Olisin siirtynyt jo aikaa sitten Linuxille mikäli XP ei olisi niin vakaa käyttis.
Tämän minäkin allekirjoitan. Jos valinta olisi ollut nykyisten Linuxien ja susikasin (tai mikä kauheinta, Windows ME:n!) väliltä, vaaka olisi kellahtanut jo ajat sitten Linuxin puolelle. XP pysyi kuitenkin ensiasennuksestaan saakka hyvin pystyssä päivittäisessä käytössä, vaikka ohjelmat tulivat ja menivät. Ei ollut tarvetta susikasista tuttuun uudelleenasennustarpeeseen vuosittain.
Linux-hörhöjen kannattaisi aina myös muistaa että Windowsille löytyy paljon parempia ohjelmia.
Esimerkit olisivat kivoja!
Itse tiedän vain, että valokuvausta harrastavaa tuttuani on turha ylipuhua PhotoShopista Gimpiin. Itse käyttämäni ohjelmat tahtovat nykyään olla jopa
samoja eri järjestelmissä: OpenOffice.org, Firefox, Thunderbird, Scribus...
Multimediasovellusten puolella Linux on auttamattomasti Windowsin perässä ja pysyy siellä tulevaisuudessakin.
...kuten Windows vastaavasti on Mac OS X:ä jäljessä
Minut muuten ajoi lopullisesti Linux-puolelle se, että työkaveri demosi minulle Vistaa. Istunto takkusi heti alkuunsa tarpeeseen aktivoida käyttis uudelleen (ei aavistustakaan miksi), ja jollei DNS toiminut, niin auta armias käyttäjä logattiin välittömästi ulos. Ei annettu edes mahdollisuutta korjata asetuksia niin, että yhteyden olisi saanut: täytyi kirjautua uudelleen sisään. Silloin taustakuvaa koristi teksti "This is not a genuine Windows", jösses.
Kiitos, ei ikinä semmoista.