenkaan,mutta se vaan pikkuhiljaa tarttuu kuin räkätauti:) ja muutenkin tollaset kirjoitusopin pikkutarkka sokerrys on tyhmää viilaamista jos tekstistä saa selkoa mitä maata siinä puhutaan.Sä voit mennä opettaa sitä aidinkielenoppia sinne lähimpään paikalliseen kouluun ja antaa olla täällä tollaet sikseen.Jos täällä foorumilla olis pakko kirjoitta niinkuin Aapisessa opetetaan,niin voisin veikata että kukaan ei paljon kukaan viittis tänne kirjoitella.Siis älä takerru pikku pilkunnussioiden mielikohteisiin. :)

Minun tekstejä ainakin saa huomautella, vaikka en jaksakaan aina kirjakieltä kirjoittaa. Lisäksi täältä löytyy monenlaista kulkijaa varsinkin ikähaitari on laaja, joten ymmärrys saattaa jäädä monilta puolitiehen, jos aivan slangiksi tai murteeksi laskee kirjoituksensa. Lisäksi jokainen kirjoittamamme viesti on kuitenkin julkaisu (private-viestejä lukuunottamatta). Tosin ymmärrän hyvin, miltä oikeinkirjoittajien 'pilkun n*****oiden' antama kylmä suihku tuntuu, sillä olen itsekin päässyt siitä osalliseksi. Aluksi se ei tunnu hyvältä, mutta se on 'omaksi parhaaksi'.

Mitä tulee SuperOscariin, niin veikkaisin hänen opettaneen tai opettavan, mutta ilmeisestikin peruskoulua korkeammissa asteissa, vaikka tuskin opettaminen kuitenkaan on päätyö. Menikö edes lähelle?

Nikki paljasti, joten ilmeisesti varsin lähelle meni. Credo voit olla, jopa ylpeä keneltä olet saanut kielenhuoltoa ilmaiseksi. Jos et vielä ymmärrä, niin tulet varmasti ymmärtämään myöhemmässä elämässä.

Credo

• Vieras
Juup ei siinä mitään mutta sattaa olla jotain siihen aikaan koska sen ajan mitä oon tajunnyt niin porukka vaan  vitthuiluilee tosta mut myönnettäköön vmmaisestä puhe tavasta ja hei mä oon 26 vuotias "vanha  pikkupentu". Vedä siinä syntymä Helsinginmurretta ja muuta 7  vuotiaana ,Lapin Portille nimeltä Pudasjärvi.Sä oot niin pahimmillaan tossa iässä kaikille vaikutteille altis.Että ei löydy taivasta päälle maan. + mä oon aina inhonnut tätä murretta mita täällä pohojosessa ihimiset kesken puhuhutaan.Eli tää mun epäselvä Suomenkieli on vaan tappelu jotain vastaan jota en halua syleillä/viljellä Kunnioitan Suomen kieltä ja haluan sen pysyvän sitä mitä se tarkoittaa.Sitähän se ei oo ollut kuulemma koskaan, aina vaan muuttuu. Muttaa tää mun vithoorin sekava kieli tulee silti olemaan aina osa minua vien sen sinne,minne elon herra minut johdattaa ja vien sen kanssani sinne missä viimein levätä saan.Hiljaisuuta todistaa.

Stargazers

• Käyttäjä
    • Profiili
No olisko "Gabria" hyvä nimi?

PS. Niin, tuo nimi on siis takaperin "Airbag" :P

PPS. Kieliopista vinetyksessä varmaan pääpointti on, että käytetään välilyöntiä pisteen, pilkun, huutomerkin sekä kysymysmerkin jälkeen. Virkkeet aloitetaan isolla kirjaimella ja käytetään useampaa "palstaa", eli pari rivinvaihtoa aina yhden "kappaleen" väliin, jolloin sitä on nopeampaa ja helpompaa lukea. Myös ylipitkät lauseet jos pistää pariksi eri lauseeksi, niiden ymmärtäminen on helpompaa.

PPPS. Joo, ei tuota sitten ole vinetykseksi tarkoitettu.
« Viimeksi muokattu: 24.08.07 - klo:08.27 kirjoittanut Stargazers »

serola

• Käyttäjä
    • Profiili
Todellakin uhkaavasti aiheen viereen näyttää menevän  ;D

Credolle vielä yksi nimivaihtoehto. Kaverillani on pieni suloinen kissanrääpäle nimeltään Elektra. Nimensä mukaan eloisa ja lyhyesti Ele. Tämä siis valitettavasti jo käytössä, jos mielit ainutkertaista nimeä, vaan onhan noita samoja nimiä ihmisilläkin.

Edit:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Elektra
http://en.wikipedia.org/wiki/Elektra_%28comics%29
(Äskön ei alempi linkki toiminut. Toimiskohan nyt?)
« Viimeksi muokattu: 24.08.07 - klo:09.48 kirjoittanut serola »

SuperOscar

• Käyttäjä
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Mitä tulee SuperOscariin, niin veikkaisin hänen opettaneen tai opettavan, mutta ilmeisestikin peruskoulua korkeammissa asteissa, vaikka tuskin opettaminen kuitenkaan on päätyö. Menikö edes lähelle?

Jesh. Yliopistossa opetan ja suomen kieltä :)

Itse topiikkiin: olen niin pahamaineisen huono lemmikkien nimeäjä, etten viitsi yrittääkään. Kun yritin ainoaa omaa lemmikkiäni lapsuusvuosina nimetä, minun antamani nimi kesti käytössä vain parisen viikkoa ennen kuin äitini nimiehdotelma voi voiton.

Puhumattakaan siitä, että olen ehdottomasti koira-, en kissaihmisiä. Koirat rulettaa.
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

pttk

• Käyttäjä
    • Profiili

Tässä pari nimeä, Era  tai  Karviska  molemmille löytyy vastine toiselle historiasta ja toiselle sarjakuvasta.   ;)
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

juyli

• Vieras
Meillä oli tyttökissa, jolle annoimme nimen:
Prinsessa Pörrö Pia Amalia Desiree Hiramunda von Pirpana. Sitä kutsuttiin Pörröksi. Nimiä saa vapaasti lainata ;)

focalift

• Käyttäjä
  • Hardy 8.04
    • Profiili
pistä sen nimeksi dogi niin ei tuu ainaakaan kovin äkkiä toista samanlaista vastaan.  ;D ;D ;D ;D ;D
Antec P182B / Corsair HX520W / Intel Q9450 / Noctua NH-U12P / 4GB DDR2 800mhz / Seagate 7200.11 500GB / Asus P5Q Deluxe / Sapphire HD4870 / Lacie 500GB / Logitech G15 & G9 / Samsung 930BF

shelby

• Käyttäjä
    • Profiili
Meidän kollin nimi on Riesa, sopisko naaraalle Riesuli?
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

serola

• Käyttäjä
    • Profiili
Credo? No mikä tuli kissalle nimeksi?

Mippe

• Käyttäjä
    • Profiili
Ehdottomasti Layla (Leila)  ;)
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

Credo

• Vieras
Kiitos vastanneille!!! :) Kissa sai nimeksi kuiteskin Luna.Tais olla Egypti jossa ihminen joskus vuosia sitten tapettiin jos se tappoi kissan ja kuu ja kissat yhdistettiin vahvasti toisiinsa ja Kuun jumala Serene,Luna ja Hecate on sama asia.Ite oon tällainen yö eläjä ja en jaksa kokoajan käydä ulkona,joten kissat sopii paremmin kuin koirat itselle.Killi on tollanen pikkupiru jolle ois kyllä voinut laittaa nimeksi paskaperse.Rapoo ihan tautisesti.Ääntä ei kuulu,mut haju on sitäkin aisteja täräyttävä.Iines alkaa pikkuhiljaa hyväksyä,että sen reviirille tuli toinen kissa ja näytti sen pesemallä toista.Sanoin siskolle että "IInes nuoli eile Lunaa" ja se kuuli että "IInes nuoli eilen munaa"!!! Silleen aika huono nimi, että nimen saa melko selvästi sanoo ja silti joku kuulee väärin :)

Sit tosta Suomenkielestä,että joskus tässä taannoin olikin jossain ohjelmassa joku äidinkielenmaisteri joka sano että Suomenkielessä on ihan liikaa pilkkuja.Eli siis yhdessä lauseessa liikaa pilkkuja.Itse yritän vetää ne pilkut sillain niinkuin puhuessa,eli siihen kun vedän henkeä (Tervakeuhkot) ;) Mut ei siitä sen enempää ja ihme että pilkunpökkiätkin tajuu tekstin,vaikka kaikki ei oikein meinaa toteuttaa niitä äidinkielen saloja;)

Credo

• Vieras
Jos kissa olis ollut kolli,olisin laittanut nimeksi Linus.Kutsuma nimeltä sitten Linukka tai mitä vaan siihen suuntaan.No nyt on talossa sitten Iines ja Luna :) Karsee rapoja toi kissa.Toisinaan tuntuu,että pitää huoneesta häipyä,kun kissa haisee pahemmalle kuin isäntä. (Ehkä?) Onko teillä itellä elukoita ja minkä nimisiä.Kiva olis kans tietää miten nimi on niille raiskattu. Ite oon ollut kissa rakas niin pitkään,kun muistan ja itellä on ollut yhteensä 5 kissaa.Tosin nyt ei yksikään pääse kartanolle,että ei häviä sitten sille pimeälle tielle.Jos olis aikaa/mielenkiintoa hankkia koira, niin sen nimeksi tulis ehdottomasti Jonne.Sopii vaan niin hyvin koiralle omasta mielestä.Niin no joo kolli koiralle.

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
Meillä on kissat Siiri, Mölli ja Veeti. Koiran nimi on Rocky. Kissat on sisäkissoja, eipä tarttee sit tuosta valtatieltä käydä raatoja keräämässä. Susiakin on kuulemma täällä näkynyt.

Linux user # 406601