Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Lainaus käyttäjältä: dotsi - 06.05.07 - klo:13.32Nätisti tuntui asentuvan tuolta ladattu paketti, mutta kun käynnistän ja yritän käyttää MSN-tiliäni niin tulee seuraavanlainen virheilmoitus:Koodia: [Valitse]SSL support is needed for MSN. Please install a supported SSL library.Pidgin will not attempt to reconnect the account until you correct the error and re-enable the account.Mitä minun siis pitää asentaa? Gaimissa kyseinen MSN-tili toimi kuitenkin ihan normaalisti.asenna libssl-dev ja muut riippuvuudet sitten käännät sen lähdekoodista nii johan toimii.
Nätisti tuntui asentuvan tuolta ladattu paketti, mutta kun käynnistän ja yritän käyttää MSN-tiliäni niin tulee seuraavanlainen virheilmoitus:Koodia: [Valitse]SSL support is needed for MSN. Please install a supported SSL library.Pidgin will not attempt to reconnect the account until you correct the error and re-enable the account.Mitä minun siis pitää asentaa? Gaimissa kyseinen MSN-tili toimi kuitenkin ihan normaalisti.
SSL support is needed for MSN. Please install a supported SSL library.Pidgin will not attempt to reconnect the account until you correct the error and re-enable the account.
Itse käytin pidginiin siirtymiseen mlindin repoa joka mainittu täällä: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=446029 Nyt tarjoaa versiota 2.0.1 mikäli muistan oikein. Koneellani ei siis ole enää gaimia ollenkaan, jotain gaim osia tuokin tosin taisi jättää että ei poistaisi ubuntu-desktopia. Tämä siis näin ulkomuistin mukaan selitettynä, itse repoa uskalsin testata kun toisillakin oli tuntunut toimivan ok. Siltikin nuo aina omalla vastuulla, ja itsekin kommentoin heti asennuksen jälkeen pois käytöstä enkä asentanut muita tarjolla olevia päivityksiä. Näin on kuitenkin toiminut itselläni vallan mainiosti..
jotain gaim osia tuokin tosin taisi jättää että ei poistaisi ubuntu-desktopia.
Lainaus käyttäjältä: uggeli - 16.06.07 - klo:02.53jotain gaim osia tuokin tosin taisi jättää että ei poistaisi ubuntu-desktopia.Miksei sitä saisi poistaa?Se on vaan metapaketti, paketti joka on riippuvainen muista muttei itsessään tee mitään.
Merkillistä kyllä, pidgin toimii vain kun sen käynnistää komennolla gaim. Komennolla pidgin käynnistettäessä se valittaa edelleen puuttuvasta palikasta.
Njuu, mutta muistaakseni repon omistaja & pakettien tekijä selitti asian noin jossain toisessa threadissä aikanaan. Enpä sitten viitsinyt väen vängälläkään poistaa kaikkea, kun tuon kautta sain niin, että koneella ei ole sekä gaim että pidgin.. Ja eikös tuo ubuntu-desktop tule eteen siinä vaiheessa kun päivittää taas uuteen versioon ubuntun.
Helpottaa Ubuntu gnome desktopin asentamista, mutta siinä se. Noita metapaketteja on paljon enemmänkin ja niiden tehtävä on nimenomaan helpottaa tiettyjen pakettijoukkojen asentamista.
Poistin Gaimin ja samalla meni gnome-desktop.Synapticissa löytyy "gnome-desktop"-haulla mm.gnome-desktop-environment, jota ei ole asennettu.gnome-desktop-data kuitenkin on asennettu.Eli poistuiko Gaimin poiston yhteydessä juurikin tuo gnome-desktop-environment?Ilmeisesti sen voi tarvittaessa asentaa takaisin normaalisti Synapticin kautta?
Niin aivan... versio on siis 7.04.Ja toistaiseksi ei tosiaan ole mitään ongelmia ollut käytön kanssa tuon poistamisen jälkeen, kuten ei kai pitäisikään olla.
Mielestäni Gaim ei ole ollut koskaan hyvä pikaviestisofta, tosin tämä parantaa tilannetta. Itse tällä hetkellä käytössä ohjelma nimeltä Emesene. GTK 2 app, ja hyvin toimii. Pidgin on hieman gaimia parempi myös ulkonäöltään, mutta koska se yhdistää monia eri protokollia, ei se silti ole minuhn suosikkini.