Kirjoittaja Aihe: paras torrent?  (Luettu 41990 kertaa)

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #20 : 30.05.07 - klo:14.36 »
Olen nyt testaillut tota qBittorrenttia... vaikuttaa ihan suht lupaavalta.
~18 mb syö muistia :)

Lainaus
en ole ikinä tajunnut tuota azureusta. Mikä siinä on parempaa kuin muissa clinuissa? Qbittorrent vie 4-20mb
 

Se mitä ei tunnu olevan missään linuxin muissa clinuissa.
- jokaiselle torrentille erikseen oma nopeus säätö !

Ainut syy miksi joutuu sitä käyttämään vaikka syö pikkuisen enemmän muistia.... muttei ole ikinä "tukottanut" konetta niinkuin toiset väittää

Rautamiekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 439
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #21 : 30.05.07 - klo:14.41 »
Azu syö myistia johtuen javasta, mutta kaikki muut softat ovat c:eellä koodattu, joten niissä ei ole muistinhallinnan kytkimiä eikä muitakaan hyviä puolia, kuten monialustatuki natiivisti.

Kuhitsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #22 : 30.05.07 - klo:15.00 »
uudempi verio ktorrentista tuntuu toimivan melkohyvin. katsoo nyte! ilman säätämisiä ollu ja ei vie tehoja eikä kaistaa.
Lukihäiriö vaikeuttaa tekstin tuottoani,

"it spoke to the schizophrenic in me... well... two of them actually."

rkl82

  • Vieras
Vs: paras torrent?
« Vastaus #23 : 30.05.07 - klo:22.13 »
Bittorrent, Bittornado ja Azureus ollut käytössä, mutta Transmission on mun makuun. Muistin kulutuskin vain alle 5Mt.

Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #24 : 30.05.07 - klo:22.42 »
Itse tykkään rtorrentista, joka tekee kaiken mitä torrent-asiakasohjelmalta haluan, eli lataa torrentteja olematta tiellä. Se on vielä erittäin kevyt ja kuten Epeli jo mainitsi se tukee protokollan salausta.

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #25 : 04.06.07 - klo:02.14 »
ihan vaan bittorrentilla imutellu ja vakaus 100%  :D
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

Kossusukka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #26 : 04.06.07 - klo:02.37 »
Pakko kyllä sanoa että eipä ole linuxille yhtäkään torrent softaa joka täyttäisi minun vaatimukseni :P
Utorrent on esimerkillinen torrentsofta mutta valitettavasti vain windowsille ja winellä se kaatuilee ja siinä on jokin prkeleen tiedostorajoitus..
Xubuntu 7.04 AMD64 <3 :)

gefa

  • Vieras
Vs: paras torrent?
« Vastaus #27 : 04.06.07 - klo:10.38 »
Pakko kyllä sanoa että eipä ole linuxille yhtäkään torrent softaa joka täyttäisi minun vaatimukseni :P
Utorrent on esimerkillinen torrentsofta mutta valitettavasti vain windowsille ja winellä se kaatuilee ja siinä on jokin prkeleen tiedostorajoitus..
??? mulla ole kaatunut ikuna,ei winellä eikä mikkisoftan järjestelmässä.

Sen verran olen huomannut,että optimaalinen lähetys on noin 35kbs,sillä suurin osa torrentteja tuntuu irtoavan vauhtia 60kps noin keskimääräisesti ja suurempi lähetysnopeus menee harakoille ainakin esimerkiksi isohuntin  trakkereilla.

Yksi hyvä piirre on se,että utorrent tiputtaa automaattisesti "siipiveikot" pois jos,eli jos lataa vaan eikä lähetä,niin utorrent estää liikenteen ko käyttäjältä latauksen ajaksi,tietysti jos jakosuhde on tarpeeksi korkea,näin ei käy...

Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #28 : 04.06.07 - klo:12.00 »
Yksi hyvä piirre on se,että utorrent tiputtaa automaattisesti "siipiveikot" pois jos,eli jos lataa vaan eikä lähetä,niin utorrent estää liikenteen ko käyttäjältä latauksen ajaksi,tietysti jos jakosuhde on tarpeeksi korkea,näin ei käy...
Tämä ominaisuus sisältyy itse bittorrentin protokollaan.

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #29 : 05.06.07 - klo:08.51 »
Kun täällä on puhe muistin kulutuksesta, miten ja missä tilanteessa olette sen mitannut?

Azureuksen tapauksessa tientenkin JVM vie aina osansa.


Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #30 : 05.06.07 - klo:19.53 »
Oma rtorrent vie 20mb muistia noin sadalla aktiivisella torrentilla. Täytyy tosin tarkistella kulutusta silloin kun en lataa mitään.

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #31 : 05.06.07 - klo:20.14 »
Höm, kylläpä rtorrent näyttää vievän paljon muistia:

Koodia: [Valitse]
$ ps -e -o rss=,args= | sort -b -k1,1n | pr -TW$COLUMNS
...
 5340 /usr/sbin/mysqld --basedir=/usr --datadir=/var/lib/mysql --user=mysql --pi
 5444 irssi
 6012 /usr/sbin/apache2 -k start -DSSL
 6896 /usr/sbin/apache2 -k start -DSSL
153604 rtorrent
150Mb kulutettu tämän mukaan  :P Viisi aktiivista torrenttia.

Mutta toisaalta free näyttää että 65Mb olisi oikeasti käytetty muistista.
Koodia: [Valitse]
~$ free -m
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:           367        363          4          0          3        294
-/+ buffers/cache:         65        302
Swap:          478         18        460





fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #32 : 11.06.07 - klo:09.35 »
Sattumalta ainoa toimiva linux minulla on Fluxbuntu, Ubuntuun perustuva Fluxbox-linux. Tosi kevyt ja hauska. Pitäisi nyt keksiä, miten siihen saa helppokäyttöisen torrent-ohjelman, siis sellaisen, mikä ei edellytä runsaita säätöjä, saa olla hidaskin.

Aikanaan kokeilin toisessa linuxissa Azureusta, mutta en saanut millään neuvoillakaan pelaamaan. Ktorrent toimi, mutta oli niin hidas, että siirryin takaisin Wgetin käyttäjäksi. Mutta nyt tarvitsisin jonkun torrent-ohjelman hyvin kelpaisi komentoriviltä toimivakin. "apt-get install torrent-joku" ???

Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #33 : 11.06.07 - klo:09.47 »
Sattumalta ainoa toimiva linux minulla on Fluxbuntu, Ubuntuun perustuva Fluxbox-linux. Tosi kevyt ja hauska. Pitäisi nyt keksiä, miten siihen saa helppokäyttöisen torrent-ohjelman, siis sellaisen, mikä ei edellytä runsaita säätöjä, saa olla hidaskin.

Aikanaan kokeilin toisessa linuxissa Azureusta, mutta en saanut millään neuvoillakaan pelaamaan. Ktorrent toimi, mutta oli niin hidas, että siirryin takaisin Wgetin käyttäjäksi. Mutta nyt tarvitsisin jonkun torrent-ohjelman hyvin kelpaisi komentoriviltä toimivakin. "apt-get install torrent-joku" ???

Listaan tässä pari vaihtoehtoa.

Aluksi pari GUI-pohjaista

Deluge (deluge)
Bittornado (bittornado-gui)
Bittorrent (bittorrent-gui)
Gnome Bittorrent (gnome-btdownload)
Qtorrent (qtorrent)
Ktorrent (ktorrent)

Ja sitten pari konsolipohjaista

Bittorrent (bittorrent)
Bittornado (bittornado)
rtorrent (rtorrent)


Lasitten

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
  • Ubuntu 9.10 & UNR 9.10
    • Profiili
    • Aktivistinörtti avautuu
Vs: paras torrent?
« Vastaus #34 : 23.06.07 - klo:17.31 »
Ite suosittelen Azureusta jota olen käyttänyt, mutta ainakin omalla koneella on java ollut vähän hitaanpuoleinen kaikessa. Yks johon olen ihastunut on ABC, joka oli kätevä ainakin seedaukseen.
"Ota kantaa. Muuten et ole ihminen."

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #35 : 02.12.07 - klo:19.16 »
rTorrentissa ei taida olla graaffista käyttöliittymää.

Deluge pyörii graafisella käyttöliittymällä ja käyttää samaa libTorrent pakettia.

Valitettavasti toiminta on ollut kaikkea muuta kuin vakaata. Olen itse törmännyt noin kymmeneen eri bugiin ja ainakin viiteen käytettävyyttä olennaisesti huonontavaan logiikka / toiminnalisuus virheeseen. Tosin virhe on tässä tapauksessa suhteellinen käsite, koska mahdollisesti jonkun mielestä kyseessä ei ole virhe.

Deluge on siirtynyt omalle sivustolle, jossa myös foorumit ja latauslinkit.
http://deluge-torrent.org/

Jostain syystä paljon Delugea enemmän näkyy netissä Transmissionia.
http://transmission.m0k.org/

En tosin ole vaivautunut sitä tutkimaan, kun kuulemma Deluge on parempi. Haluaisin kuulla toki mielipiteitä joltakulta joka on kokeillut molempia.

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #36 : 02.12.07 - klo:19.26 »
Itsellä ollut käytössä qTorrent, Deluge, Bittorrent, Ktorrent, qBittorrent ja Azureus. Ktorrent on kyllä paras. Mutta ehdottomasti kevyin on Qtorrent (Eri asia kuin qbittorrent.)
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Sahtor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #37 : 02.12.07 - klo:19.31 »
Jostain syystä paljon Delugea enemmän näkyy netissä Transmissionia.

Transmission taitaa olla paras/ainoa? MacOSX:lle suunniteltu client ainakin 3rd party osastolla.

Tonto-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 150
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #38 : 02.12.07 - klo:20.18 »
Qbittorrent meikäläisellä käytössä. Pelannut loistavasti enkä ole vaihtamassa. :)
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä - On olemassa ainoastaan tyhmiä ihmisiä.

tanhu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: paras torrent?
« Vastaus #39 : 02.12.07 - klo:21.59 »
Lainaus
en ole ikinä tajunnut tuota azureusta. Mikä siinä on parempaa kuin muissa clinuissa? Qbittorrent vie 4-20mb
 

Se mitä ei tunnu olevan missään linuxin muissa clinuissa.
- jokaiselle torrentille erikseen oma nopeus säätö !

Ainut syy miksi joutuu sitä käyttämään vaikka syö pikkuisen enemmän muistia.... muttei ole ikinä "tukottanut" konetta niinkuin toiset väittää
Mitä nyt nopeasti vilkaisin, niin näyttäisi siltä, että Delugeen kyseisen ominaisuuden saa "Speed Limiter" nimisellä pluginilla. Eli jos Azureuksen muistinsyönti harmittaa niin kokeileppa tuota. (Pluginia en ole itse testannut, kun en sitä tarvitse, mutta eiköhän tuo toimi)