Kirjoittaja Aihe: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?  (Luettu 25328 kertaa)

trilog

  • Vieras
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #60 : 28.12.05 - klo:20.03 »
Itse suosin natiivia ympäristö enkä mitään emoloitua.
Joten, ei minulle. :)

Jos tarkkoja ollaan niin wine ja cedega eivät ole emulaattoreita vaan ne tarjoavat windows kirjastoja vaastaavat Linuxille.
Tavallaan ovat. ;)

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #61 : 28.12.05 - klo:20.23 »
Itse suosin natiivia ympäristö enkä mitään emoloitua.
Joten, ei minulle. :)

Jos tarkkoja ollaan niin wine ja cedega eivät ole emulaattoreita vaan ne tarjoavat windows kirjastoja vaastaavat Linuxille.
Tavallaan ovat. ;)

Periaatteessa eivät, mutta käytännön kielessä kyllä.

Kuitenkin sanovat että on yhtä nopea kuin windowssinkin puolella, eli emulaattoreille omaista jumitusta ei olisi.

simohell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #62 : 29.12.05 - klo:00.38 »
Hei !

Onko muita käyttökelpoisia kuvatusohjelmia kuin Gimp - meinaan sellaisia monipouolisia.

Vilkaisitko jo tuota aiemmin tässä ketjussa mainittua Pixeliä?

Joo - sitä demoa, mutta kaipa on kaivettava kuvetta ... halpahan se on winkkuohjelmiin verrattuna :)

Elä nyt vielä, anna nyt muillekin tilaisuus vastata.  :) Itse en kuitenkaan GIMPin ja tuon Pixelin lisäksi muita tiedä.

Joskus oli uutinen että Corel Photo-Paint 9 olisi julkaistu ilmaisena. Se ilmeisesti (Wikipedian mukaan) toimii lähinnä winen avulla, mutta on kai joka tapauksessa pätevä softa ja nimenomaa linuxille tarkoitettu. En tiedä onko sitä nyt enää saatavilla, kun corelin sitet tuntuvat tällä hetkellä pyörivän pirun hitaasti, jos ollenkaan. Toivottavasti eivät ole kokonaan pudottaneet sitä pois jakelusta.

Toinen lupaava tulokas (ja tämä avoimeksi, ei vain ilmaiseksi) on Xara Extreme, joka on pääasiassa vektorigrafiikkaohjelma, mutta siinä on myös hyvä kuvankäsittely, kunhan ehtivät porttaamaan. Avaavat sivujen mukaan koodia pala palata ammattilaisten voimin...
"Freedom fighters, speak with your tongues,
sing with the might of the wind in your lungs!"
--Donovan Leitch

Patse

  • Vieras
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #63 : 04.01.06 - klo:15.34 »
Ainut ohjelma mitä kaipaan wintoosan puolelta on Nero 6.Josta tulikin mieleen,että toimiiko NeroLinux ubuntussa?
Niin ja jos sais joskus Linuxille hyvän musanteko ohjelman,mut nää ei aja mua enään wintoosaa käyttämään.Oon käyttänyt Linuxia jo jonkun aikaan (Fedora Core 4) nyt viime yönä asensin Ubuntu 5.10 kun se asennus levy toimi mun dvd-rw aseman kans (Benq 1640) ennen se ei pystynyt lukeen asennus levyä,mut nyt uusin firmware ja toimii.Tässä ei kyllä paljon tainnut otsikkoon liittyvää asiaa sitten ollakaan,mut olen huomannut monessa asiassa että ei kiitos wintoosalle!

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #64 : 04.01.06 - klo:16.04 »
Ainut ohjelma mitä kaipaan wintoosan puolelta on Nero 6.Josta tulikin mieleen,että toimiiko NeroLinux ubuntussa?

Toimii...itse käytän ;D


janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #65 : 04.01.06 - klo:16.19 »
Ainut ohjelma mitä kaipaan wintoosan puolelta on Nero 6.Josta tulikin mieleen,että toimiiko NeroLinux ubuntussa?

toimii, mutta en näe paljoakaan järkeä käyttää sitä. sen käli on kopio ikivanhasta gnometoasterista ja se käyttääkin ikivanhaa GTK+1.2 toolkittiä (ja näyttää kamalalta). suoraan sanottuna linuxille on paljon parempia käyttöliittymiä cd:n polttamiseen.

Niin ja jos sais joskus Linuxille hyvän musanteko ohjelman,mut nää ei aja mua enään wintoosaa käyttämään.

riippuu vähän siitäkin minkälaista musan tekemiseen tarkoitettua softaa kaipaat. laadukkaita äänieditoreja/moniraitureita kyllä löytyy, samoin ainakin midisofta ja joitain trackereita.
Janne

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #66 : 04.01.06 - klo:18.12 »
Ainut ohjelma mitä kaipaan wintoosan puolelta on Nero 6.Josta tulikin mieleen,että toimiiko NeroLinux ubuntussa?

toimii, mutta en näe paljoakaan järkeä käyttää sitä. sen käli on kopio ikivanhasta gnometoasterista ja se käyttääkin ikivanhaa GTK+1.2 toolkittiä (ja näyttää kamalalta). suoraan sanottuna linuxille on paljon parempia käyttöliittymiä cd:n polttamiseen.

Olen samaa mieltä. Mielestäni paras graafinen poltto softa Linuxille on tällä hetkellä K3b, mutta uskoisin, että gnomebaker menee kohta sen ohi, kunhan pari versiota vielä tulee.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #67 : 04.01.06 - klo:19.27 »
Vaihdoin tänään emolevyn muistikampoineen uuteen. Tulos:
Windows: uudelleenasennuskunnossa,ei käynnisty.
Ubuntu: Xorg sekos, mutta siitä selvittiin reconfigure komennolla. Komentoa en muistanut, mutta onneksi Live cd pelastaa :D Ubuntu ei petä :)

Qwerty

  • Vieras
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #68 : 05.01.06 - klo:22.24 »
Tänään alkoi CES messut. MS ja Bill Gates piti jo tilaisuuden.
Kannattaa ihmeessä katella:
mms://bg1msft-wm9.fplive.net/bg1msft/ces_billgates_keynote_20060104_300.wmv

Tiedän kyllä, että moni on automaattisesti "M$ on p*sk*" jne. mutta mielestäni
erittäin mukavan näköisiä leluja. Niin ja kyllähän MS hyviä tuotteita kehittää.
Vistan nopeus on myös huima jos todellakin _noin_ nopea *Wow* ...