No joo, avain aloitukseen maalina parisuhde tai edes jotain aitoa naisseuraa, niin on tuo liikkelle lähto ulos omasta luolasta ja tietokoneet kiinni ja jalkautuminen ihmisten pariin.
Nyt tämä korona-aikakin jonkin verran rajoituksia ja lisähaasteita luonut, kun oli tarkoitus mennä tutustumaan Turun ylioppilasteatterin ihmisyhteisoon ennen kesäteatteri-näytelmän harjoitusten alkamista, ja minut toivotettiin sinne avoimesti tervetulleeksi, mutta korona pilasi sen. Mitä itselläni jonkin verran lapsi ja nuorisoteatterista joitain vuosia kokemusta näyttelijä-harrastus-näkokulmasta, niin mitä pidän teatterista paljon, ja koen sen aidoksi ihmisyhteisoksi, ja siellä on naisiakin harrastamassa sitä teatterihommaa. Se voisi olla järkevä väylä jalkautua sinne, ja mahdollisesti herättää jonkun vastasukupuolen kiinnostus ajan kanssa, ja lähestyä aidosti humaanilta pohjalta ihmiseltä ihmiselle, eikä talous/insinooriaivot edellä.
Helposti insinooriaivoilla tekee johtopäätoksen, että naiskumppanin aivoissa on tapahtunut jokin vikakytkentä, tai mitä olen kuullut näitä insinoorivitsejä, se Kummeli-ryhmän vappuesityksessä oli joskus ajat sitten hyvä insinoorivitsi, joka meni jotenkin näin: "Miksi insinoori ei loydä sopivaa naista helposti itselleen tutustuessaan naiseen", niin vastaus kuului "Viemärointi ja virkistys liian lähekkäin toisiaan."
Kerran juttelin erään ohjelmistokehittäjän kanssa miesporukassa naisen ohjelmoinnista, niin tämä alkoi määrittelemään niitä ominaisuuksia, joita naisen ohjelmoijan täytyisi huomioida ja päätyi tasan kolmeen: Naisessa on ohjelmistokehittäjän näkokulmast tasan kolme ominaisuutta: Ne ovat tissit, genitaalialue, ja takapuoli.
Insinoorivitsit on aika kuivia, ei ihmisten maailma pelkästään ole insinooritieteitä, itsekin olen myohemmällä iällä vasta ihmiskuvan laajentumisen myota alkanut ajatella aika ihmisläheisesti omia kohtaamisiani toisten ihmisten parissa ja vuorovaikutustilanteita suhteissani.
Kyllä Thaimaakin kiinnostaisi kovasti, jos voittaisi lotossa, niin varmaan pari kertaa tulisi poikamiehenä lähdettyä kaukomaa-lomalle tutustumassa naismarkkina-tarjontaan, siellähän on niitä baarityttoja paljon, ja ikähaarukka ihan nuoresta varmaan hamaan humaaniin myohaisvanhuuteen, niin jos ei rahasta ole kiinni, kun se matkakin on aika kallis esimerkiksi phukettiin, niin jos loytäisi kivan oloisen tyton, niin ostaisi isännältä ulos sen, ja tutustuisi thaikumppanin kanssa Thaimaan kulttuuriin, ja tämän perheeseen ja käyttäisi siihen aikaa, mitä olen kuullut, että niillä baarityttojen kanssa pidemmälle edenneet on todennut, että siellä on isot perheyhteisot, joista myos sitten pitäisi olla varaa elämä ylläpitää miessukupuolen edustajan.
Onhan moni rahatonkin rahattoman kanssa yhdessä, mutta oma kokemukseni on se, mitä tuo 2 viikkoa pisin suhdekin kariutui rahattomuuteeni oli yksi syy, ei tosin varmaan ainoa, mutta kyllä se pitkässä juoksussa se miessukupuolen varallisuuskin on vaikutteena, erityisesti sitten, jos alkaa perheenlisäystä miettimään.
Itse mitä olen melko vaatimattomista oloista ponnistanut keskiluokkaan tehdastyolaisperheen kasvattina, niin olen päätynyt siihen, että koyhien mitään perheitä pitäisi perustaa, kun ne tulee kalliiksi lopulta kansantaloudelle useammassa sukupolvessa, kun itsellänikin jäänyt varallisuuden tähden jotain oleellisia hetkiä eletystä elämästä rahan niukkuuden tähden vähän traumaattisia kokemuksia.
perheessäkin tietty suvun jatkumisen ajatus, kun eihän omakaan elämä loputtomiin kestä, niin pitäisi ensin saavuttaa vakaa parisuhde,ja sellainen yhteistalouden varallisuus ja säännolliset tulot, että olisi varaa elättää ne jälkeläiset hamaan loppuun saakka menettämättä itse juuri mitään elämästä, ja siinä kohtaa avata osakesäästotili lapselle, kun se tulee tähän maailmaan. Olisin kyllä varallisuuden sen salliessa oikean kumppanin loydyttyä vielä perustamaan vähintään 2-henkisen perheenkin, jos varallisuutemme kumppanini kanssa sallisi sen elättämisen, niin voisi iskostaa niille jo varhaisella iällä, mikä tässä maailmassa kannattaa, ja mikä ei ja heidän saama parempi elämä ilmentäisi myos perimässään oma elämäni jatkuisi oman maanpäällisen täältä iäisyyteen siirtymisen jälkeenkin jossain elämän muodossa.