Itse pelailin aikani Mandraken ja SuSen kanssa, mutta pari pikkuista kilkettä ei kolahtanut kohdalleen...joten Win oli toisena koneessa. Hiukan toista vuotta....
Ubuntussa taasen kaikki toimi heittämällä, joten nyt on sitten vain tämä tässä koneessa.
En oikein tajua miten tuon _kaiken_ saisikaan toimimaan, tuskin kaikki Winnissäkään toimii...toki varsin suuri osa.
Yleensä tuo itkeminen, että jokin ei toimi tarkoittaa vain uusintauutta edustavaa kamaa, millä ole varsinaisesti mitään tekemistä useimmiten minkään muun kuin CSn taikka Doom3 pyörimisen kanssa. Jos ajatellaan tuottavaa työtä niin eiköhän tässä Linuxissa jo ole varsin toimiva systeemi kasassa..toki joitakin erikoisaloja olnee missä Win pesee, mutta sekin lähinnä softan takia...
Mitä taas _aloittelevan_ käyttäjän Win vs Linux asetteluun tulee, niin jos ei ole kokemusta aiemmista koneista niin ei kai tämän käyttäminen voi olla vaikeampaa kun ei muusta tiedä?
Se, että kaikki muut eivät samaa käyttistä käytä taikka se että kirjastossa ei ole hyllymetrittäin kopioi-liitä tasoista opasta saataville tee aloittamisesta yhtään vaikeampaa.
Juuri tämänkaltaiset foorumit voivat osaltaan varsin onnistuneesti laskea tuota aloittamista...ei tarvitse häiritä sitä sukulaista/poikaa/naapurin nörttiä, kun täällä voi kysellä ja useimmiten saa vastauksenkin.
Itse ainakin olen antanut muutaman tunnin "pikakurssin" kun koneen jollekkin menen putsaamaan/asentamaan...
- Google -> ohjeita vaikka kuinka
- muutama foorumi/suomenkielinen ohjesivusto
- virustorjunta+palomuuri+haittaohjelma judansseihin _selkeät_ ohjeet miten päivitetään ja käytetään
nuo kun tekee niin tarvii olla tukkoista konetta kaikenaikaa pelastamassa.
Niin kuitenkin suurimmalla osalla tuntemistani on WinFin...elikkä lokalisointi Linuxissa kuntoon, paremmin vielä kuin nyt niin enpä suostu noitten Win koneiden kanssa leikkimään vaan isken vain CD sisään ja poistan pahimman tietoturvaa vaarantavan tekeleen koneeesta