Kirjoittaja Aihe: paras torrent?  (Luettu 41878 kertaa)

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #60 : 05.11.08 - klo:22.18 »
Edelleen ktorrent. Harvoin tulee käytettyä, mutta ladatessani Ubuntu 8.04.1:n käytin sitä taas. Säädöistä en niin välitä, mutta mahdollisuus jättää se screeniin on suurin plussa minulle.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #61 : 05.11.08 - klo:22.21 »
Edelleen ktorrent. Harvoin tulee käytettyä, mutta ladatessani Ubuntu 8.04.1:n käytin sitä taas. Säädöistä en niin välitä, mutta mahdollisuus jättää se screeniin on suurin plussa minulle.

k vai kuitenkin r? ;)
Voisin sanoa juuri samat asiat rtorrentista, edelleen, kuten vuosi sitten.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Antsa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 59
    • Profiili
    • anteroriihimaki.org
Vs: paras torrent?
« Vastaus #62 : 05.11.08 - klo:23.33 »
Ittellä pyörii LAMP setuppi "kotiserverissä" torrentflux, löytyy suoraan oletus repoista ja ainakin meikän mieleen ollu käytellä selaimella torrentti clienttia...  :)

TheJoker

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #63 : 05.11.08 - klo:23.42 »
Kyllähän se on ehdottomasti etähallittava screen+rtorrent kombo :)

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #64 : 05.11.08 - klo:23.51 »
Edelleen ktorrent. Harvoin tulee käytettyä, mutta ladatessani Ubuntu 8.04.1:n käytin sitä taas. Säädöistä en niin välitä, mutta mahdollisuus jättää se screeniin on suurin plussa minulle.

k vai kuitenkin r? ;)
Voisin sanoa juuri samat asiat rtorrentista, edelleen, kuten vuosi sitten.

Juu! rtorrent siis. Mistäköhän tuollainenkin typo nyt tuli korvien väliin. Kiitos.

AziCasablanca

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #65 : 04.04.09 - klo:12.59 »
Pitää hieman antaa omia mielipiteitä kun torrenttia tulee jonku verran käytettyä.

Transmission: Huono. Helppo käyttää. Vähän ominaisuuksia. Hidas-> jostain syystä lataukset eivät nousseet koskaan kovin nopeaksi vaikka jakajia oli paljon. maksimi oli reilu 700 kt/s (kaikkea yritettiin), sekä kohtuu hidas yhdistäminen. Tästä johtuu status huono.

Utorrent (wine): Muuten ok kaikkien ominaisuuksien puolesta, mutta käytettävyys ubuntulla (8.10) huono. (ainakin ilman kovaa säätämistä) esim auennut suoraan. torrenttit piti käydä ohjelmasta lisäämässä. En voi suositella ubuntulle vaikka windowsille ehkä paras torrent ohjelma.

Deluge: Hyvä. Kevyt. Nopeuden ja yhteyksien  puolesta ei mitään sanomista(maksimi mitä tällä liittymällä lähtee n.1,3Mt/s). Tarpeeksi ominaisuuksia.

Mitään tekstipohjaisia  en ole kokeillut, koska yksinkertaisesti tykkään graafisista ohjelmista ja konetehoa ei tarvi niin säästellä.
« Viimeksi muokattu: 04.04.09 - klo:13.02 kirjoittanut AziCasablanca »

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #66 : 04.04.09 - klo:14.32 »
Utorrent (wine): Muuten ok kaikkien ominaisuuksien puolesta, mutta käytettävyys ubuntulla (8.10) huono. (ainakin ilman kovaa säätämistä) esim auennut suoraan. torrenttit piti käydä ohjelmasta lisäämässä. En voi suositella ubuntulle vaikka windowsille ehkä paras torrent ohjelma.

Ootko koittanut kTorrentia? Mä en hirmuisesti tiiä noista kaikenmaailman säädöistä mut mulla ollu vallan mainio peruskäytössä.
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #67 : 05.04.09 - klo:15.18 »
Transmission: Ohjelmasta puuttui tiedostojen jaon automaattinen päättäminen (halutun jakosuhteen täyttyessä).
Deluge: Pidin tästä, mutta latauksen nopeuden rajoittaminen aiheutti korkeaa prosessorin käyttöä (sama muuten aMulessa).
KTorrent: Järjestelmävalvontaohjelmien mukaan KTorrent vie todella paljon muistia. Muistinkulutus kasvaa tunti tunnilta. Maksimissaan se on käyttänyt noin 400 megaa vaikka se vain jakoi paria tiedostoa alle 12 tuntia.
rTorrent: käyttö on vaatinut manuaalin lukemista, mutta muuten kaikki tarpeellinen toiminnallisuus toimii hyvin.

(Ubuntu 8.10 64bit)

AziCasablanca

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #68 : 05.04.09 - klo:16.34 »
Utorrent (wine): Muuten ok kaikkien ominaisuuksien puolesta, mutta käytettävyys ubuntulla (8.10) huono. (ainakin ilman kovaa säätämistä) esim auennut suoraan. torrenttit piti käydä ohjelmasta lisäämässä. En voi suositella ubuntulle vaikka windowsille ehkä paras torrent ohjelma.

Ootko koittanut kTorrentia? Mä en hirmuisesti tiiä noista kaikenmaailman säädöistä mut mulla ollu vallan mainio peruskäytössä.

Olen tyytynyt vallan mainiosti nyt tuohon delugeen...

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #69 : 05.04.09 - klo:17.06 »
Joko Delugessa toimii ssl suojattu yhteys?

Ei toiminut ainakaan jotain vuosi/pari sitten kun viimeksi kokeilin

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #70 : 05.04.09 - klo:18.08 »
Joko Delugessa toimii ssl suojattu yhteys?

Ei toiminut ainakaan jotain vuosi/pari sitten kun viimeksi kokeilin

Et maininnut mitä salattua yhteyttä tarkoitat, mutta kyllä pitäisi toimia. Sekä trakkereihin, että kontrolleihin. Sertifikaatilla autentikoituna.

Vaikka eihän BitTorrent todellakaan ole mikään anonymisoiva protokolla. Eipä siis paljon hyötyä minkäänalisesta salauksestakaan.

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #71 : 05.04.09 - klo:18.33 »
KTorrent: Järjestelmävalvontaohjelmien mukaan KTorrent vie todella paljon muistia. Muistinkulutus kasvaa tunti tunnilta. Maksimissaan se on käyttänyt noin 400 megaa vaikka se vain jakoi paria tiedostoa alle 12 tuntia.

Mä en oo huomannu mitään muistin rohmuamista. Mulla toisaalta on rammia aika löylysti (2GB) mut kai mä oisin sen tosta conkysta huomannu... Oon käyttäny kTorrenttia 32 ja 64 bittisillä ubuntuilla ja 64 bittisellä debianilla (kaikissa KDE).
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #72 : 06.04.09 - klo:13.29 »
KTorrent: Järjestelmävalvontaohjelmien mukaan KTorrent vie todella paljon muistia. Muistinkulutus kasvaa tunti tunnilta. Maksimissaan se on käyttänyt noin 400 megaa vaikka se vain jakoi paria tiedostoa alle 12 tuntia.

Mä en oo huomannu mitään muistin rohmuamista. Mulla toisaalta on rammia aika löylysti (2GB) mut kai mä oisin sen tosta conkysta huomannu... Oon käyttäny kTorrenttia 32 ja 64 bittisillä ubuntuilla ja 64 bittisellä debianilla (kaikissa KDE).

Minulla ei ole kuin tämä yksi Linux asennus (Ubuntu 8.10 64bit, yleensä Gnome/Openbox, joskus XFCE tai IceWM) ja KTorrent 3.1.2.

Olen useasti tarkkaillut ohjelmien muistin kulutusta Htopilla ja jokin ongelma KTorrentin muistinkäytössä on. Luultavasti kyse on seuraavasta bugista: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ktorrent/+bug/291598. Bugi pitäisi olla korjattu  KTorrentin versiossa 3.2 (tai ehkä jo versiossa 3.1.4), joka tulee seuraavan Ubuntun mukana.

walto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 287
  • Ymph...
    • Profiili
    • Reveurs Domain
Vs: paras torrent?
« Vastaus #73 : 06.04.09 - klo:20.56 »
Sorry,  en tiedä keskustelun kulusta paljoakaan mutta lainaan ensimmäiseltä sivulta:

ktorrent olisi hyvä silloin kun toimii, ei rasita konetta ja tehokas ja monipuolinen.

Transmission = testaamatta

Itse käytän Ktorrenttia. Toimii hyvin, mutta on hiukka raskas. Toisaalta Ktorrent on monipuolinen (vaikka parantamisen varaa olisi)

Transmission taas on oletuksena ainakin GNOME:n puolella, useampi lataus on mahdollista, en tiedä tosin voiko nopeutta rajoittaa (serkku käyttää, en minä). Mutta Transmission ei ole millään tavalla raskas
registered ubuntu user #23980
http://www.adressit.com/linuxkouluihin

Asus EEE 901, 2 GB DDR2, Jaunty Gnome
Pöytäkone: 2,8 GHz CPU, 1,3 GB RAM, 80, 33, 20 GB SATA ...

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: paras torrent?
« Vastaus #74 : 06.11.09 - klo:15.09 »
Itse käytän Delugea, mutta nyt tekisi mieli kokeilla rtorrenttia helpomman etäkäytön takia. Mutta onko rtorrentilla olemassa graafista edusohjelmaa, jolla kotopuolessa oleva puoliskoni voisi rajoittaa kaistaa oman nettisurffailunsa ajaksi? Tai vaihtoehtoisesti voiko Delugea komentaa komentoriviltä?

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #75 : 06.11.09 - klo:15.25 »
Paras torrent eikös paras torrent client olisi vähän parempi asiaan --> Transmission deluge ja ktorrent ovat parhaita, mutta myös µtorrent .msstyle teemalla on aika timmi juttu. ;D

lareva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #76 : 21.02.10 - klo:13.24 »
Mä käytän Transmissionia, koska se on helppokäyttöne ja muutenki hyvä.
Ktorrent löytyy, mutta ei oikee suostu toimii :-\

syväpaahto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #77 : 21.02.10 - klo:18.07 »
minimalistille: screen + rtorrent.
Säätöjä löytyy niitä kaipaaville.

rob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 234
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #78 : 21.02.10 - klo:22.06 »
qtorrent, hyvin samanlainen kun utorrent. täältä saa jos kiinnostaa http://qbittorrent.sourceforge.net/