Itse löysin kanssa saman kohdan kuin RistoH, mutta en uskaltanut tehdä ko. työkalulla mitään, koska kun koetin liittää osioita Ubuntun puolelta Kubuntuun, niin alkoi tulla herjaa, että Moun point pitäisi luoda... Enkä sitten uskaltanut antaa Kubuntun tehdä mitään asialle...
Kolme asiaa häiritsee tällä hetkellä Kubuntun käytössä (perheen ja työn lisäksi siis
)
Konquorer.. Monet ovat kehuneet sitä, ja pidän ideasta että samalla työkalulla selataan kaikkea mitä tarvitaan, mutta en ole vielä sisäistänyt sen toiminnallisuutta. Ensimmäisillä silmäyksillä se on hyvin sekava, mutta otan huomenillalla kunnon istunnun sen kanssa, eiköhän se siitä.
Tulostin. Minulla on monitoimilaite, mitä Kubuntu ei tunnista mutta Ubuntu tunnistaa
Merkkiä en nyt työmaalla saa päähäni millään, mutta lisään sen myöhemmin..
rootin salasanan kysely. Ubuntun puolella jos olen tehnyt jotain komennolla sudo, se jää ns "muistiin" ainakin parin komennon ajaksi. Näin ei ole Kubuntussa, mikä on tietenkin turvallisempaa, mutta hiukan työläämpää.
Makuasioita siis... Paitsi tuo tulostin..
Visuaalisesti pidän Kubuntusta enemmän, ja sen työkalupalkki on monipuolisemman oloinen kuin Gnomen, mutta vaatii vielä totuttelua. Toki, Gnomen asetukset on mulla jo kaikki kohdallaan, ja KDE:tä säädän vielä. Tämäkin vaikuttaa asiaan, eli jos olen laiska, menen vain Gnomeen, teen hommat ja suljen koneen..