Voisi herätellä tätä ketjua eloon kun "uusi vedos" Gentoosta julkaistiin vähän aikaa sitten. Josko joku vaikka kiinnostuisi kokeilemaan kyseistä jakelua.
Livecd:n asennus ohjelma (GLI) uusittiin tätä julkaisua varten ja sen ei pitäisi enää syödä pieniä lapsia eikä tuhota kiintolevyosioita asennuksen aikana; itse en ole kokeillut uutta asennusohjelmaa (Yli vuosi sitten asennettu Gentoo hyrrää edelleen koneella ilman onkelmia), mutta paremmaksi sitä väitetään Gentoon kehittäjien puolelta. Tietysti manuaalinen asennus stage3-tarrapalloista edelleen on se enemmän hyväksyntää herättävä asennuskeino.
Päivittelinpä profiilitkin omassa koneessani, kun 2006.0-profiili poistetaan kesäkuun ensimmäisenä päivänä, enkä laiskana ihmisenä jaksa tehdä yksinkertaista kopioi-talteen-toimenpidettä:
USE="acpi alsa arts cairo cdr dbus dvd dvdr dvdread eds emboss encode esd evo fam firefox gif gnome gpm gstreamer gtk hal jpeg kde kerberos ldap mad mikmod mp3 mpeg ogg opengl oss pdf png qt3 qt3support qt4 quicktime sdl spell svg tiff truetype vorbis win32codecs unicode X xml xv"
Näyttää nopeasti vilkaistuna siltä, että desktop-profiilin käyttäjät saavat oletuksena tuen niin mp3-musiikille kuin dvd-levyjen katselullekin, löytyypä näköjään win32codeceillekin tuki eli multimeediot ovat kunnossa.
Tosin kaikenlaista turhaa ainakin minun mielestäni löytyy ja loppujenlopuksi sitä joutuu itse kuitenkin laittamaan asetukset kuntoon USE-flagienkin osalta jos ei halua kaikenlaista ylimääräistä asentaa, mistä taas tulee mieleen, että parempi ehkä olisi asentaa Gentoo manuaalisesti, jolloin saisi heti kaiken haluamansalaiseksi.
Mitäpäs muut ovat mieltä Gentoon uudesta versiosta, tai gentoosta muutenkin?