Kirjoittaja Aihe: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?  (Luettu 25409 kertaa)

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #40 : 21.12.05 - klo:21.20 »
Tosiaan tuostahan olis mukava kuulla lisääkin. Mitenkähän se pärjää Gimpille?

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #41 : 22.12.05 - klo:22.10 »
Tänään sain vaimonkin viimeinkin hylkäämään windowssin! Nyt täällä on onnellinen Ubuntu perhe :D ;)

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #42 : 23.12.05 - klo:10.46 »
Tänään sain vaimonkin viimeinkin hylkäämään windowssin! Nyt täällä on onnellinen Ubuntu perhe :D ;)

Vaatiko lahjontaa tahi kiristystä? :)


Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #43 : 23.12.05 - klo:16.45 »
Ei kun kehitin sille pari elämää helpottavaa toimintoa jota windowssiin ei saa niin se vakuuttu :)

Aakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 239
  • Hullu sopii olla, vaan ei tyhmä.
    • Profiili
    • Outoja juttuja
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #44 : 23.12.05 - klo:20.00 »
Tosiaan tuostahan olis mukava kuulla lisääkin. Mitenkähän se pärjää Gimpille?

Hei !

Onko muita käyttökelpoisia kuvatusohjelmia kuin Gimp - meinaan sellaisia monipouolisia.

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #45 : 23.12.05 - klo:21.06 »
Hei !

Onko muita käyttökelpoisia kuvatusohjelmia kuin Gimp - meinaan sellaisia monipouolisia.

Vilkaisitko jo tuota aiemmin tässä ketjussa mainittua Pixeliä?

Aakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 239
  • Hullu sopii olla, vaan ei tyhmä.
    • Profiili
    • Outoja juttuja
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #46 : 23.12.05 - klo:21.10 »
Hei !

Onko muita käyttökelpoisia kuvatusohjelmia kuin Gimp - meinaan sellaisia monipouolisia.

Vilkaisitko jo tuota aiemmin tässä ketjussa mainittua Pixeliä?

Joo - sitä demoa, mutta kaipa on kaivettava kuvetta ... halpahan se on winkkuohjelmiin verrattuna :)

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #47 : 23.12.05 - klo:21.34 »
Hei !

Onko muita käyttökelpoisia kuvatusohjelmia kuin Gimp - meinaan sellaisia monipouolisia.

Vilkaisitko jo tuota aiemmin tässä ketjussa mainittua Pixeliä?

Joo - sitä demoa, mutta kaipa on kaivettava kuvetta ... halpahan se on winkkuohjelmiin verrattuna :)

Elä nyt vielä, anna nyt muillekin tilaisuus vastata.  :) Itse en kuitenkaan GIMPin ja tuon Pixelin lisäksi muita tiedä.

Aakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 239
  • Hullu sopii olla, vaan ei tyhmä.
    • Profiili
    • Outoja juttuja
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #48 : 23.12.05 - klo:22.13 »
Elä nyt vielä, anna nyt muillekin tilaisuus vastata.  :) Itse en kuitenkaan GIMPin ja tuon Pixelin lisäksi muita tiedä.

Toistaiseksi olen sillä Gimpillä pärjäillyt, joten maltan kyllä odotella - mistä sitä tietää vaikka jo joulun jälkeen olisi uusi monipuolinen ja ilmainenkin tarjolla :)

JPK1990

  • Vieras
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #49 : 23.12.05 - klo:22.25 »
Mä tein niin extreamisti että siirryin buntulemaan ilman winkaa >> tulihan se ubuntu asennettua pariin kertaan uudestaan kun pissi meni housuun. Siis tuostahan on aikaa ainakin 2 kuukautta.

Insomnia

  • Vieras
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #50 : 28.12.05 - klo:02.13 »
Itselläni oli win xp mutta se jumitti, oli hidas ja ohjelmat ei aina okein pelittän. Xp piti asentaa monta kertaa uudellee (se alko sujuu omineenkin :D),sit hirveesti osannu tehä sille mitään. Onneksi kaverit auttoi aina, kun ongelmia ilmeni.

Kesällä kattelin linuxien vertailuja ja olin melkein hankkimassa Susea mut jotenkin ubuntuun käännyin. Sitten tuossa elokuussa kyllästyin xp:hen ja syyskuun ensimmäisellä viikolla formatoin c-aseman ja aloin asentelee ubuntua (Suht radikaalit, omasta mielestä :) ). Meinasin että voisin sit opetella linukan käyttöä. Koko syksy on mennyt ATK- sanastoa lukien, eri foorumien selailuun ja onneksi muutama kaveri osaa linukkaa käyttää. Heiltä saanu alun että pääsin ite näppäilee (tosin puhelimes neuvoi).

Ongelmia on ollut ihan kiitettävästi, kun taidot ei riitä. Välillä on istuttu aamu 07.00 lähtien koululla kirjoittelemassa esitelmiä, vaikka koulu alkaisi puolen päivän pintaan (torstait ollu pahimpia). Toimi tämä jossain vaiheessa ihan hyvin ja ei ollu mitään ongelmia mut sit piti alkaa säätää ja taas tuli ongelmia. Taidan kohta laittaa asennus levyn sisään ja asentaa ubuntun uudelleen.

Tosiaa, En ole ainakaan näillä näkymin palaamassa windowssiin.

raketti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #51 : 28.12.05 - klo:14.00 »
Ei kun kehitin sille pari elämää helpottavaa toimintoa jota windowssiin ei saa niin se vakuuttu :)

Mitä nää oli?? Tahtoo tietää!! :D

trilog

  • Vieras
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #52 : 28.12.05 - klo:14.50 »
Olen käyttänyt nyt neljä päivää ubuntua ja on minulla tuossa windows konekkin, mutta sen käyttöön ei ole ollut tarvetta.
Ubuntu on aivan mahtava käyttöjärjestelmä, heittäisin tuon windows koneen menemään, mutta kyllä jotain 3D-räiskintää on pakko päästä mättämään aina väillä. :D

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #53 : 28.12.05 - klo:14.51 »
Olen käyttänyt nyt neljä päivää ubuntua ja on minulla tuossa windows konekkin, mutta sen käyttöön ei ole ollut tarvetta.
Ubuntu on aivan mahtava käyttöjärjestelmä, heittäisin tuon windows koneen menemään, mutta kyllä jotain 3D-räiskintää on pakko päästä mättämään aina väillä. :D

3D-räiskintää kuten Unreal Tournamenttia / Quakea / tms ?

Hyvin toimivat myös linuxilla, itse pelailen UTtia aina kun ehtii/jaxaa :)


trilog

  • Vieras
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #54 : 28.12.05 - klo:15.33 »
Olen käyttänyt nyt neljä päivää ubuntua ja on minulla tuossa windows konekkin, mutta sen käyttöön ei ole ollut tarvetta.
Ubuntu on aivan mahtava käyttöjärjestelmä, heittäisin tuon windows koneen menemään, mutta kyllä jotain 3D-räiskintää on pakko päästä mättämään aina väillä. :D

3D-räiskintää kuten Unreal Tournamenttia / Quakea / tms ?

Hyvin toimivat myös linuxilla, itse pelailen UTtia aina kun ehtii/jaxaa :)


FarCry, Doom 3, Quake 4, BF2 ja jne.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #55 : 28.12.05 - klo:16.04 »
FarCry, Doom 3, Quake 4, BF2 ja jne.

farcrysta en tiedä enkä jaksa tarkistaa, mutta doom3 ja quake 2 toimivat natiivisti linuxissa ja BF2 pitäisi saada toimimaan cedegan avulla (joskaan en tunne ketään joka olisi tässä onnistunut).
Janne

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #56 : 28.12.05 - klo:19.04 »
FarCry, Doom 3, Quake 4, BF2 ja jne.

farcrysta en tiedä enkä jaksa tarkistaa, mutta doom3 ja quake 2 toimivat natiivisti linuxissa ja BF2 pitäisi saada toimimaan cedegan avulla (joskaan en tunne ketään joka olisi tässä onnistunut).

Tommonen on just niitä hieman kankeampia puolia tietokoneissa... pitäisi toimia ja kaikki edellytykset olisi, mutta kun ei niin ei.

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #57 : 28.12.05 - klo:19.22 »
FarCry, Doom 3, Quake 4, BF2 ja jne.

farcrysta en tiedä enkä jaksa tarkistaa, mutta doom3 ja quake 2 toimivat natiivisti linuxissa ja BF2 pitäisi saada toimimaan cedegan avulla (joskaan en tunne ketään joka olisi tässä onnistunut).

Far Cry pelasi hienosti cedegalla, kun asentelin sen tämän ohjeen mukaan: http://cedegawiki.sweetleafstudios.com/wiki/Far_Cry

ja BF2:nkin pitäisi saada toimimaan tämän ohjeen mukaan jos käytössä nvidian kortti: http://cedegawiki.sweetleafstudios.com/wiki/Battlefield_2

trilog

  • Vieras
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #58 : 28.12.05 - klo:19.40 »
FarCry, Doom 3, Quake 4, BF2 ja jne.

farcrysta en tiedä enkä jaksa tarkistaa, mutta doom3 ja quake 2 toimivat natiivisti linuxissa ja BF2 pitäisi saada toimimaan cedegan avulla (joskaan en tunne ketään joka olisi tässä onnistunut).

Far Cry pelasi hienosti cedegalla, kun asentelin sen tämän ohjeen mukaan: http://cedegawiki.sweetleafstudios.com/wiki/Far_Cry

ja BF2:nkin pitäisi saada toimimaan tämän ohjeen mukaan jos käytössä nvidian kortti: http://cedegawiki.sweetleafstudios.com/wiki/Battlefield_2
Itse suosin natiivia ympäristö enkä mitään emoloitua.
Joten, ei minulle. :)

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Ei enää windozee, kuinka moni todennu saman?
« Vastaus #59 : 28.12.05 - klo:19.54 »
Itse suosin natiivia ympäristö enkä mitään emoloitua.
Joten, ei minulle. :)

Jos tarkkoja ollaan niin wine ja cedega eivät ole emulaattoreita vaan ne tarjoavat windows kirjastoja vaastaavat Linuxille.