Kirjoittaja Aihe: Kuinka saan Googlen kalenterin synkronoitua Korganizerin kanssa Kubuntu(RAKAISTU  (Luettu 3618 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kuinka saan Googlen kalenterin synkronoitua Korganizerin kanssa Kubuntu 20.04? Yritin etsiä jotain vanhaa neuvoa, mutta en löytänyt. Puhelimessani käytän Googlen kalenteria ja minun pitäisi saada se synkronoitua Korganizeriin.
Olen käyttänyt tähän asti sitä Chromessa, mutta nykyään joudun laittamaan salasanan tosi monta kertaa, kun hölmöyksissäni otin puhelinvarmistuksen käyttöön. Salasanaa ei enää tarvinnut muistaa, mutta puhelin pitää olla vieressä.
« Viimeksi muokattu: 31.08.20 - klo:13.11 kirjoittanut Pontus12 »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Se on periaatteessa helppoa, mutta toiminta riippuu aina Googlen kulloisestakin tahtotilasta kolmannen osapuolen sovelluksiin.

Ota kalenteriohjelmassa vasemman alapaneelin kontaktivalikko auki (siis sen paneelin, jossa näkyy mm. ”Oma kalenteri”), valitse ”Lisää kalenteri…”, valitse ”Google-kalenterit ja -tehtävät”. Paina avautuvassa kyselyikkunassa ”Lisää” ja kirjaudu tilille seuraavissa ikkunoissa.

Jos Google taas tänään hyväksyy Plasma-sovellukset, homman pitäisi olla tästä eteenpäin selvää pässinlihaa: annat Akonadi Resourcesille luvan käyttää Google-tilin tietoja. Jos taas Google on jälleen päättynyt sulkemaan tuhmat kolmannen osapuolen sovellukset pois, mikään ei toimi.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

kjunix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Ei taida ihan tuolla konstilla miten pitäisi toimia. Tähän kuitenkin on kikkakolmonen olemassa, joka ainakin viimeksi toimi, en vain tullut dokumentoineeksi sitä mitenkään. Suoritan pientä tutkimusta jos se tässä viikonlopun aikana löytyisi.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Ei taida ihan tuolla konstilla miten pitäisi toimia.

Kyllä tuon PITÄISI riittää. Tein sitä kirjoittaessani omalle kolmoskannettavalleni, jossa on openSUSE Leap 15.2, ja hyvin toimi taas.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Tarvitsee asentaa Kontact-sovellus. Siitä saa kalenteriin guuggelin synkrot.


https://userbase.kde.org/Working_with_Google_Calendar
t. Thinkit


Muoks. Linkki
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Think it! Ajattele sitä, ja minä ajattelin. Siellähän se oli itse ohjelmassa: lisää kalenteri. Lisäsin luettuani Super Oscarin viestin Korganizeriin sekä vaimoni että oman Google kalenterini. Ainakin toistaiseksi kaikki toimii ja minä näen, koska vaimollani on menoja ja voin sovittaa omat menoni sen mukaan. Nyt pitäisi vielä saada vaimoni puhelimeen minun kalenterini näkyviin. Meidän Huaweit lakkasivat toimimasta ja nyt on OnePlus T. Meillä on molemmilla siinä sama appi One calendar. Jostain syystä minä näen vaimoni kalenterin, mutta hän ei  näe minun. Siinä lisääminen ei käy yhtä helposti kuin KOrganizerissa.

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
https://www.wikihow.com/Sync-Multiple-Google-Calendars

Tästä löytyy, eka on iphonelle ja kakkonen androidille.

t. Thinkit
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Käytin itsekin joskus tuota synkkausta Google Kalenterin kanssa KDE:ssa, ja kyllähän se joskus ihan toimikin, mutta joskus taas ei... Väsyin puljaamiseen ja siirryin suosiolla käyttämään Googlen juttuja selaimessa, johon olen G -tilillä kirjautuneena. Sinne vaan kirjanmerkit kaikista, Gmail, Kalenteri, Keep, Kuvat, Drive yms... Helppoa kuin mikä, jos vaan sielu sietää olla aina selaimeen kirjautuneena. 

Ubuntussa Googlen tili toimii hyvin Gnomen kalenterin kanssa, samoin kuin Google Drive Nautiluksessa.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kiitos kaikille. Lisääminen puhelimeen onnistui yhtä helposti. Jos tulee ongelmia palaan tähän keskusteluun. Avasin myös ystävällisesti tarjotut linkit. Merkitsen aiheen ratkaistuksi.