Kirjoittaja Aihe: Asensin "Bottle":n ja nyt sen perässä on 3 Reolink kameraa.  (Luettu 343 kertaa)

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 898
    • Profiili
Linux Mint 22.3 on käyttöympäristö.
Tämä Bottle kolmella kameralla pitää minun tapauksessani käynistää joka kerta "Pelit" alta ja ajaa koko latausohjelma "Reolink Client" läpi.
Onko olemssa muuta tapaa.
"Bottle":n sain toimimaan, mutta "Wine" ei onnistunut minulta "koskaan".

Minkälaisia kokemuksia Bottle:sta ja löytyykö vielä yksinkertaisempaa Windows Reolink Camera Client ?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17072
    • Profiili
Edellisessä aiheessa Illu neuvoi käyttämään kameran sisäänrakennettua web-sovellusta selaimella. Oletko kokeillut sitä, tai selvittänyt, tarjoavatko kamerasi tämän palvelun?

Katso lisää ohjeita Reolinkin sivustolta:

https://support.reolink.com/articles/360003452893-How-to-Access-Reolink-Cameras-NVRs-Home-Hub-Locally-via-Web-Browsers/

https://support.reolink.com/articles/360003981973-How-to-Remotely-Access-Reolink-Device-via-a-Web-Browser/

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 898
    • Profiili
Joo, kiitos !

Noi Reolinkit jutut tarvitsee kiinteän IP:n Operaattorilta "Reitittimelle" tai maksetun Operattorin joka huolehtii vaihtuvasta ip:stä.
Ja muutenkin "hankala" ja toinen juttu on rakentaa "VLC":llä linkkit kolmelle akmeralle.

Tämä "Bottle" tuntuu sopivan minulle paremmin; paljon jouheampi ja koska sain sen toimimaan, niin se kertoo paljon sen ominaisuudeta "vanhalle Ukolle".
Tällä hetkellä Bottle käynnistys ja sitä kautta Reolink Client asennus ja sinulla on 3 toimivaa kameraa. Nättiä !
Tietenkin tässä on testaus menossa, mutta jos tulee ongelmia niin takaisin Windows-koneelle, johon Reolink on sitoutunut.
Maailmalla on paljonkavereita, jotka ovat halunneet Reolinkiltä Linux-versiota, mutta kait Mickrsoft maksaa Windows sitoumasta ?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17072
    • Profiili
Joo, kiitos !

Noi Reolinkit jutut tarvitsee kiinteän IP:n Operaattorilta "Reitittimelle" tai maksetun Operattorin joka huolehtii vaihtuvasta ip:stä.

Nimipalvelu vaihtuvalle IP:lle on ilmainen. Esimekiksi dy.fi on hyvä vaihtoehto. Tarvitset kyllä jonkun raspberryn tai vastaavan pikkupurkin sinne sisäverkkoon päivittämään IP-osoitetta.

Ja muutenkin "hankala" ja toinen juttu on rakentaa "VLC":llä linkkit kolmelle akmeralle.

Tämä ehdotettu ratkaisu ei vaadi katseluun VLC:tä vaan toimii nettiselaimella. Toki vaatii kirjanmerkit tai työpöytäkuvakkeet jokaiselle kameralle, ellei Reolinkin kameroiden web-käyttöliittymässä ole mahdollisuutta yhdistää muihin kameroihin.

Maailmalla on paljonkavereita, jotka ovat halunneet Reolinkiltä Linux-versiota, mutta kait Mickrsoft maksaa Windows sitoumasta ?

Microsoft ei maksa tästä mitään Reolinkille. Kyse on siitä, mitä Linux-version ylläpito maksaa ja paljonko potentiaalisia käyttäjiä olisi. Suurin osa kotikäyttäjistä taitaa olla pelkästään mobiiilisovelluksen varassa Androidissa ja iOS:ssä. Siihen saa näppärästi hälytykset 24/7 ja videostriimi avautuu puhelimeen suoraan ilmoituksesta.

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 898
    • Profiili
Kiitokset oikaisusta !

Eki