Kirjoittaja Aihe: Feisty ongelmat - virheistä ilmoittaminen..?  (Luettu 3213 kertaa)

w11r1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Feisty ongelmat - virheistä ilmoittaminen..?
« : 17.03.07 - klo:22.35 »
Olisihan tuo testaaminen ihan kivaa, mutta kun se vaan ei onnistu...

Mulla on parikin osiota PC:llä joissa on koko ajan jokin linux. Tää toimivin versio on nyt tuo kubuntu edgy...

Jo muutaman kerran eri Beta-versioita olen yrittänyt ladata tosta Feisty-versiosta, mutta aina tulee jokin grande-katastroff.. eli joko verkkoa ei saa toimimaan tai jokin muu ongelma tulee eteen...

Tuo verkon toimimattomuus näyttäisi kohdituvan tuohon avahi- ohjelmaan...eli jos koneella on sekä langallinen että langaton verkkokortti, niin homma kaatuu, eikä yhteyksiä saa mihinkään..

Viimeisin yritys oli saada tuo beta-5 versio installoitua, mutta kun se ei saa näkyviin yhtäkään mun koneen
kolmesta kovalevystä näkyviin, niin eihän hommasta voi mitään tulla...???

Onkos muillakin yhtä toivottomia tilanteita? Yleensäkin aika usein olen törmännyt installatio-vaiheessa oletukseen,
että esim. verkko toimii...??? Onkos tää hyvä eli et voi installoida asioita loppuun jos verkkoyhteys ei toimi? Eikö olisi hyödyllisempää, että installointi kuitenkin asentaisi kaiken muun ihan ok kovalevylle!..

No joo, ja sitten lopuksi missä näillä sivuilla on linkki paikkaan , jossa näitä asioita voisi kommentoida
esim. Feistyn kehittäjille?

 

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Feisty ongelmat - virheistä ilmoittaminen..?
« Vastaus #1 : 18.03.07 - klo:01.17 »
Järjestelmä --> Raportoi ongelma
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

gefa

  • Vieras
Vs: Feisty ongelmat - virheistä ilmoittaminen..?
« Vastaus #2 : 18.03.07 - klo:10.33 »
Langaton on täällä toiminut yllättävän hyvin,ensimmäisen asennuksen pistin päivittämällä Edgyn päälle ja ei ollut ongelmia verkon kanssa.
Sittemmin tonttuilin ihan itse siihen malliin,että päätin asentaa Feistyn  uudestaan,se kun näytti olevan se vähemmän aikaa vievä tapa saada järjestelmä toimimaan  :D
 Alternative cd;llä siis sitten tämän nyt sisässä olevan asennuksen laittelin ja siinä oli outo ilmiö;ekalla kierroksella ei saanut asennuksessa Wlan verkkoa tulille,herjaa tuli vino pino,mutta boottasin ja aloitin alusta,niin toimi kuin käkikello.Molemmilla kerroilla sama verkko ja sama sid,sekä avain.
Sitä on tullut laitettua parit ilmoitukset juuri Adeptin tiimoilta,se kun tuntuu tuo Adepti vetelevän papua nokkaan joka toisella päivityksellä ja routivan jumiin.
Nyt en ole tosin Adeptilla päivitelly vaan olen ajellut päivitykset suoraan päätteessä,aina kun olen huomannut,että tuo Adeptin ilmoitin niitä tuossa palkissa tyrkyttelee.
Firefox...se sekoili tuossa parina päivänä,mutta tuli taas viime päivityksellä järkiinsä.
Pari kertaa on ollut pakko bootata uudelleen,kun wlan ei ole jostaan syystä lähtenyt toimimaan ensi yrityksellä itsestään,syytä ei ole tullut selviteltyä ::)

immoT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 435
    • Profiili
Vs: Feisty ongelmat - virheistä ilmoittaminen..?
« Vastaus #3 : 18.03.07 - klo:11.42 »
Verkko-ohjelmassa on ollut virhe joka sotkee /etc/network/interfaces tiedoston, kirjoittaa asetukset tiedoston perään "seuraavalle sivulle", vaikka pitäisi korvata kaikki teksti.
Jos koneessa on toinen toimiva ubuntu asennus, niin tiedoston voi kopioida sieltä.
« Viimeksi muokattu: 18.03.07 - klo:11.44 kirjoittanut immoT »

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Vs: Feisty ongelmat - virheistä ilmoittaminen..?
« Vastaus #4 : 18.03.07 - klo:12.58 »
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=383067 herd 5 testauksesta.

Ainakin sata-levyjen kanssa on ongelmia ilmoitettu. Herd 5 on vielä alphaversio.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Feisty ongelmat - virheistä ilmoittaminen..?
« Vastaus #5 : 22.03.07 - klo:21.22 »
Xubuntu-Feisty-Herd5-desktop toimi mulla tosi kehnosti. Ubuntu pöytäkoneessa, jossa Dapper toimi heittämällä ei edes saanut työpöytää pystyyn vaan jäi mustaan ruutuun. Läppärillä, joka pyörittää Xubuntu-Dapperin liveä loistavasti, työpöytä valmistui muuten, mutta ylä ja alapalkki jäivät puuttumaan, joten silläkään ei voinut tehdä mitään. Täytyypä tutkia noista linkeistä, onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia.

Pöytäkone:400MHz Celeron/256MB/intel845(intergroitu)8MB, Läppäri:450MHz PIII/192MB/AtiRageMobility64MB(shared)

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: Feisty ongelmat - virheistä ilmoittaminen..?
« Vastaus #6 : 22.03.07 - klo:22.57 »
Feistyn beta-version pitäisi ilmestyä huomenna.

Kyllä tämä on jo tähänmennessä ollut mielestäni paras ubuntuista...
Jammy

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Feisty ongelmat - virheistä ilmoittaminen..?
« Vastaus #7 : 27.03.07 - klo:19.52 »
Onkohan kukaan kerennyt testata enemmälti perjantaina tullutta Feisty 7.04 betaa?.
Minulla ei ainakaan mikään näppis toimi koneessa (emo 8KTA3+, näyttö nVidia 6200) sen kanssa.

Ensimmäisellä kerralla kun käynnistin Live-CD-tilaan ei langaton Logitech toiminut, joten ajattelin patterien olevan tyhjät.

Vaihdoin langalliseen näppikseen ja sain Feistyn asennettua ja kokeiltua sitä puoli päivää. Yritin sitten vaihtaa näytön resoluutiota suuremmaksi syöttämällä arvot käsin xorg.confiin (vanha näyttö, jota ei tunnisteta). Kone ei käynnistynyt enää sen jälkeen graafiseen tilaan, enkä voinut tehdä mitään näppäimiställä, en komentotilassakaan. Buuttailu/sammutus sotki ilmeisesti partitionkin, ainakin testatessani sitä SystemRescueCd:llä.

Asensin sitten uudestaan Ubuntu Ultimate 1.3-version (6.10) ja se toimi taas kuin enkeli, samoin kuin kaikki Windows-versiot ja testi-CD:t. Tänään kokeilin uusilla pattereilla varustetulla näppiksellä taas Feistyä, mutta näppis ei kertakaikkiaan toimi, ei vaikka kokeilin biosista kaikkia mahdollisia yhdistelmiä. Nyt en saa toimimaan kertaakaan edes tavallista näppistä Live-CD:n kanssa. Vikaraportit sain lähetettyä sentään molemmista pelkällä hiirellä ilman kommentteja.

Ladatussa ISO:ssa tai tai siitä poltetussa levyssä ei ollut tarkistussummien mukaan mitään vikaa.

mcduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Vs: Feisty ongelmat - virheistä ilmoittaminen..?
« Vastaus #8 : 28.03.07 - klo:16.27 »
Onkohan kukaan kerennyt testata enemmälti perjantaina tullutta Feisty 7.04 betaa?.
Juuri sen verran että jouduin totemamaan ettei tuo ainakaan läppärilläni toimi (Mobility Radeon X1600). X ei lähde käyntiin, eikä edes konsolin puolelle pääse että saisi jotain tehtyä asialle. Ei auta safe video mode eikä resoluution vaihtaminen bootatessa. Aiemmat live-levyt on toiminut kiltisti eli hieman olisi vielä feistyssä korjattavaa. ;)

Pitää koittaa pöytäkoneella kunhan viikonloppuna pääsen Suomeen lomailemaan.
42