Niin, kysynpä vaan: Voiko tuosta joku pitääkkin?
Olisi kiva nähdä ruutukaappaus siitä miltä se nyt sitten näyttää!
Nimittäin, olen täysin eri mieltä, Xfce4:stä ei puutu mitään sellaista joka Gnomessa olisi.
Tarkoitan nyt ulkoasua ja asetuksia, joista tässä on puhe.
Xfce4 ulkoasuasetukset ovat jopa monipuolisemmat kuin Gnomessa, no se ei ole
kovin suuri saavutus, koska Gnomessa ne ovat varsin niukat (mutta riittävät).
Xfce4:ssä kaikki ulkoasuasetukset on tosin koottu yhteen asetusmanageriin, toisin kuin Gnomessa.
(+ se komposiittimanageri, jota Gnomessa ei edes ole)Väitteeni pohjaksi tässä 2 kuvaa.
Gnome (Feisty)
http://xs110.xs.to/xs110/06493/gnome-1.pngXfce4 (Feisty)
http://xs110.xs.to/xs110/06493/xfce4-1.pngMiten nuo eroavat toisistaan? Minusta Xfce4 ei eroa juurikaan Gnomesta, ainakaan huonompaan suuntaan.
Vakiokamat molemmissa (Gnomessa on gnome-main-menu) Xfce4:n alapalkki on täysin Xfce4 vakiopalkki,
johon olen itse lisännyt vain laukaisimia ja tuon komentorivin myös. Yläpalkki samoin. Gnomessa ei alapalkkia nyt ole,
ja tosiaan vakio Gnome-menu on vaihdettu SLAB:ksi.
Menut jotka kuvissa näkyvät avoinna ovat molempien vakiojuttuja (Alt+F1)
Tulee vain mieleen että onko sinulla se oikein asennettu, vai näyttääkö samalta
kuin kuvissani, tosin taustakuva ei ole alkuperäinen.
Mitä sitten Openboxiin tai Fluxboxiin tulee, niin ne nyt on ihan eri planeetalta (kivikaudelta).
Nehän on pelkkiä ikkunanreunamanagereja. Xfce, Gnome ja KDE ovat työpöytäjärjestelmiä.
Minusta Openboxia tai edes Fluxboxia ei ainakaan aloittelevalle Linux-käyttäjälle voi suositella,
eihän niissä edes ole työpöytää.
Soveltuvat säätämistaitoiselle tai sellaiseksi haluavalle sitten kyllä hyvinkin.
Pikemminkin voisi suositella Enlightenment:ä, mutta nyt ei voi, koska E17 ei ole vielä valmis.
Xfce4 on minusta vallan mainio vaihtoehto työpöydäksi, ja aina vain paranee, vrt. komposiittijutut yms.
Joten minä suosittelen kyllä Xfce4 työpöytää, jo pelkästään omien hyvien kokemusten pohjalta uskallan sen tehdä.